הופעה של שלמה ארצי בפארק ענבה, המזרקות בפארק, סיגריה (צילומים: חורחה נובומינסקי, עיריית מודיעין מכבים רעות, דן קינן)
הופעה של שלמה ארצי בפארק ענבה, המזרקות בפארק, סיגריה (צילומים: חורחה נובומינסקי, עיריית מודיעין מכבים רעות, דן קינן)

האיסורים החדשים על עישון בפארק ענבה ובהופעות: עיריית מודיעין נערכת לאכיפת החוק

על רקע הרחבת הצו האוסר עישון בפארק ענבה, בגני שעשועים, בהופעות ובחניונים בעירייה מוסרים ל"כל העיר מודיעין" כי היא "תיערך כראוי לאכיפה המתבקשת"

פורסם בתאריך: 4.6.18 10:58

ביום חמישי שעסק צוין ברחבי העולם היום העולמי ללא עישון – ועדת הבריאות של הכנסת אישרה באופן סופי את הרחבת צו משרד הבריאות, שכוללת מקומות נוספים שבהם אסור לעשן. לפי ההחלטה, לרשויות המקומיות יש 60 יום עד שהצו ייכנס לתוקפו. החל מבעוד חודשיים אסור יהיה לעשן בפארק ענבה, בהופעות ובאירועים תחת כיפת השמיים שבהן משתתפים למעלה מ-50 איש.

בנוסף, לפי הצו החדש אסור יהיה לעשן במגרשים פתוחים כמו מגרש כדורסל. כמו כן, העישון יהיה אסור בבריכות שחייה, באזורי כניסה לגני הילדים, בגני שעשועים, בחניונים ציבוריים או תת קרקעיים, לרבות 10 מטרים מהכניסה לחניון. כמו כן, העישון ייאסר במרפאות, במשרדים ממשלתיים, ברשויות מקומיות, בבתי המשפט ובבתי הדין, במועצות הדתיות – האיסור יורחב ויכלול גם איסור עישון בחצר לרבות 10 מטרים מהכניסה למתחם החיצוני ולמעט אזורי עישון מוגדרים שיוקצו במרחק של לפחות 10 מטרים מכניסות לבניינים.


  • להורדת האפליקציה של כל העיר באנדרואיד
  • להורדת האפליקציה של כל העיר באייפון

האם עיריית מודיעין מכבים רעות ערוכה לאכוף את הרחבת הצו האוסר עישון במקומות ציבוריים? מעיריית מודיעין נמסר ל"כל העיר מודיעין" כי "צו משרד הבריאות להרחבת האיסור על עישון במקומות ציבוריים יכנס לתוקפו בעוד 60 ימים, במהלכם תלמד הרשות את הוראות הצו לעומקן ותיערך כראוי לאכיפה המתבקשת כתוצאה מכך".

בתוך כך, במסגרת היום הבינלאומי ללא עישון נערך בחמישי שעבר יריד בקניון עזריאלי מודיעין, שמטרתו הסברה והעלאת מודעות לנושא העישון ונזקיו. ליריד, שהוקם ביוזמת מדור קידום בריאות באגף לשירותים חברתיים בעירייה,  הגיעו תושבים רבים לדוכני ההסברה של קופות החולים מכבי, כללית, מאוחדת ולאומית וכן לדוכן של האגודה למלחמה בסרטן.

במהלך היריד, שמעו תושבים הסברים על סדנאות הגמילה מעישון שמתקיימות בעיר וערכו בדיקות נשיפה. בנוסף, התקיימה פעילות לילדים של "אירית הספורטאית" שמעודדת פעילות גופנית לטובת הבריאות. מעבר ליריד, התקיימו הרצאות לתלמידים בבית ספר היובל לשכבת כיתה ו' על הנזקים הרבים שבעישון סיגריות ונרגילות וחשיבות השמירה על הבריאות. "מטרתו של יום הבריאות העולמי ללא עישון להעלות לסדר היום את נושא העישון שהוכתר כמגיפה עולמית, ולהעלות למודעות את נושא התמותה והנזקים הרבים הנגרמים בשל עישון", נמסר מהעירייה.


פעילות יום ללא עישון בקניון עזריאלי מודיעין (צילום: דוברות עירית מודיעין מכבים רעות)

פעילות יום ללא עישון בקניון עזריאלי מודיעין (צילום: דוברות עירית מודיעין מכבים רעות)

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר