מודיעין (צילום: דשה אברמנקו)
מודיעין (צילום: דשה אברמנקו)

אלו המיזמים הקהילתיים למען הסביבה במודיעין שיקבלו תמיכה עירונית

שני מיזמים למען הקהילה והסביבה במודיעין יקבלו מענק של 20 אלף שקלים, כל אחד

פורסם בתאריך: 18.3.19 08:12

נבחרו המיזמים הסביבתיים שיקבלו תמיכה עירונית במודיעין. שני המיזמים למען הקהילה והסביבה יקבלו מענק של 20 אלף שקלים, כל אחד.

בשבוע האחרון נבחרו על ידי ועדה בהובלת מחזיקת תיק איכות הסביבה, הילה בן אליעזר, נציגי המחלקה לאיכות ותכנון הסביבה באגף שפ"ע, אדריכלית הנוף בעירייה ונציגי העירייה, בעקבות הקול קורא שפורסם לא מכבר, ביוזמת המשרד להגנת הסביבה והעירייה. המיזמים עמדו בקריטריונים של הקול קורא, שקבעו, בין היתר, רקורד של פעילות קבוצתית בת שנתיים לפחות למען הסביבה ושהמיזם ישרת את כלל הקהילה. כל מיזם יקבל תמיכה של 20,000 שקלים מהמשרד להגנת הסביבה ובקרוב, יזומנו התושבים לפגישת התנעה של המיזמים.

המיזם הראשון שנבחר, "מצמיחים לדורות" של קבוצת גמלאים, תושבי העיר. מדובר בקבוצה שפועלת כבר שש שנים ברציפות ומקיימת מפגשים שבועיים באופן שוטף. מטרת המיזם, להקים גינה קהילתית סמוך למרכז הפעילות למען הגיל השלישי (מפג"ש) ברחוב עמק בית שאן. הגינה המתוכננת אותה תקים הקבוצה, תתוחזק על ידה ועל ידי תושבים מצטרפים, כמרחב אקולוגי לימודי של צמחי ארץ ישראל, ומקום מפגש קהילתי ולימודי עבור התושבים ומוסדות החינוך מהשכונות הסמוכות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


המיזם השני הוא "מטבח חוץ קהילתי" ביוזמת קהילת דורות. הקהילה התגבשה סביב בית הספר "דורות" שהינו בית הספר הראשון בעיר והיא כוללת הורים, שכנים, מתנדבים, ילדים, אנשי צוות ועוד. בליבו של המיזם עומד תהליך שיתופי של תכנון ובניית מטבח חוץ קהילתי, בשטח שהוקצה לנושא ושיהיה פתוח לשימוש התושבים. לאחר בנייתו, המטבח יוכל לשמש בשעות היום, לצרכים פדגוגיים, כאזור לימודי ובשעות אחה"צ וסופי שבוע, לפעילויות פנאי כמו למשל, סדנאות שיודרכו ע"י הקהילה במגוון נושאים. לדוגמה, סיור ליקוט בסביבת מודיעין ולאחריו בישול, בישול שף באמצעות הגידולים בגינה האקולוגית, ארוחות משותפות ועוד.

הילה בן אליעזר, מחזיקת תיק איכות הסביבה: "הטמעת הנושא של שמירה על הסביבה חשובה לנו כעירייה במישורים שונים. מזה זמן רב אנחנו פועלים לעידוד השמירה על הסביבה במוסדות החינוך בבתי הספר ובגני הילדים, באמצעות תנועות הנוער ובקיום אירועים עירוניים. הפעם הרחבנו את הפעילות בנושא הסביבה גם ליוזמות שצומחות מתוך הקהילה עצמה, ואני שמחה שאנו זוכים לאפשר לשתי קהילות במגזרים וגילאים שונים, משפחות וגימלאים, ליזום ולקחת חלק פעיל בעשייה הסביבתית בעיר ולהתחבר למה שהטבע מעניק לנו, לטובת כלל תושבי העיר.נמשיך לחגוג את הסביבה והטבע שזכינו בהם בעיר מודיעין מכבים רעות, ובסוף החודש נציין באירועים עירוניים שונים את שבוע איכות הסביבה המרכזי."

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר