קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

לפי אילו נתונים נקבע מחירו של ביטוח חובה לרכב?

כאשר קונים רכב חדש, יש אין ספור הוצאות שחשוב להביא בחשבון: רישיון לרכב, תיקונים, טסט וכמובן המחיר המלא של הרכב שגורם לנו לקחת הלוואה לכמה שנים טובות. אבל כדי שנוכל לעלות על הכביש, עלינו לרכוש ביטוחים לרכב. בפני שרוכשים ביטוח כזה או אחר, כדאי ללמוד על הביטוחים השונים מעט יותר ועל הדרך גם לחסוך בכסף

פורסם בתאריך: 21.6.21 18:40

כאשר קונים רכב חדש, יש אין ספור הוצאות שחשוב להביא בחשבון: רישיון לרכב, תיקונים, טסט וכמובן המחיר המלא של הרכב שגורם לנו לקחת הלוואה לכמה שנים טובות. אבל כדי שנוכל לעלות על הכביש, עלינו לרכוש ביטוחים לרכב. ביטוח חובה הוא הביטוח העיקרי המכסה את נזקי הגוף, אבל כדי להיות מכוסים עד הסוף, יש צורך לרכוש גם ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'. לפני שרוכשים ביטוח זה או אחר, כדאי ללמוד על הביטוחים השונים מעט יותר ועל הדרך גם לחסוך בכסף.

הנתונים שאתם צריכים להביא בחשבון כאשר רוכשים ביטוח חובה

קיימים גורמים שונים שיכולים להשפיע על מחירו של ביטוח חובה לרכב. בסופו של דבר, אף חברת ביטוח אינה מעוניינת לשלם עבור נזקים, והיא מציעה ביטוחים מוזלים יותר עבור נהגים שהסיכוי שיעשו תאונת דרכים קטן יותר. על כן, מחירו של ביטוח חובה לרכב שלכם תלוי רבות במאפיינים האישיים של הנהג, וכן הנתונים של הרכב. אלה מהבולטים שבהם:

  • גילו של הנהג – ככל שמדובר בנהג צעיר יותר, כן הביטוח עבורו יקר יותר. מבחינת חברות הביטוח נהג צעיר הוא נהג בלתי מנוסה ו"מועד לפורענות".
  • היסטוריה של תאונות דרכים – אם לנהג קיימת היסטוריה שלילית של תאונת דרכים היא עלולה לעלות הרבה מבחינת הביטוח ואילו נהיגה זהירה עשויה להוזיל את הביטוח.
  • מאפייניו של הרכב – גם סוג הרכב שאתים קונים והמאפיינים שלו משפיעים על המחיר שתשלמו תמורת הביטוח. לדוגמה, רכב שיש בו אביזרי בטיחות מתקדמים וכריות אוויר עשוי להוזיל את עלויות הביטוח, במיוחד אם מותקנים בו אביזרים טכנולוגיים מתקדמים שנועדו למנוע תאונות. מאפיינים נוספים המשפיעים על עלות הרכב הם נפח המנוע והאם מדובר ברכב דו-גלגלי כמו אופנוע ברכב פרטי הנע על ארבע גלגלים, שכן רכב דו-גלגלי נחשב לבטיחותי פחות.

 

ביטוח חובה לא תמיד מספיק

אמנם כל נהג רכב מחויב לרכוש את ביטוח החובה לפי החוק, אך לא מומלץ להסתפק רק בו. אמנם כיסוי על נזקי הגוף הוא הכיסוי החשוב ביותר, אך יש להביא בחשבון את גרימת הנזק לרכוש. במקרה של גרימת נזק לרכב בעקבות תאונה, פגיעה עצמית או הצתה מכוונת, אתם תשלמו הרבה יותר אם לא יהיה לכם ביטוח. ביטוח מקיף וצד ג' מכסים נזקים אלה ואחרים. ביטוח צד ג' מכסה עבור נזקי הצד השלישי במקרה שהם נגרמו על ידי הרכב שלכם. ביטוח מקיף כולל למעשה ביטוח צד ג', וכן שורה של כיסויים. ניתן להרחיב את הביטוח המקיף בהתאם לצורך ולהוסיף סעיפים כמו שירותי דרכים (החלפת גלגל, גרירה), תיקוני שמשות ועוד.

להשוות ביטוחים בקליק אחד

אם בעבר היה צורך להתקשר לחברות הביטוח אחת אחת כדי לבדוק מה הן מציעות ולהשוות מחירים, הרי שהיום בזכות האינטרנט לא צריך להתקשר לאף אחד. כל מה שאתם צריכים הוא להזין את הפרטים של הרכב ושלכם ולקבל הצעות מחיר משתלמות. ואם אתם מחפשים את האתר המושלם לעשות זאת, הכירו את Wobi. חברת Wobi היא סוכנות הביטוח הדיגיטלית הגדולה בישראל להשוואת ומכירת ביטוחים. היא כוללת את כל המידע שאתם צריכים על חברות הביטוח, כך שלאחר שתבחנו את המחירים, תוכלו לבצע את ההחלטה הנכונה בהתאם לנתונים האישיים שלכם ולפרטי הרכב.

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר