מסוף התחבורה הציבורית במודיעין (צילום: חורחה נובומינסקי)
מסוף התחבורה הציבורית במודיעין (צילום: חורחה נובומינסקי)

התוכנית להפעלת תחבורה ציבורית בשבת במודיעין נפלה: "באחריות המדינה"

מודיעין לא חופשית: ההצעה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת בעיר נפלה במועצת העירייה. רוב חברי המועצה הצביעו נגד, ביניהם ראש העיר חיים ביבס

פורסם בתאריך: 7.3.19 08:34

מודיעין לא חופשית: ההצעה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת בעיר נפלה. במהלך ישיבת מועצת העירייה שהתקיימה אתמול בערב, רביעי, הצביעו רוב החברים נגד, כולל ראש העיר חיים ביבס. את ההצעה לסדר היום הגיש חבר המועצה אבי אלבז (מודיעין חופשית), וזאת בהמשך להצעה שהגיש שחר מי און (יש עתיד), הנוגעת להפעלת מוניות שירות ברחבי מודיעין גם במהלך שישי ושבת.


חיים ביבס, ראש העיר מודיעין מכבים רעות (צילום: ראובן קפוצינסקי)

חיים ביבס, ראש העיר מודיעין מכבים רעות (צילום: ראובן קפוצינסקי)


ביבס אמר במהלך הישיבה כי הוא בעד תחבורה ציבורית בשבת שתפעל על הצירים המרכזיים בעיר, ובתנאי שמי שיממן זאת זו המדינה ולא הרשויות המקומיות. עוד אמר ביבס כי דיבר על כך עם שר התחבורה ישראל כץ, ויש מהלך להפעיל מוניות שירות בתל אביב, ובהמשך גם במודיעין.



יו"ר סיעת 'מודיעין חופשית' אבי אלבז מציין כי "בישיבת מועצת העיר העלינו הצעה לסדר להפעיל תחבורה ציבורית/עירונית בערבי שבת (ימי שישי בלילה) ובשבתות במהלך היום. במהלך הקדנציה הקודמת, פעלנו בנחישות ובאינטנסיביות רבה והשקענו מאמצים ומשאבים רבים בראייה רחבה של טובת תושבי העיר, ובמיוחד לטובת הצעירים ובני הנוער, האזרחים הוותיקים, והחיילים שבאים לחופשות בסופי שבוע, בכדי שהעירייה תפעיל תחבורה ציבורית/עירונית בערבי שבת (ימי שישי בלילה) ובשבתות במהלך היום במשך כל השנה, בנתיבים הבאים: מהעיר מודיעין-מכבים-רעות לתל אביב בכל השנה ולחוף הים בקיץ; בקווים מרכזיים בתוך העיר; מהעיר אל מרכז התעסוקה (ליגד) ומרכז עינב (ישפרו). ראש העיר טען שאין תקציב להפעלת תחבורה ציבורית/עירונית בשבת, ואני השבתי שזה הכל עניין של סדרי עדיפויות בהקצאת תקציבים. כשם שהעירייה אישרה בשנה שעברה תקציב של 700 אלף שקלים לאירועי תרבות יהודית עבור הציבור הדתי בעיר, כך גם העירייה יכולה לתקצב סכום של 250,000 שקלים להפעלה התחלתית של תחבורה ציבורית/עירונית בשבת".

אלבז מוסיף ומציין: "הודעתי לראש העיר שאכין מודל כלכלי להפעלת תחבורה ציבורית/עירונית בשבת. לאחר דיון קצר בנושא, ראש העיר וחברי הקואליציה הצביעו נגד הצעתנו. סיעת 'מודיעין חופשית' תמשיך לדרוש הפעלת תחבורה ציבורית/עירונית בערבי שבת (ימי שישי בלילה) ובשבתות במהלך היום, בראייה רחבה של טובת תושבי העיר, ובמיוחד לטובת הצעירים ובני הנוער, האזרחים הוותיקים, והחיילים שבאים לחופשות בסופי שבוע".

"זוהי הצעה שעלתה מספר פעמים", מספר מי און, "ונוצרה בעקבות ביקוש מהשטח וכהמשך למה שנוצר בטבריה ובערים אחרות כמו תל אביב. בישפרו ובמרכזים מסחריים נוספים במודיעין, כאלה שגם ייפתחו בעתיד, יש עסקים שפועלים ויפעלו בשבת. ההגעה לשם מתאפשרת רק באמצעות רכבים פרטיים, או באמצעות מונית ספיישל. מודיעין היא עיר לווין, שמחברת בין ירושלים לתל אביב – כולם רוצים לצאת לירושלים או לתל אביב, ומוניות שירות יכולות לסייע לצעירים שרוצים לבלות ולחזור הביתה בשלום בלי שיצטרכו להוציא את הרכב הפרטי".


שחר מי און (צילום: פרטי)

שחר מי און (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)



רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


"השירות בקווים יאפשר להגיע למרכז העיר, בלי לפגוע ברגשות", מבהיר מי און. "הכוונה היא לא באמת לבוא ולהפריע לאוכלוסיה הדתית, אלא לאסוף נוסעים מהצירים המרכזיים".


נגה כץ רפפורט (צילום: אלון קירה)

נגה כץ רפפורט (צילום: אלון קירה)


כאמור, אתמול בערב הצביעה מועצת העירייה נגד ההצעה להפעיל מוניות שירות בשבת במודיעין. חברת המועצה נגה כץ רפפורט (הבית היהודי) מוסרת ל"כל העיר מודיעין" כי "אני מכבדת את הסטטוס קוו שקיים במודיעין, זו אחת הסיבות שבחרתי לגור דווקא בעיר מעורבת של חילונים ודתיים. עם זאת, כאישה שומרת מצוות, לא אוכל להצביע בעד חילול שבת. צר לי שגורמים פוליטים עושים מדי כמה חודשים שימוש ציני בנושא, ומנסים לשסות ציבורים בעיר זה בזה".

מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר: "במהלך חודשי הקיץ הפעילה העירייה קו הסעות ממודיעין מכבים רעות לתל אביב. קו זה לא זכה לתהודה רבה יחד עם זאת תיבחן האפשרות להפעילו בשנית גם בקיץ הקרוב. יחד עם זאת חשוב לזכור כי התחבורה הציבורית בישראל הינה באחריות המדינה באמצעות משרד התחבורה. ככל שמשרד התחבורה יחליט על הפעלת חלק מקווי התחבורה הציבורית בשבת, הן בתוך העיר והן לערים השכנות ולחוף הים נשמח ונברך על כך. חבר המועצה מוזמן להביא את הצעתו בפני פורום תחבורה עירוני והעומד בראשה, סגן ראש העיר, אילן בן סעדון. הצעתו של שחר מי און לא עלתה משום שהוא לא נכח בישיבה".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר