השדרה המרכזית במע"ר (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
השדרה המרכזית במע"ר (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

הצרות של המע"ר החדש במודיעין: בגלל הקורונה – שוק השכרת הנכסים קפוא

רק לפני כשמונה חודשים נפתח המע"ר החדש במודיעין - אך משבר הקורונה טרף את הקלפים. יזם הנדל"ן חיים זקן ל"כל העיר מודיעין": "עם המחירים המטורפים של הארנונה במע"ר כיום, אף אחד לא יפתח שם עסק"

פורסם בתאריך: 31.7.20 07:50

המע"ר החדש של מודיעין, שנפתח רק לפני כשמונה חודשים, היה אמור להיות הלב העסקי הפועם של העיר, מתחם שוקק חיים עם שלל חנויות ומגוון אירועי התרבות. עד שבא משבר הקורונה וטרף את הקלפים. כעת, בשל המגפה הכלכלית של הקורונה, עסקים רבים במע"ר עדיין עומדים ריקים ולא מאוישים. עסקים לא ממהרים לשכור נכסים בימים אלה, במיוחד לא במע"ר החדש שבו מחירי הארנונה הם מהגבוהים בעיר.

"מה שקורה בכל המדינה, קורה גם במודיעין, מצב הנכסים במע"ר קפוא, אנשים פוחדים להיכנס לעסקאות ולא יודעים מה לעשות עם עצמם", אומר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" יזם הנדל"ן חיים זקן, בעלים של מספר נכסים במע"ר. "יש בעיה קשה מאוד עם נושא תשלום הארנונה במע"ר, ואנחנו עובדים במצב שאין לנו תשובה אפילו לעצמינו, אנחנו לא יודעים מה לעשות. המע"ר כולו כמעט גמור, הנכסים שלנו עדיין בבנייה כאשר התכנון היה לפתוח באוגוסט, לצערנו באה הקורונה ועצרה אותנו. אנחנו מתקדמים בעבודה ואמורים לסיים בחורף, אבל עדיין הקורונה תוקעת אותנו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין4"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"בינתיים אני עוד לא משלם ארנונה, עד שנפתח את הנכסים", אומר זקן בהחלטיות. "עם המחירים המטורפים של הארנונה במע"ר כיום, אף אחד לא יפתח שם עסק. אנחנו נגרור את פתיחת הנכסים שלנו על מנת שלא לשלם ארנונה – כל עוד הארנונה כזאת אני לא אוכל לפתוח, בנוסף, אני מחכה לראות שהמע"ר יוכיח את עצמו ותהיה תנועה של האנשים – העירייה בראשות ראש העיר חיים ביבס צריכים לעשות משהו, מכיוון שאי אפשר להביא אנשים בכוח".

זוהי לא הפעם הראשונה שזקן מעביר ביקורת על תשלומי הארנונה הגבוהים במקום. כפי שפורסם בחודש נובמבר 2019 ב"כל העיר מודיעין", זקן ביקש מעיריית מודיעין לצאת במתווה להקלות בתשלום הארנונה לבעלי העסקים במע"ר, והעלה את בקשתו מול ראש העיר חיים ביבס. בעיריית מודיעין הבהירו בתגובה לדברים כי "הבקשה להעניק הקלה בארנונה אינה חוקית".

"ברגע שנפתח, הבעיה במע"ר תורגש", מבהיר השבוע זקן בשיחה, "חיים ביבס קרא למקום 'פרויקט הדגל', ועכשיו מה נעשה? איך הוא יביא מבלים בזמן הקורונה? אנחנו לא רואים את האופק, ומתי תהיה תנועה של 150 אלף מבלים כמו שהוא הבטיח. נפגשתי עם מהנדס העיר, מנכ"ל העירייה אבל אי אפשר במצב של היום לעשות שום דבר ולאף אחד אין תשובה, נקווה שהמצב יסתדר במהרה".

"כל העיר מודיעין" פנה לעיריית מודיעין שמסרה בתגובה: "תעריפי הארנונה במרכז העיר נקבעו כבר לפני יותר מ-15 שנים, והיו ידועים לכל, ובכלל זה גם לרוכשי ולשוכרי המשרדים באזור המע"ר. כמו כן, לא ניתן להשוות בין נכסים הנמצאים במיקום מרכזי כמו במע"ר ונהנים מקרבה למקומות המרכזיים של העיר כמו תחנת הרכבת, הקניון ובניין העירייה, לבין נכסים הנמצאים באזור התעסוקה והמלאכה ומרוחקים ממרכז העיר ומשכונות המגורים. כמו כן יש להדגיש כי לאורך השנים העירייה לא העלתה את תעריפי הארנונה".

"באשר להחלטה לדחות את הכניסה למבנים", מוסיפים ומוסרים בעיריית מודיעין, "בהתאם להוראות החוק ניתן לקבל עד שישה חודשים פטור מארנונה לנכס ריק (מחפץ ואדם) או פטור לנכס לא ראוי לשימוש, וזו זכותו של בעל הנכס לנצל תקופה זו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

4 תגובות
  1. תושב ממ"ר

    שמישהו יושיע את הטייקון המסכן –סתם צוחק– כתבה על לא כלום, הקורונה משפיעה גם על איילי נדל"ן, נו ו?!

  2. רונן

    את ראש העיר זה לא מעניין !!!
    מה שלא יכול להוסיף לו יוקרה לא מעניין

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר