הדברת יתושים במודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
הדברת יתושים במודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

לקראת האביב: פעילות הדברה מוגברת במודיעין

השבוע החלו עובדי אגף שפ"ע בפעולות הדברה נגד יתושים במודיעין - המוקדים: מקומות סמוכים למוסדות חינוך, לאתרי בנייה, לתעלות ולמאגרי מים

פורסם בתאריך: 25.3.19 08:20

מגבירים ומרחיבים את פעולות ההדברה נגד יתושים במודיעין-מכבים-רעות: אומנם הקיץ טרם הגיע באופן רשמי, אך היתושים כבר מתחילים להיראות ברחבי הארץ ובאגף שפ"ע בעירייה החלו להפעיל השבוע את תוכנית ההדברה השנתית למיגור ולצמצום התופעה – בדגש על יתוש הטיגריס האסייתי.



פעולות ההדברה מבוצעות בהדרגה ברחבי העיר, בשכונות ובמרחבים הציבוריים, עם התמקדות במקומות סמוכים למוסדות חינוך, לאתרי בנייה, לתעלות ולמאגרי מים. במקומות אלו מבצעת יחידת ההדברה ריסוס כנגד יתושים למניעת התרבותם. כמו כן, עורכת היחידה ביקורות וסריקות תכופות בשטחים הציבוריים, בקולטני מים ועוד, לצד ריסוסים נקודתיים במקומות הנדרשים לאחר הסריקות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


באגף שפ"ע מדגישים כי באמצעים פשוטים יכולים גם התושבים לסייע בעניין ולצמצם את נוכחות היתושים בשטחם הפרטי. כך למשל יש לכסח סבכי צמחים, שיחים ועציצים. נוסף על כך, יש לבדוק תחתיות של עציצים הצוברות מים וכן אגרטלים, מזרקות ביתיות המצויות בגינות ומים הנאגרים ממזגנים. כל אלו עשויים לשמש מוקדי דגירה של יתושים.

לצד כל אלו, וכדי לנקוט גם בצעדי מנע אישיים, מומלץ להתגונן מפני עקיצות, המתבצעות לרוב בשעות החשיכה, על ידי לבוש ארוך, התקנת רשתות בחלונות הבתים ושימוש במאווררים.

בעירייה מוסיפים כי בכל מקרה של איתור מוקד מים עומדים, יש לדווח למוקד העירוני 106 הפועל 24 שעות ביממה.


בתוך כך, כפי שפורסם ב"כל העיר מודיעין", בשבוע שעבר תושבים בעיר העלו את המודעות לנושא בזבוז המזון. הנושא החשוב, שלאחרונה מקבל תהודה רבה בישראל ובעולם, זכה לתשומת לב מיוחדת גם במודיעין-מכבים-רעות, בדמות יוזמה מקורית – 'פיקניק עודפי מזון'. העירייה, בשיתוף עם החברה להגנת הטבע, הרימה את הכפפה והצטרפה ליוזמה שהוביל הארגון The natural step, לצד רשויות מקומיות נוספות וארגונים רבים ברחבי הארץ. הפיקניק נערך בגינה הקהילתית שברחוב ראובן פינת יששכר. לפיקניק הביאו תושבים מוצרי מזון ששוכבים על המדפים או במקרר בבית, ואשר דינם להיזרק לפח, ויחד ערכו פיקניק קהילתי עם מסר חינוכי חשוב לילדים ולמבוגרים: יש לא מעט מזון עודף בבית שאינו בשימוש ושייזרק בסופו של דבר, למרות שהוא עדיין טוב לאכילה ולא מקולקל.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר