שחר מי-און, עיריית מודיעין (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, יפעת ראובן)
שחר מי-און, עיריית מודיעין (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, יפעת ראובן)

ההצעה של מי-און: מחירי ארנונה אחידים לעסקים; העירייה: "אין לזה אחיזה במציאות"

מחזיק תיק העסקים שחר מי-און מציע לאחד את מחירי הארנונה לכלל העסקים בעיר. עיריית מודיעין בתגובה: "מצער לגלות שחבר מועצה מן המניין, למרות 7 שנות הוותק שלו, עדיין לא השכיל ללמוד את חוקי העזר העירוניים; גורם עוגמת נפש מיותרת בקרב בעלי העסקים"

פורסם בתאריך: 2.8.20 07:28

בהמשך לפרסום ב"כל העיר מודיעין" על הקיפאון בשוק השכרת הנכסים במע"ר החדש של מודיעין בעקבות משבר הקורונה – חבר המועצה שחר מי-און (יש עתיד במודיעין), חבר בוועדת הכספים בעירייה ומחזיק תיק קידום עסקים קטנים וטיפוח יזמות, מתכוון להגיש הצעה לאחד את מחירי הארנונה לעסקים בעיר – ההצעה תעלה לדיון בישיבת המועצה הקרובה השבוע. מנגד, בעירייה מדגישים כי להצעה אין כל אחיזה במציאות, שהרי בין השאר שינויים בצו הארנונה מחייבים את אישור משרדי האוצר והפנים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין4"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"ההצעה שאני מתכוון לעלות עוסקת בהשתת ארנונה עסקית אחידה ושוויונית לכל העסקים בעיר", מסביר מי-און בשיחה עם "כל העיר מודיעין", "לתקופה מוגבלת של כמה חודשים, זאת בשל המשבר הכלכלי. היום רוב העסקים בעיר משלמים בממוצע בין 100 ל-200 שקל למ"ר, ובמע"ר הארנונה מתחילה מ-320 שקל – הפער בין תשלומי הארנונה לעסקים במע"ר למקומות אחרים הוא גדול, הסוחרים רואים את זה ולא פותחים עסקים במע"ר, ולכן יש דלילות בפעילות במקום".


השדרה המרכזית במע"ר (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

השדרה המרכזית במע"ר (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


"ההצעה היא משהו זמני עד שהמצב ישתפר", מסכם מי-און. "אני מודע לכך שבתור רשות אי אפשר לקבל החלטות מקומיות של הקפאת הארנונה. אבל יש אקט שאפשר לעשות לטובת העסקים. עדיף לעשות מהלך מקומי שהעסקים ימשיכו לפעול מאשר שלא יתנו כלום והמע"ר יהיה מתחם רפאים".

בעיריית מודיעין מגיבים בחריפו להצעה של מי-און ומוסרים: "מצער לגלות שחבר מועצה מן המניין, למרות 7 שנות הוותק שלו, עדיין לא השכיל ללמוד את חוקי העזר העירוניים ובכך הוא מטעה את כלי התקשורת ואת הציבור וגורם עוגמת נפש מיותרת בקרב בעלי העסקים, להם הוא נותן תקוות שווא בהבטחות פופוליסטיות בשעה שהוא יודע שאין להן אחיזה במציאות והן לא יוכלו להתממש. כפי שהוסבר לחבר המועצה, גם השבוע, שינויים בצו הארנונה ניתן לבצע רק בעת קביעת התעריפים של צו הארנונה. כמו כן גם במקרה זה ניתן לבצע את השינוי בתעריפים של עד 5 אחוזים מהסכום הקיים וגם זה מותנה באישור שרי האוצר והפנים, תוך שהעירייה מציגה תכנית חלופית למימון ההנחה על חשבון קיצוץ בתקציב השנתי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר