יותם קדרון (צילום: פרטי)
יותם קדרון ז"ל (צילום: פרטי)

לזכרו של יותם קדרון ז"ל: פרויקט הדסטארט מרגש – מיזם לבישול בריא

החווה האקולוגית "חווה ואדם" שבמודיעין יצאה בקמפיין הדסטארט להקמת "המטבח של יותם" - מטרתו להנציח את יותם קדרון ז"ל, שהתנדב בחווה במסגרת שירותו הלאומי ולפני כשנה מצא את מותו בטביעה בים בעת בילוי עם חברים

פורסם בתאריך: 23.7.18 15:07

לזכרו של יותם קדרון ז"ל. החווה האקולוגית "חווה ואדם" שבמודיעין יצאה בקמפיין הדסטרט מרגש, אשר מטרתו להנציח את יותם קדרון ז"ל, שהתנדב בחווה במסגרת שירותו הלאומי ולפני כשנה מצא את מותו בטביעה בים בעת בילוי עם חברים. בן 18 במותו. החווה פועלת להקים מיזם לבישול בריא – המטבח של יותם", שיאפשר לחוות וללמוד כלים וידע ליישום מהיר וקל של גידול מזון ובישול טבעי באמצעות הקמת מטבח מקצועי, הכשרת שטח חקלאי נוסף והקמת מערכת סולארית שתתמוך במיזם.



אמו, מלכה קדרון, מספרת בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "זמן מה לפני שיותם נפטר, הוא גילה את אהבתו לבישול. זה קרה לאחר שהחל להתנדב בחווה האקולוגית שבמודיעין במסגרת שירות הלאומי והוצב בעמדת המטבח. בחווה יותם היה צריך לבשל אוכל טבעוני וזה היה אתגר לא פשוט, הוא ידע להמציא דברים מכלום", היא מספרת וצוחקת: "פעם הוא אמר לי 'אמא, עשיתי את עוגת הבננות שלך, אבל בלי קרם ובלי ביצים' – אמרתי לו 'אז מה נשאר לך שם'".


מלכה ויותם קדרון (צילום: פרטי)

מלכה ויותם קדרון (צילום: פרטי)



קדרון ז"ל נסע עם חברים, באחד מסופי השבוע לפני שנה, למסיבה בחוף הבונים. הוא נכנס לים ושם מצא את מותו. אמו, מלכה, מספרת על הרגע הקשה: "הוא היה בפסטיבל עם חברים, נכנס לים, ודווקא הים לא היה משהו שהוא אהב. הוא אף פעם לא רצה ללכת לים, לא איתי ולא עם חברים. התפלאתי שדווקא שם הוא נהרג. הוא נכנס לים עם ארבעה חברים והתחיל סחף, האדמה פשוט נעלמה. כשהגיעו עם הגלשן להציל אותו היה כבר מאוחר מדי".

מלכה מספרת כי "יותם נולד אחרי ציפייה מאוד גדולה, מאוד חיכיתי לו. בזמנו גרנו בקניה והגענו לביקור בארץ. הלכנו לכותל והאחיות שלו שמו פתק. כששאלתי אותן מה הן רשמו הן אמרו 'אנחנו רוצות אח'. בהמשך הן באמת קיבלו אחד. הוא היה תינוק מאוד מיוחד, נראה כמו מלאך, עם תלתלים בלונדינים".

לאחר 13 שנים חזרה משפחת קדרון לארץ לביתה בנוה אילן. "יותם החליף המון מסגרות ובתי ספר. היתה לו נפש חופשיה, נשמה ענקית ומאוד קשה להכניס דבר כזה לתוך מסגרת מצומצמת וקטנה שפועלת לפי כללים ישנים. חברים שלו סיפרו לי עליו לאחר שנפטר והבנתי איך הוא מימש את כל הרוחניות שהיתה בו. הוא ראה את העולם באופן גבוה יותר – לא התווכח עם אנשים, אהב את הבריות, היה נינוח, עזר לכולם. הוא הסתובב הרבה בירושלים ולמרות החששות שלי היה אומר  'אמא, אני יודע להסתדר עם כל אחד – ערסים, חנונים, אנשים מבוגרים'. והוא באמת ידע".

יותם קדרון ז"ל (צילום: פרטי)

יותם קדרון ז"ל (צילום: פרטי)



מלכה מוסיפה ומספרת עד כמה המציאות בלי יותם קשה מנשוא: "הוא תמיד היה נוכח ברגע. כשאנחנו מדברים עם אנשים הם לפעמים לא באמת נוכחים והמחשבות שלהם נודדות למקומות אחרים. יותם היה נוכח, מקשיב במאה אחוז והתחושה הזאת, שיש מישהו שאפשר לסמוך עליו זה משהו שמאוד חסר לנו. גם חברים שלו ידעו שאפשר לסמוך עליו, היו לו המון חברים ואלפים הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה".

לאחר מותו, רצתה משפחתו להנציח את העשייה של יותם בחווה, אשר היתה חלק משמעותי בחייו: "הוא כל כך מצא את עצמו בחווה, זה מקום כל כך מיוחד. אנחנו רוצים להנציח את מה שיותם עבר בחווה ואת מה שהיא מעניקה לנוער: החיבור לאדמה, למדינה, את האהבה לאנשים והקשר הטוב אחד עם השני. אהבת חינם מתחילה משם, מהחינוך הזה. אני ממליצה לכולם לשלוח לשם את הילדים שלהם, זה נתן כל כך הרבה לבן שלי, זה חיבר אותו לארץ, הוא מצא את עצמו שם וסגר מעגל".


החווה האקולוגית (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

החווה האקולוגית (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


אוהד עירון, מנהל החווה, מספר על מיזם ההדסטארט אשר אמור להסתיים בימים הקרובים ועדיין זקוק לתמיכה: "החווה הזו היא קסם, חווה אקולוגית חינוכית בשתופות עם עיריית מודיעין ומשרד החינוך. לפני כשנה וחצי, הגיע לשירות הלאומי בחווה יותם, נער שהכניס לנו המון אור ושמחה. אנחנו במערכת יחסים מאוד קרובה עם המשפחה שלו, ואנחנו רוצים כמיזם הנצחה להקים משהו שיעשה טוב בעולם לכמה שיותר אנשים וידבר בשפה של יותם. החלטנו לקחת את מה שהוא לימד אותנו בנושא התזונה ולהנגיש אותו לכלל הציבור על ידי הרעיון של 'מהשדה לצלחת', ללמד את תושבי לגדל מזון ולבשל אוכל בריא. לשם כך אנחנו מגייסים כסף עבור הקמת מטבח. התשורות עבור התרומה באתר מדהימות, לתרום לפרויקט זה בעצם להשקיע בעצמך".

לתמיכה בהדסטארט: https://headstart.co.il/project/41230

 

 

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר