מודיעין-מכבים-רעות - תמונה כללית
מודיעין (צילום: פרטי)

צמרת מדד החופש העירוני: מודיעין מעל ת"א

לפי נתוני תנועת ישראל חופשית, שבדקה 24 ערים ברחבי הארץ, מודיעין קוטפת את המקום הראשון במדד החופש, ועוקפת אפילו את תל אביב שהגיעה למקום השני. הערים נבדקו לפי קריטריונים של מסחר ותחבורה ציבורית בשבת, יחס ללהט"בים, הפרדה מגדרית, פלורליזם יהודי וקבורה אזרחית

פורסם בתאריך: 17.10.18 09:13

מודיעין היא העיר המצטיינת בכל הנוגע לחופש הדת המוענק לתושביה. כך עולה מנתוני דו"ח שפרסמה באחרונה תנועת 'ישראל חופשית'. התנועה ביקשה לבדוק עד כמה משפיעות העיריות בישראל על מידת החופש של תושביהן, והגיעה למסקנה הברורה: מודיעין היא העיר בעלת החופש הגדול ביותר מדת בישראל, אף לפני תל אביב.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


הציונים שניתנו לכל עירייה בדו"ח נקבעו על סמך קריטריונים שונים, שבכל אחד מהם ניתן לעיר ניקוד מסוים. כך, מסחר בשבת ותחבורה ציבורית יכלו להעניק עד 10 נקודות לכל היותר; תקציבי דת, יחס ללהט"בים והפרדה מגדרית במרחב הציבורי יכלו לזכות את העיר בשש נקודות כל אחד; פלורליזם יהודי וקבורה אזרחית זיכו את העיריות בשלוש נקודות כל אחד, לכל היותר; על פיקוח בנושא שלילת תעודות כשרות מעסקים ניתנו עד שתי נקודות לכל עירייה.

התנועה אספה את הנתונים מפרסומים באתרי העיריות ומנתונים רשמיים וגלויים, והעניקה על פיהם ניקוד. הציון הגבוה ביותר שניתן לקבל הוא 46 נקודות, ועירייה שמקבלת אותו היא בעלת ציון מושלם, 100 אחוזים, במדד החופש העירוני.

כאמור, העיר מודיעין הגיעה ראשונה בדירוג, עם 80.4 אחוזים או 37 נקודות מתוך 46 אפשריות. שנייה בדירוג תל אביב, עם 75 אחוזים או 34.5 נקודות.

בתנועת 'ישראל חופשית' מסבירים כי הפער בין הערים נוצר משום שבתל אביב אין קבורה אזרחית, אין פיקוח של המועצה הדתית על שלילת תעודות הכשרות בעיר וקיים הבדל גבוה בין שתי הערים במחיר הכניסה לבריכה בשעות הפרדה לעומת שעות רגילות.

עוד מציינים מנסחי הדו"ח כי הציון שקיבלה מודיעין אומנם גבוה, ומדגיש שישנן ערים חופשיות בישראל, "אך הוא גם בפער של כמעט 20 אחוזים מהציון המקסימלי האפשרי. נתון זה מדגיש את העובדה שגם לערים החופשיות בישראל יש עדיין לאן לשאוף".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. ל

    למה יחס ללהטבים? מה עם יחס הלהטבים אלי?? מה עם החופש להפרד מגדרית אם ככה בא לי?? חופש עלק. חופש לשמאל הקיצוני לכפות את עצמו על מי שלא מעוניין בזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר