בית הספר עירוני ה' במודיעין (צילום: פרטי)
בית הספר עירוני ה' במודיעין (צילום: פרטי)

סערת ההעתקה ההמונית בעירוני ה' במודיעין – יו"ר הנהגת ההורים: "תומכת בפסילת המבחנים"

"זאת היתה העתקה ברמה מטורפת זה לא היה שליף, זאת היתה העתקה קולקטיבית, לא פחות". בראיון מיוחד לכל העיר מודיעין מספרת יו"ר הנהגת ההורים בתיכון עירוני ה' על הנסיבות שהובילו לפסילה הקולקטיבית של הבחינה באזרחות

פורסם בתאריך: 11.12.19 11:35

בעקבות סערת ההעתקות בעירוני ה' במודיעין, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, נאוה אילון מספרת על תמיכתה בפסילת הבחינה אך גם על הטעות בהתנהלות הנהלת בית הספר.

כפי שפורסם בתחילת השבוע ב"כל העיר מודיעין", הבחינה באזרחות שהתקיימה לכלל שכבת י"ב בחודש אוקטובר בבית הספר עירוני ה' בעיר נפסלה. כל התלמידים והתלמידות קיבלו ציון "אפס"- הסיבה: חשד ממשי להעתקה. מדובר במבחן שמהווה 25 אחוזים מציון המגן של בחינת הבגרות באזרחות.


 

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"הוחלט בשיתוף איתי לתת לתלמידים כמה ימים להתוודות בהעתקה, משלא עשו כן הבחינה נפסלה באופן קולקטיבי", אומרת אילון. היא מסכימה עם החלטת ההנהלה בדבר פסילת הבחינה ואומרת כי "אני כיו"ר הנהגת ההורים תומכת בפסילה הזו לאור העובדה שאם היה מדובר בבחינת בגרות, משרד החינוך היה פוסל לכולם את המבחן ולא מאפשר בחינה חוזרת למשך מספר שנים. לכן, על מנת שהתלמידים יבינו את משמעות הדברים, הסכמתי עם החלטת ההנהלה לפסול את המבחן". אילון אומרת כי אם מנהלת בית הספר היתה מעלימה עין הפעם, המקרה היה חוזר על עצמו "אם היא היתה מקלה ראש בזה ואף אחד לא היה מודה שהוא העתיק, זה היה קורה שוב במבחן בגרות ואז מה הם היו עושים? יותר ממאה תלמידים שלא יוכלו לגשת לבגרות שלוש שנים? איזה כתם זה. זאת היתה העתקה ברמה מטורפת, זה לא היה שליף, זאת היתה העתקה קולקטיבית, לא פחות".

יו"ר ההנהגה ממשיכה ואומרת כי מדובר בפגיעה מידתית בתלמידים, "יחד עם זאת מנהלת בית הספר הבטיחה כי המשקל שינתן לאותו מבחן יהיה נמוך וכי ינתנו דרכי הערכה חלופיות, מבחן נוסף או עבודה, כך שלא תהיה פגיעה משמעותית יותר מדי בתלמידים".

בראיון שהבאנו מוקדם יותר השבוע עם אחת התלמידות בבית הספר היא טענה כי מדובר בצעד לא הוגן. לדבריה הפסילה פוגעת בבנות שלא היתה להן אפילו הזדמנות להעתיק, שכן ההעתקה בוצעה על ידי עיון בזמן הבחינה בסיכומים שהוחבאו בשירותי הבנים. "זה אירוע לא הוגן כי זה קרה רק בשירותי הבנים, ולכן אף בת לא היתה יכולה להיות שותפה. היו גם תלמידים שלא יצאו לשירותים בזמן הבחינה, אבל העונש היה קולקטיבי, לכולם".


נאוה אילון (צילום: נעמה האוזר)

נאוה אילון (צילום: נעמה האוזר)


אילון עונה לדברים ואומרת כי גם בנות יכלו להיחשף לסיכומים בזמן המבחן, שכן חלק מהבנות אמרו ששירותי הבנות תפוסים אז הן הלכו לשירותי הבנים. "גם הבנות נכנסו לשירותי הבנים וזה תועד במצלמות, למיטב ידיעתי", אומרת אילון. "היתה נהירה של עשרות תלמידים לשירותים, לא פחות".

יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר אומרת כי ההנהלה אכן טעתה בהתנהלות כשהציגה לכמה תלמידים את הצילומים ממצלמות האבטחה סמוך לשירותים, וכי היא לא היתה שותפה לפתיחת המצלמות. "כאשר הובא לידיעתי נושא השימוש במצלמות האבטחה על מנת לבחון מי וכמה תלמידים יצאו לשירותים בזמן המבחן, פניתי למנהלת. היא הביעה צער על הטעות בשימוש במצלמות האבטחה. אחרי התנצלות זו לא ראיתי שום עניין להמשיך להיאבק בעניין, מדובר בטעות אנוש שיכולה לקרות לכל אחד".

"עם כל הרצון הטוב לעטוף ולגונן על התלמידים הם צריכים להבין שלקראת יציאתם לעולם הגדול, לשירות צבאי ואח"כ לאזרחות – לכל מעשה יש תוצאה", מסכמת אילון. "אילו זה היה מבחן בגרות ההשלכות היו חמורת שבעתיים. אני שמחה שניתנה להם ההזדמנות ללמוד ושהפגיעה בהם היא מידתית ונמוכה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. אחד

    כל הכבוד למנהלת ביה"ס על היוזמה לפסילת המבחן מנהלת עם בייצים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר