כביש 446 (צילומים: עינב לוין בנימין)
כביש 446 (צילומים: עינב לוין בנימין)

כביש 446: התוכנית להרחבת הציר העמוס מתקדמת

התקדמות בתוכנית להרחבת כביש 446 סמוך למודיעין - המינהל האזרחי פרסם צו שנוטל חזקה על קרקעות שהופקעו, חלקן מכפרים פלסטינים; העבודות צפויות להתחיל השנה

פורסם בתאריך: 6.1.20 08:08

נלחמים בפקקים: כחלק מההכנות להרחבת כביש 446 בין צומת לפיד לצומת מודיעין עילית פורסם צו חדש של המינהל האזרחי המודיע על נטילת חזקה על שטחים מופקעים בסמוך לכביש. בינתיים לא נרשמו התנגדויות למהלך.

כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר מודיעין", כביש 446, סמוך לשילת, שבו נרשמים עומסי תנועה כבדים, צפוי לעבור מהפך של ממש – ציר התחבורה יורחב לכביש דו מסלולי בעל שני נתיבי נסיעה. במשרד התחבורה מתכננים להכשיר נתיב תחבורה ציבורית לכל אורך כביש 446, ממודיעין עלית ועד צומת שילת, לשני הכיוונים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


בצו שפורסם בשבוע שעבר, 1.1.20, באתר המינהל האזרחי וחתום על ידי ראש המינהל האזרחי, תא"ל רסאן עליאן, מודיע המינהל כי הוא מחליט לקחת תחת חזקתו קרקעות מופקעות הסמוכות לכביש 446. ההפקעה, על פי הצו, תחול 60 יום לאחר מסירת המידע לכל הגופים הרלוונטיים, פרסום הצו בכלי התקשורת ותליית מודעות בקרקעות עצמן.

מדובר בשטחים שהופקעו בעבר וכיום אין אף אדם או גוף המחזיק בהם. ראוי לציין כי חלק מהקרקעות, אותם נוטל המינהל האזרחי תחת אחריותו, נמצאות בשטח של מספר כפרים פלסטינים וביניהם הכפר נעלין, הידוע מאירועי ההפגנות האלימות כנגד גדר ההפרדה המתקיימות בסמוך לו.

"כל העיר מודיעין" פנה אל היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים שמסרה כי "במהלך השנה הקרובה יחלו העבודות להרחבת כביש 446, במקטע שבין צומת לפיד ועד לצומת מודיעין עילית. מטרת הפרויקט הינה מתן מענה הולם למצוקה התחבורתית הקיימת באזור, בדגש על עומסי התנועה, על ידי הוספת נתיבי תחבורה ציבורית חדשים לכביש. נדגיש כי כחלק מתהליך פרסום הצו להפקעת השטחים, ניתן להגיש בקשת התנגדות בעניין הצו, כפי שמוגדר בחוק. נוכח העובדה שהצו המדובר פורסם רק אתמול, טרם התקבלו בקשות התנגדות בנושא. לכשיתקבלו, כל בקשה תיבחן באופן פרטני בהתאם לסמכויות ולנהלים".


כביש 446 (צילום: עינב לוין בנימין)

כביש 446 (צילום: עינב לוין בנימין)


ההחלטה על נטילת החזקה על השטחים המופקעים מנומקת בצו של המנהל האזרחי בטענה כי "נטילת החזקה במקרקעין המופקעים הינה לטובת הציבור לשם שיפוץ והרחבה של כביש 446 באופן המספק מענה לצורך הציבורי, תחבורתי ובטיחותי וכי יש ביכולת היזם לעמוד בהוצאה הדרושה לפיצוי בעלי הזכויות במקרקעין".

כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר מודיעין", במשרד התחבורה מקדמים את התוכנית להרחבת כביש 446, שתקצובו אושר אולם העבודות טרם החלו. מדובר בפרויקט בהשקעה של כ-250 מיליון שקלים, במסגרתו הכביש יהפוך להיות דו-מסלולי בעל שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. ממשרד התחבורה נמסר בעבר ל"כל העיר מודיעין" כי "משרד התחבורה מקדם באמצעות חברת נתיבי ישראל את הרחבתו של כביש 446 בהשקעה של למעלה מרבע מיליארד שקלים. בסיום הפרויקט ייהנו תושבי האזור ושאר משתמשי הדרך מכביש דו-מסלולי בעל שני נתיבי נסיעה לכל כיוון עם הפרדה קשיחה בין הנתיבים, ואמצעים נוספים למען בטיחות משתמשי הדרך".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר