בית הספר עירוני ה' במודיעין (צילום: פרטי)
בית הספר עירוני ה' במודיעין (צילום: פרטי)

סערת ההעתקה ההמונית בעירוני ה' במודיעין נמשכת: תלמידים תוקפים את השימוש במצלמות האבטחה

הבחינה באזרחות שנפסלה בשל החשד להעתקה המונית ממשיכה לעשות גלים - תלמידי בית הספר תוקפים את החלטת ההנהלה להציג צילומי אבטחה בפני חלק מהתלמידים: "זה דבר שהוא לא לגיטימי"

פורסם בתאריך: 15.12.19 12:17

ההעתקה ההמונית בעירוני ה' – הסערה נמשכת. הפעם, סביב תיעוד הכניסה והיציאה של התלמידים מהשירותים, בהם נמצאו הסיכומים והצגת הצילומים לכמה תלמידים מהשכבה.

כפי שפורסם בתחילת השבוע ב"כל העיר מודיעין", הבחינה באזרחות שהתקיימה לכלל שכבת י"ב בחודש אוקטובר בבית הספר עירוני ה' בעיר נפסלה. כל התלמידים והתלמידות קיבלו ציון "אפס" – הסיבה: חשד ממשי להעתקה. מדובר במבחן שמהווה 25 אחוזים מציון המגן של בחינת הבגרות באזרחות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


על פי עדויות של תלמידי שכבת י"ב: ימים אחרי שהתגלה כי הוחבאו סיכומים בשירותים זומנו כמה תלמידים לשיחה בה הוצגו להם הצילומים ממצלמת האבטחה המותקנת במקום. תלמיד כיתה י"ב אומר ל"כל העיר מודיעין" כי "זה דבר שלפחות מבחינתי הוא לא לגיטימי כי אי אפשר לערב תלמידים מהשכבה בחקירה, כביכול, של האירוע. בבית הספר חזרו ואמרו שהם לא יחקרו את זה ומי שרוצה להתוודות – יתוודה"

התלמיד ממשיך ואומר כי "לי אישית, באופן מעשי, לא באמת מפריע שאנשים ראו את הסרטון. אבל מבחינה מחשבתית כן מפריע שהראו את זה לתלמידים ספציפיים. לא יודע מה היתה הסיבה, אולי הם ביקשו לראות? אני לא יודע, אבל זה כן מוזר שמראים לתלמידים ספציפיים את מה שקרה במצלמות".

"אחרי המבחן נהיה שיח מאוד לא יפה", ממשיך ומתאר התלמיד. "התחילו להאשים אנשים ואני חושב שאחרי שהראו את הצילומים ועלו שמות של אנשים – התחילו לדבר על תלמידים ספציפיים ואפילו היתה היטפלות לילד ספציפי", הוא ממשיך ואומר כי היא כללה בין היתר "דיבור לא נעים וקללות".

"כנראה היה משהו שראו במצלמות שיצר איזה מחשבה אצל התלמידים שהוא זה שעשה את זה וניסו לגרום לו להתוודות, היה דיבור לא יפה בקבוצה של השכבה", אומר התלמיד.

בקבוצת הווטסאפ של השכבה ניסתה אחת התלמידות להרגיע את הרוחות וכתבה: "למה זה הגיוני שמאשימים ילדים בלי שום הוכחה ובלי שום ידיעה שזה הם? אין דרך לדעת מי עשה את זה. הדרך היחידה שהוא יתוודה. להאשים ילדים ולבצע מין חקירה לא עושה שום דבר חוץ מלגרום לילדים להרגיש לא בנוח".

יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, נאווה אילון, אמרה בראיון ל"כל העיר מודיעין" בתחילת השבוע כי "ההנהלה אכן טעתה בהתנהלות כשהציגה לכמה תלמידים את הצילומים ממצלמות האבטחה סמוך לשירותים". אילון המשיכה ואמרה כי היא לא היתה שותפה לשימוש במצלמות: "כאשר הובא לידיעתי נושא השימוש במצלמות האבטחה על מנת לבחון מי וכמה תלמידים יצאו לשירותים בזמן המבחן, פניתי למנהלת. היא הביעה צער על הטעות בשימוש במצלמות האבטחה. אחרי התנצלות זו לא ראיתי שום עניין להמשיך להיאבק בעניין, מדובר בטעות אנוש שיכולה לקרות לכל אחד".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

4 תגובות
  1. אסתר

    מצויין
    צריך לקרא לילד בשמו
    די עם החינוך הוותרני.
    מקבלים דור מדאיג.
    צריך ערכים ומוסר.אסתר

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כולם מתלוננים על השימוש במצלמות האבטחה, אבל זה שהעתיקו זה בסדר, כן???

  3. הורה מודאג

    לא רק לחקור אלא גם לערב משטרה במידת הצורך. אם ההורים לא מחנכים את הילדים, מישהו חייב. שילמדו לקח.

  4. שלומית

    כל הכבוד שלא מטאטאים מתחת לשטיח. אותי מטריד יותר העובדה שהתלמידים העתיקו. אבל אני לא מתפלא. חייהם במדינה מושחתת…. ילדים אהובים, לימדו אותכם עכשיו שיעור במוסר. זה שווה פי 1000 מכל דבר אחר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר