פיקניק עודפים לציון יום צמצום בזבוז מזון במודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
פיקניק עודפים לציון יום צמצום בזבוז מזון במודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

גם במודיעין נלחמים בבזבוז המזון – באמצעות מיזם 'פיקניק עודפים'

מעלים את המודעות לבזבוז המזון: הנושא, שלאחרונה מקבל תהודה רבה בישראל ובעולם, זכה לתשומת לב מיוחדת גם במודיעין, בדמות יוזמה מקורית - 'פיקניק עודפי מזון'

פורסם בתאריך: 20.3.19 08:25

מעלים את המודעות לבזבוז המזון: הנושא החשוב, שלאחרונה מקבל תהודה רבה בישראל ובעולם, זכה לתשומת לב מיוחדת גם במודיעין-מכבים-רעות, בדמות יוזמה מקורית – 'פיקניק עודפי מזון' שנערך בשבוע שעבר.

בשבוע שעבר צוין 'יום צמצום בזבוז המזון' (צמב"ז) בכל רחבי העולם, שמטרתו להעלות למודעות את הצריכה המוגזמת והעודפת של מזון בעולם. עיריית מודיעין-מכבים-רעות, בשיתוף עם החברה להגנת הטבע, הרימה את הכפפה והצטרפה ליוזמה שהוביל הארגון The natural step, לצד רשויות מקומיות נוספות וארגונים רבים ברחבי הארץ.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


כאמור, היום צוין ב'פיקניק עודפים' מיוחד בגינה הקהילתית שברחוב ראובן פינת יששכר. לפיקניק הביאו תושבים מוצרי מזון ששוכבים על המדפים או במקרר בבית, ואשר דינם להיזרק לפח, ויחד ערכו פיקניק קהילתי עם מסר חינוכי חשוב לילדים ולמבוגרים: יש לא מעט מזון עודף בבית שאינו בשימוש ושייזרק בסופו של דבר, למרות שהוא עדיין טוב לאכילה ולא מקולקל.

באחרונה מתפרסמים נתונים רבים על בזבוז המזון בעולם ובישראל – בזבוז שמוביל להשקעת משאבים כלכליים אדירים ומיותרים בטיפול בפסולת המזון העצומה. על פי הנתונים, משפחה ישראלית ממוצעת מוציאה מאות שקלים בחודש על מזון שנזרק בהמשך לפח, ללא שימוש. עוד עולה ממחקר שנעשה בנושא באוניברסיטת חיפה ב-2018, כי מחצית מן המזון שנזרק לפח ראוי למעשה למאכל.

הפיקניק שנערך בעיר בשבוע שעבר נועד גם הוא להעלות את המודעות לנושא בקרב התושבים, ולהביא בסופו של דבר לצמצום המזון אשר מושלך לפח ללא סיבה.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר