כנס רפורמת רישוי עסקים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
כנס רפורמת רישוי עסקים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

כנס ראשון מסוגו במודיעין – על הרפורמה ברישוי עסקים

בעקבות תיקון לחוק רישוי העסקים במודיעין - התקיים כנס בהשתתפות עסקים מקומיים, במטרה להכיר להם את הרפורמה במלואה ולסייע להם להבין את משמעויותיה

פורסם בתאריך: 24.3.19 07:51

גם במודיעין-מכבים-רעות פשוט יותר היום לפתוח עסק: לראשונה בהיסטוריה של העיר התקיים בשבוע שעבר כנס העוסק ברפורמה ברישוי עסקים, בעקבות תיקון 34 לחוק. בכנס, שהתקיים בהובלתה של מנהל המחלקה לרישוי עסקים בעירייה, מרים דהאן, נכחו בעלי עסקים מקומיים רבים, וביניהם יזמים, אדריכלים, מנהלי מרכזים מסחריים ומנהלי רשתות שיווק גדולות בעיר.

מטרת הכנס הייתה להביא לידיעת בעלי העסקים בעיר את השינויים בחוק ולחשוף אותם להקלות השונות, לזכויות שלהם ולתנאים הנדרשים לצורך קבלת רישיון עסק. תיקונו של החוק הוא תוצר של רפורמה בהובלת משרד הפנים, משרד הממשלה ומרכז השלטון המקומי, והיא נועדה להקל על עסקים קטנים ובינוניים בהליך הרישוי שנחשב מסורבל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


עם יציאת הרפורמה לדרך הליך הרישוי התקצר משמעותית, וכשני שליש מבעלי העסקים יקבלו את רישיון העסק בהליך מזורז על סמך תצהיר באתר העירייה. עוד במסגרת הרפורמה יוארך תוקפם של רישיונות העסקים: כך למשל, מסעדות ובתי קפה יקבלו רישיון לעשר שנים במקום לשלוש בלבד, פאבים יקבלו רישיון לחמש שנים במקום לשנה ומספרות ומכוני יופי יקבלו רישיון לעשר שנים במקום לחמש שנים.

המעוניינים בפרטים נוספים מוזמנים להתרשם באתר העירייה מעיקרי הרפורמה וממשמעותם.

בכנס שהתקיים בעיר השתתפו גם ראש העיר, חיים ביבס, ראש רשות רישוי עסקים, חיים בלאיש, מנהלת אגף בכיר רישוי עסקים משרד הפנים, חווה מונדרוביץ' ויו"ר הוועדה הבינמשרדית ברישוי עסקים, אשר גרנר.

ראש העיר ביבס: "הצבנו לנו למטרה למשוך כמה שיותר עסקים לעיר ואנו גאים בפיתוח האדיר של אזורי התעסוקה והמלאכה ובביקוש הרב שיש להם מצד יזמים ועסקים, קטנים וגדולים. הרפורמה ברישוי עסקים היא נדבך נוסף בהקלות הנחוצות לעסקים ואנו נמשיך לפעול למענם, כי בסופו של דבר זהו אינטרס של כולנו שהעסקים ישגשגו ושתהיה צמיחה ותחרות בין בעלי עסקים".

שחר מי און, מחזיק תיק קידום עסקים: "בשנים האחרונות נעשו בעירייה צעדים גדולים בסיוע ליזמים ולעסקים. כמחזיק התיק, אנחנו לא רק מדברים אלא גם עושים. קמפיין לקנות ליד הבית, שנתמך בשילוט קבע ליד כל מרכז מסחרי, קבוצות נטוורקינג, ירידי עסקים – בקרוב ייערך עוד יריד כזה – וישנם עוד המון רעיונות. אין ספק שהמקום האטרקטיבי שבו נמצאת העיר, בתוספת מרכז העיר הנבנה, מהווים מוקד משיכה. אנחנו רצים למרחקים ארוכים ומתכננים הלאה. זאת רק ההתחלה".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר