שכונת מורשת (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
השטח שבו תיבנה שכונת מורשת (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

הקמת השכונה החדשה – מורשת: החלו עבודות התשתית

היזמים השונים כבר מתחילים בפעולות הראשונות על הקרקע; והחברה הכלכלית בחלה בעבודות להנחת תשתיות ביוב וניקוז

פורסם בתאריך: 4.12.18 08:43

העבודות להקמת שכונת מורשת מתקדמות: לאחר שהסתיימו עבודות פריצת הדרכים בשכונה, נמסרו המגרשים לכל היזמים, וכעת ישנם כבר קבלנים שמתחילים בעבודות העפר והכנת היסודות לקראת הבנייה. במקביל, מבצעת העירייה, באמצעות החברה הכלכלית המובילה את פיתוח השכונה, עבודות להנחת התשתיות בשכונה. בשלב הראשון עבודות אלו יכללו הקמת תשתיות לניקוז ולביוב.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


בנוסף, ממשיכה החברה הכלכלית בעבודות העפר במגרשים המיועדים לשמש שטחים ציבוריים פתוחים (שצ"פים) ובשטחי מוסדות החינוך שייבנו בהמשך בשכונה.

שכונת מורשת ממוקמת ממערב לשכונת אבני חן, מעבר לכביש 3 העירוני ומצפון לשכונת נופים, שגם היא נמצאת בימים אלו בשלבי בנייה מתקדמים. שטח שכונת מורשת יהיה כ-1,686 דונם, ועל פי התכנון היא תהיה אחת השכונות הגדולות בעיר.

בשכונה ייבנו בה כ-4,200 יחידות דיור, 3,614 מהן בבנייה רוויה. 70 אחוזים מיחידות הדיור בבנייה הרוויה (2,529 יח"ד) מיועדות לדיור בר השגה ובהן שלושה, ארבעה וחמישה חדרים. 20 אחוזים מהן, לכל הפחות, מיועדות לתושבי העיר. בשכונה ייבנו חמישה בתי ספר וכ-25 גני ילדים. לצד הכבישים ייבנו שבילי אופניים, בעלות המוערכת בכ-600 מיליון שקלים.

כזכור, בעבר שמו של המתחם היה מתחם P. ועדת השמות העירונית החליטה לקרוא לשכונה בשם 'מורשת', ואילו הרחובות ייקראו על שם אירועים, מנהיגים או אישים שהותירו את חותמם בהיסטוריה של מדינת ישראל בתחומים שונים.


עבודות ביוב וניקוז בשכונת מורשת (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

עבודות ביוב וניקוז בשכונת מורשת (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


בין השאר, כפי שפורסם ב"כל העיר מודיעין", נקבע כי בשמות הרחובות יונצחו שמותיהם של ראשי הממשלה משה שרת, לוי אשכול, יצחק שמיר, שמעון פרס ואריאל שרון. עוד הוחלט על הנצחת נשיאי ישראל. הוועדה דנה בכך שיש שני נשיאים בשם ויצמן, ולכן הוחלט על רחוב משותף מרכזי שייקרא חיים ועזר וייצמן – הנשיא הראשון והנשיא השביעי. עוד נקבעו רחובות על שמם של הנשיאים יצחק בן-צבי, זלמן שזר, אפרים קציר, יצחק נבון וחיים הרצוג.

בשל מיעוט הנשים שכיהנו בתפקידים אלו הוחלט כי הרחוב המרכזי בשכונה ייקרא על שמה של ראשת הממשלה גולדה מאיר. לאור בקשת הוועדה למעמד האישה הוחלט להוסיף רחוב על שמה של שרה אהרונסון, גיבורת ניל"י. בעתיד ייקבעו בשכונה גם שלוש מעלות על שמן של הנשים נחמה ליבוביץ', חנה סנש והנרייטה סולד.

לרחוב הצפוני ביותר בשכונה, שבעתיד יהיה רחוב מרכזי בשכונה, הוחלט לקרוא רחוב עמק חפר. באותה ההזדמנות קבעה הוועדה שם לרחוב חדש שנוצר משינוי תכנוני בשכונת הציפורים החדשה – רחוב שחף, ברוח שמות הציפורים שעל שמן נקראים רחובות השכונה.


עבודות ביוב וניקוז בשכונת מורשת (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

עבודות ביוב וניקוז בשכונת מורשת (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


הקמת שכונת מורשת מהווה חלק מהסכם הגג שנחתם בחודש ינואר 2014 בין רשות מקרקעי ישראל, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון עם עיריית מודיעין-מכבים-רעות. לפי ההסכם לפיתוח העיר, השכונות העתידיות של העיר והשטחים העתידיים יפותחו על ידי העירייה באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח העיר. שכונת מורשת היא, למעשה, השכונה השלישית שיוצאת לפועל במסגרת ההסכם, אחרי שכונת נופים ומרכז העיר והשדרה המרכזית. השכונה הרביעית תהיה שכונת גבעת שר.

הסכם הגג קובע כי תקציב הפרויקט יתנהל כתקציב פיתוח במשק כספי סגור, לטובת פיתוח העיר בלבד, והוא אינו תלוי בתקציב המדינה או באישורה. רשות מקרקעי ישראל תעביר לעירייה, על פי שלבי הביצוע, את התקציב לטובת פיתוח השכונה, הנאמד במאות מיליוני שקלים. במסגרת ההסכם העירייה תקבל על עצמה את תכנון מוסדות הציבור ואת ביצעו העבודות בהתאם ללוחות הזמנים, כדי שבניית מוסדות הציבור המהותיים לאכלוס – בתי ספר וגני ילדים – תסתיים במקביל לאכלוס השכונה.


Notice: הפונקציה wp_get_loading_optimization_attributes נקרא בצורה לא תקינה. An image should not be lazy-loaded and marked as high priority at the same time. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 6.3.0.) in /home/kolhairmodiin/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031
שכונת מורשת (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

שכונת מורשת (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר