בית הספר עירוני ה' במודיעין (צילום: פרטי)
בית הספר עירוני ה' במודיעין (צילום: פרטי)

הסערה בעירוני ה' במודיעין – בשל חשד להעתקה נפסלה הבחינה באזרחות

הנהלת בית הספר החליטה לפסול לשכבה י"ב את הבחינה באזרחות, לאחר שעלה חשד ממשי כי חומר לימוד הושאר בחדר שירותי הבנים, שאליו נכנסו עשרות תלמידים. התלמידים יוכלו לגש למבחן חוזר בתנאי שיגישו נייר עמדה על נושא טוהר הבחינות

פורסם בתאריך: 9.12.19 10:21

סערה בעירוני ה' במודיעין – הבחינה באזרחות שהתקיימה לכלל שכבה י"ב בחודש אוקטובר נפסלה. כל התלמידים והתלמידות קיבלו ציון "אפס" – הסיבה: חשד ממשי להעתקה. מדובר במבחן שמהווה 25 אחוזים מציון המגן של בחינת הבגרות באזרחות.

לאחר שהנהלת בית הספר, בראשות המנהלת ליאת אפלבוים, הבחינה כי אחד התלמידים הניח סיכומים של החומר הנלמד בשירותי הבנים היא החליטה לפסול את הבחינה לכלל התלמידים והתלמידות. במצלמות האבטחה של בית הספר נראו תלמידים נכנסים ויוצאים מהשירותים בזמן הבחינה. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם מפקחת בית הספר, מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך ומנהל אגף הבחינות במשרד החינוך.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


בחודשיים האחרונים נשלחה שורת מכתבים להורים ותלמידים, מצד הנהלת בית הספר, בעקבות האירוע החמור. בסופו של דבר בקרוב יתקיים מבחן נוסף לכלל השכבה, בכפוף לנייר עמדה שהתבקשו התלמידים להגיש בנושא טוהר הבחינות.

במכתב שהגיע לידי "כל העיר" מודיעין", ששלחה המנהלת אפלבוים ב-9.11 לתלמידים ולהורים של שכבה י"ב היא מגוללת בין השאר את השתלשלות המקרה החמור. בהמשך היא מציינת כי "המסר החשוב הוא שאין אנו מתכוונים להעלים עין מאי שמירה על טוהר בחינות. טוהר הבחינות הינו עיקרון המחייב את הנבחן ואת המערכת האחראית על ניהול הבחינות להגינות וליושר, תוך שמירה קפדנית על כללי ההתנהגות והנהלים כפי שהם מפורסמים בחוזר מנכ"ל".

המנהלת אפלבוים מוסיפה ומציינת כי "במהלך השיח עם הנהגת ההורים נשמעו דעות שונות. כולם היו תמימי דעים כי אירוע זה הינו אירוע חמור וכי על בית הספר לחדד נהלים ולפעול בעצמו להקפדה על שמירת טוהר הבחינות. מנגד, נשמעו דעות הסותרות את החלטת בית הספר בדבר פסילת הבחינה. מפקחת ביה"ס הדגישה כי בסמכות ביה"ס ואף מחובתו לפעול כפי שפעל", מדגישה אפלבוים במכתב, "חשוב לכולנו לשלב ידיים ולפעול במשותף. טובת התלמידים עומדת תמיד לנגד עיננו אך כמוסד חינוכי לפעמים נדרש מאיתנו לפעול על פי צו מצפוננו המוסרי והערכי גם אם הדבר מהווה איזושהי פגיעה בציון. אין אנו מעוניינים לחנך את תלמידינו שציונים הם מעל לכל".

ב-15.11 שלחה הנהלת בית הספר מכתב נוסף לתלמידי ולהורי שכבה י"ב על ההחלטה לפסול את הבחינה ולהעניק ציון אפס לכלל התלמידים: "בחינה זו תהווה 25% מציון מחצית א'", מובהר במכתב. "לאור ההתנהלות בבחינה הוחלט לפסול את כלל הבחינות והציון שיינתן הינו 0. תלמידים שלא נכחו ביום זה והציגו אישור רפואי או כל אישור מוצדק אחר, לרכז השכבה, זכאים לגשת למועד ב' בתום מחצית זו". עוד צוין במכתב כי "תינתן הזכות לכל תלמיד לגשת למועד לשיפור ציון, בסמיכות לחופשת הפסח".

לאחר ההחלטה על העונש הקולקטיבי התלמידים והתלמידות בשכבה זעמו. יומיים לאחר מכן, ב-17.11 שיגרו כמה מתלמידי כיתה י"ב 6 מכתב להנהלת בית הספר, שבו הם מוחים על העונש הקולקטיבי. "החלטנו ליישם את הנלמד בשיעורי אזרחות ולהביע את עמדתנו באמצעות מחאה", כותבים התלמידים. "בחרנו להשתמש באמצעי זה לאחר ששאר הדרכים בהן נקטנו לא נחלו הצלחה- שיחות משא ומתן מול הצוות החינוכי, שיחות כיתתיות, עירוב ההורים וכדומה".

התלמידים מציעים במכתב כמה פתרונות, ביניהם "לא לפסול את המבחן, לתת עליו ציון ולהוריד את האחוזים שלו, אך לתת לתלמידים להגיש עבודה העוסקת בטוהר הבחינות ובחשיבותו כתנאי לקבלת ציון על המבחן". פתרון נוסף שהציעו התלמידים הוא "ביצוע מבחן חוזר שאינו מועד ב׳ או שיפור ציון, בחודש הקרוב, אשר יכיל את כמות החומר הזהה למבחן אשר נפסל". עוד מציעים התלמידים: "לארגן יום שבו ניכנס לכל כיתות בית הספר ונדון בחשיבות טוהר הבחינות ובלקחים שהפקנו מהמקרה".

תלמידה בשכבה י"ב אומרת השבוע בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "בסופו של דבר הנהלת בית הספר שילבה בין ההצעות שלנו. כדי לגשת למועד ב' נצטרך להגיש נייר עמדה על טוהר הבחינות". לדבריה, "זה אירוע לא הוגן כי זה קרה רק בשירותי הבנים, ולכן אף בת לא היתה יכולה להיות שותפה, מעבר לתלמידים שלא יצאו לשירותים בזמן הבחינה, אבל העונש היה קולקטיבי, לכולם. אנחנו בסך הכל רוצות לסיים את בחינות הבגרות בצורה הכי טובה, וכל האירוע הזה מכתים אותנו, ההרגשה לא נעימה", היא מתארת.

כאמור, הנהלת בית הספר החליטה לפסול את הבחינה ולהעניק לתלמידים אפשרות לגשת לבחינה חוזרת, בתנאי שיגישו נייר עמדה על נושא טוהר הבחינות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. הורה לתלמיד בשכבה

    בושה שדבר כזה קורה במדינה שלנו, בעיר שלנו ובבית הספר שבו האמנו כל כך כשהכנסנו את בננו אליו והפקרנו את חינוך ילדנו בידי הנהלה שכזו.

    מה היה קורה אם אחד התלמידים שעשו את המעשה היה פוגע בעצמו? האם ליאת, נאוה הסגנית וצוות השכבה היו מסוגלים להירדם בשקט עם מצפון נקי?

    כמו כן, לא נכתב בכתבה כי ליאת מנהלת בית הספר הראתה לתלמידים בשכבה צילומים ממצלמות האבטחה הבית ספריות שאותם ניתן להראות אך ורק לצוות מצומצם מבית הספר ובמקרה ספציפי, ואותם תלמידי השכבה הלכו לאחר מכן ואיימו על התלמידים שצפו בהם בצילומים.

    פשוט בושה, אחרי שהמלצתי כל כך הרבה שנים להגיע לבית הספר, אנחנו מצטערים שהמלצנו.
    עד שהנהלת בית הספר הזה לא תתחלף, העתיד לא חיובי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר