שכונת מורשת (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
הדחפורים כבר כאן - שכונת מורשת (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

התוכנית להקמת השכונה החדשה מורשת – נקבעו שמות הרחובות

הרחובות בשכונה החדשה, שתאוכלס בעוד כשלוש שנים וחצי, ייקראו על שמם של נשיאי וראשי ממשלת ישראל. הרחוב המרכזי ייקרא על שמה של ראשת הממשלה גולדה מאיר

פורסם בתאריך: 14.5.18 08:38

הנשיאים וראשי הממשלה מגיעים לשכונת מורשת: ביום רביעי האחרון, 9.5, אישרה מועצת העיר את הצעת ועדת השמות העירונית למתן שמות לרחובות בשכונת מורשת החדשה. השכונה, הנבנית בימים אלו בחלקה המערבי של העיר בסמוך לשכונת נופים ואבני חן, צפויה להתאכלס בעוד כשלוש שנים וחצי. השכונה החדשה גדולה במיוחד, וכוללת יותר מ-4,000 יחידות דיור – מרביתן במסגרת דיור למשתכן – 14 רחובות שונים וכמות גדולה של מוסדות ציבור וחינוך.


  • להורדת האפליקציה של כל העיר באנדרואיד
  • להורדת האפליקציה של כל העיר באייפון

בחודשים האחרונים קיימה הוועדה, בראשות חבר המועצה אלעד שמעונוביץ, סדרה של דיונים על משפחת רחובות מתאימה לשכונת מורשת. בין האפשרויות שהעלו חברי הוועדה כנושאים הכלליים של הרחובות נבחנו מורשת ציונית, מורשת יהודית, מורש תרבותית ואבות האומה, והמלצת הוועדה היא להוסיף הסבר קצר לשם.

לבסוף החליטו חברי הוועדה לבחור במשפחת השמות של אבות האומה, נשיאים וראשי ממשלה שטרם הונצחו בעיר. להמלצה זו הצטרפה גם ועדת ההנצחה העירונית, שקיבלה פניות של עמותות ההנצחה לזכרם של קברניטי המדינה. עוד החליטה הוועדה להנציח רק את ראשי הממשלה והנשיאים שאינם עוד בין החיים. יצחק רבין ומנחם בגין הם שני האישים שכבר הונצחו בעיר ברחובות מרכזיים, ולפני כשלוש שנים קראה הוועדה את כביש 4, ציר מרכזי המחבר בין אזור המלאכה ותחנת הרכבת פאתי מודיעין לפארק הטכנולוגי, על שמו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון.

שכונת מורשת (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

שכונת מורשת (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

הוועדה קבעה כי בשכונת מורשת יונצחו ראשי הממשלה משה שרת, לוי אשכול, יצחק שמיר, שמעון פרס ואריאל שרון. עוד הוחלט על הנצחת נשיאי ישראל. הוועדה דנה בכך שיש שני נשיאים בשם ויצמן, ולכן הוחלט על רחוב משותף מרכזי שייקרא חיים ועזר וייצמן – הנשיא הראשון והנשיא השביעי. עוד נקבעו רחובות על שמם של הנשיאים יצחק בן-צבי, זלמן שזר, אפרים קציר, יצחק נבון וחיים הרצוג.

בשל מיעוט הנשים שכיהנו בתפקידים אלו הוחלט כי הרחוב המרכזי בשכונה ייקרא על שמה של ראשת הממשלה גולדה מאיר. לאור בקשת הוועדה למעמד האישה הוחלט להוסיף רחוב על שמה של שרה אהרונסון, גיבורת ניל"י. בעתיד ייקבעו בשכונה גם שלוש מעלות על שמן של הנשים נחמה ליבוביץ', חנה סנש והנרייטה סולד.

לרחוב הצפוני ביותר בשכונה, שבעתיד יהיה רחוב מרכזי בשכונה, הוחלט לקרוא רחוב עמק חפר. באותה ההזדמנות קבעה הוועדה שם לרחוב חדש שנוצר משינוי תכנוני בשכונת הציפורים החדשה – רחוב שחף, ברוח שמות הציפורים שעל שמן נקראים רחובות השכונה.


Notice: הפונקציה wp_get_loading_optimization_attributes נקרא בצורה לא תקינה. An image should not be lazy-loaded and marked as high priority at the same time. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 6.3.0.) in /home/kolhairmodiin/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031
שכונת מורשת (הדמיה: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

שכונת מורשת (הדמיה: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

החלטה זו היא המשך של מהלך שהובילה הוועדה לפני כשמונה שנים, לשינוי כל שמות השכונות בשלב א של העיר. הוועדה שינתה את שמות השכונות המאוכלסות שנקראו באופן לא רשמי על שמות האדריכלים שתכננו אותן, וקבעה שמות חדשים לשלוש השכונות העתידיות: נופים, מורשת וגבעת שר שטרם החלה בנייתה. ברוב שכונות העיר קיים קשר בין שמות הרחובות (משפחת שמות אורגנית) לבין שם השכונה.


הושחתה האנדרטה לזכר חללי מערכות ישראל ביער בן שמן

40 תחנות אוטובוס חדשות במודיעין

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר