ענבר נאמן (צילומים: פרטי)
ענבר נאמן (צילומים: פרטי)

הניצחון של ענבר נאמן בת ה-22 ממודיעין – מסע בן עשר שנים של מאבק במשקל הסתיים במהפך

נאמן, ששקלה 102 ק"ג הצליחה להשיל אחרי 10 שנים 42 ק"ג וכיום היא מאמנת כושר, אך הצלקות עדיין נשארו: "בבית הספר קיבלתי את הכינוי 'סטייק' שהיה הולך לפני, בהפסקות היתה מקבלת אותי חבורת בנים שהתאספה סביבי למחוא כפיים ולשיר איזה שיר 'מחמיא'"

פורסם בתאריך: 12.6.18 10:34

ענבר נאמן, בת ה-22, שמתגוררת ברחוב מבצע קדש במודיעין, היא מאמנת כושר מוסמכת. לא הרבה יודעים שרק לפני כמה שבועות היא סיימה מסע ארוך בן עשר שנים של מאבק במשקל. נאמן מספרת בגילוי לב, בשיחה עם "כל העיר מודיעין", כי בגיל 12 היא שקלה 102 ק"ג והצליחה להשיל 42 ק"ג ממשקל גופה.

"הכל התחיל מהגן", מספרת נאמן. "הייתי ילדה מאוד רזה שמבקשת תמיד עוד מנה בצהרון. עם השנים הגוף גדל וכך גם הקיבה התרחבה בהתאם. אני חושבת שבין היתר, ההשמנה נבעה גם מאכילה רגשית. יש לי שני אחים גדולים שכל הילדות שלי שמו להם יותר אוכל ממני בצלחת, ובצדק, אבל זה יצר אצלי תחושה של חוסר שוויון ותמיד הייתי רצה אחרי הארוחה חזרה למקרר ולוקחת אוכל לחדר. האוכל היה פנאי, זה הרגיש כמו הפתרון לכל הבעיות והנחמה הכי טובה בכל משבר".


ענבר נאמן (צילום: פרטי)

ענבר נאמן (צילום: פרטי)



הרגשת שזה השפיע עלייך בצורה חברתית ורגשית?

"מבחינה חברתית כל נושא ההשמנה היה כואב. בבית הספר קיבלתי את הכינוי 'סטייק' שהיה הולך לפני, בהפסקות היתה מקבלת אותי חבורת בנים שהתאספה סביבי למחוא כפיים ולשיר איזה שיר 'מחמיא'. היתה תקופה של שבע שנים שלא הלכתי לים בגלל שאיזה ילד קטן ראה אותי, הצביע ואמר 'אמא, תראי איזה שמנה היא'".


ענבר נאמן (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


מה גרם לך להתחיל את תהליך הירידה במשקל?

"במילה אחת – אמא. באותה תקופה היא פשוט קבעה לי עובדה, הולכים למאמן אישי. נכון שצריך לרצות גם בעצמך, אבל זה פשוט בא לבד כשהמודעות מתחילה לצוף. מאוד חשוב להבין מישהו שמן, הוא לא תמיד יראה את עצמו כמו שאחרים רואים, הוא יכול להבין שהוא שמן, בעיקר מהסביבה, אבל מצד שני הוא לעולם לא יראה כמה".


ענבר נאמן (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


מתי התחלת את תהליך הירידה?

"התחלתי את התהליך ממש לפני חגיגות בת המצווה. היה לי מאמן אישי פעמיים בשבוע שהביא לי גם תפריט תזונה ומשם הקילוגרמים עפו. כל חטיבת הביניים ואמצע התיכון הייתי כמו אקורדיון – מרזה הרבה, משמינה חצי, אף מסגרת לא הוכיחה את עצמה. אחרי מלא ניסיונות להבין כיצד, התחלתי לאמץ את הספורט כחלק משגרת השבוע, נכנסתי לקבוצת כושר קרבי במודיעין והייתי תקופה אצל 'חלי ממן', והתחלתי ללכת לתזונאי יאיר להב, מכאן כבר הייתי במגמת ירידה. בזכות כל זה, התגייסתי להיות מדריכת כושר קרבי בצה"ל. כיום אני שוקלת 60 קילו עם 20 אחוז שומן ו-49 קילו שריר".

אז את מאמינה ש"שמן" תמיד נשאר שמן בראש?

"חד משמעתית כן. הצלקות לא עוברות, את פשוט לומדת לחיות איתן. זה לראות כל דבר הכי קטן בגוף כפול מהגודל שהוא באמת, חוסר פרגון עצמי וביקורת עצמית קשה מאוד עד התמוטטות. פשוט שמים את זה בצד כי אחרת באמת אי אפשר להתקדם".


ענבר נאמן (צילום: פרטי)

ענבר נאמן (צילום: פרטי)


את חושבת שאפשר לשמור על משקל תקין לאורח כל החיים?

"ברור, בגלל זה קוראים לזה אורח חיים ולא דיאטה. זה באמת עניין של החדרת הרגלים, משמעת עצמית וניהול נכון של שעות הפנאי".

כיום את מאמנת כושר, אפשר להגיד שזו סגירת מעגל…

"ברגע שלקחתי את ההחלטה לעשות את קורס מאמני הכושר הגעתי לשלווה פנימית, פתאום מצאתי את עצמי והבנתי כמה אני יכולה לתת. זו סגירת מעגל ענקית בעיני – מי חשב בכלל שאני, ענבר, תהפוך למאמנת כושר אחרי שהייתי במקום ההפוך והקיצוני מדמות בריאה".


ענבר נאמן (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


איך בן אדם יכול לדעת אם הוא סובל מאכילה רגשית?

"זה מצב שבו אוכלים לא לפי תחושת הרעב אלה לפי ההרגשה. את עצובה אז את יורדת על המקרר, את שמחה אז את מחסלת את המזווה, את מתרגשת אז את מכינה מלא סירים ובולסת. בדרך כלל זה בא מרגשות פנימיים שלא נראים כלפי חוץ – תחושות תסכול, לחצים נפשיים, חוסר אונים, חוסר שוויון, חוסר תשומת לב, הצקות, משפטים לא נכונים מבני המשפחה – כל אלו גורמים לאוכל להוות גורם מנחם, מקום מפלט. הוא לא שופט, הוא לא נגמר, הוא תמיד שם והוא ממלא אותך, תרתי משמע".


ענבר נאמן (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


מהי העצה הכי טובה שיש לך למתאמנים מתחילים?

"באמת לרצות את זה מכל הלב שלך. אם לא יהיה לך את התשוקה, הרצון והמוטיבציה זה מועד לכישלון".


Notice: הפונקציה wp_get_loading_optimization_attributes נקרא בצורה לא תקינה. An image should not be lazy-loaded and marked as high priority at the same time. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 6.3.0.) in /home/kolhairmodiin/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031
ענבר נאמן (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר