עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)
עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)

אושרה רפורמת רישוי העסקים במודיעין

לפי הרפורמה החדשה שתיכנס לתוקפה בינואר 2019, יקוצרו הליכי הבירוקרטיה לקבלת רישיון; תוקפם של רישיונות העסק יוארך בהתאם לסוג העסק - למשל, פאבים שתוקף הרישיון ניתן להם לשנה, יקבלו הארכה ל-3 שנים

פורסם בתאריך: 23.7.18 09:38

רפורמת רישוי העסקים אושרה וצפויה לצאת לדרך בינואר 2019. מדובר ברפורמה שעיקריה אושרו בוועדת הפנים של הכנסת בשבוע שעבר. "הרפורמה נושאת משמעויות רבות ורחבות לבעלי העסקים בעיר, מבחינת אופן קבלת הרישוי ומבחינת הארכת תוקפו של הרישוי", מציינים בעיריית מודיעין. "בסופו של דבר שני ההיבטים יובילו לצמצום הבירוקרטיה שכיום מורכבת יותר עבור בעלי העסקים ויקל על קבלת הרישיון".



בעירייה מסבירים כי "על פי הרפורמה שתכנס לתוקף בתחילת ינואר 2019, שני שליש מהעסקים בעיר יקבלו רישיון על פי תצהיר. בקטגוריה זו נמנים עסקים רבים ובהם חנויות פרחים, קיוסקים ומקומות לשטיפת רכבים. לאחר התצהיר, יינתנו על פי הרפורמה לרשות 21 ימים לבדוק אם העסק אינו נוגד את מדיניות רישוי העסקים שלה. במידה והרשות לא תגיב בפרק זמן זה או לחילופין תאשר את התצהיר, יקבל העסק רישיון באופן מיידי. במסלול השני, יקבלו רישיון על תנאי ל-180 יום עסקים כדוגמת מכוני יופי ומספרות. לאחר 180 יום יקבלו עסקים אלו רישיון קבוע, בתנאי שאינם מפרים את תנאי הרישיון".

כמו כן, תוקפם של הרישיונות יוארך בהתאם לסוג העסק. כך למשל,  פאבים שתוקף הרישיון ניתן להם לשנה, יקבלו הארכה ל-3 שנים. מרכולים, בתי קפה ומסעדות יוכלו ליהנות מרישיון של 10 שנים לעומת המצב כיום המאפשר להם רק 3 שנים.

***

בתוך כך, כפי שפורסם ב"כל העיר מודיעין" – החלו העבודות להקמת מבנה אגף שפ"ע החדש במודיעין. המבנה החדש ייבנה על ידי מִנהלת אופק, ויכלול שתי קומות מדורגות שישתרעו על פני 700 מ"ר. העבודות החלו בשבוע שעבר וצפויות להמשך כשנה. בהמשך יוכשר שטח בגב המבנה, לאגף תשתיות ולמחסני האגף.

אגף שפ"ע יושב כיום במתחם הקרוואנים הוותיק ברחוב דם המכבים. בִּמְקום מתחם הקרוואנים מתוכננת השדרה המובילה למתחם מע"ר, מהכניסה של מזרקות שערי העיר ולאורך רחוב דם המכבים. האגף ירוכז במבנה אחד במרכז עינב, ובכך יקל על התושבים וישפר את השירות הניתן להם, במבנה מודרני ונעים. במבנה ימוקמו כל מחלקות האגף השונות, ובהן רישוי עסקים, תרבות הדיור, תברואה, איכות הסביבה, גנים ונוף ופיקוח עירוני.

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר