אוטובוס ההתהפך בכביש 443
אוטובוס ההתהפך בכביש 443

תאונת האוטובוס הקטלנית בכביש 443: כתב אישום נגד נהג הרכב הפרטי

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום כתב אישום נגד תושב אלעד, בן 37, נהג רכב פרטי - בגין גרימת מוות ברשלנות בתאונה הקטלנית שהתרחשה לפני כשנה וחודשיים בכביש 443, במהלכה התהפך אוטובוס ושתי נוסעות נהרגו

פורסם בתאריך: 31.3.20 10:51

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום, שלישי, לבית משפט השלום לתעבורה בירושלים כתב אישום נגד תושב אלעד, בן 37, בגין גרימת מוות ברשלנות ונזק לאדם ולרכוש בתאונת הדרכים הקטלנית שהתרחשה בכביש 443 ביום 10.2.19 במהלכה אוטובוס התהפך ושתי נוסעות נהרגו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ג'ניה קליימן מפרקליטות מחוז ירושלים, ביום 10.2.19 בשעה 8:00 לערך נסע הנהג הנאשם מביתו למקום עבודתו בירושלים, דרך כביש 443, בנתיב הנסיעה ממערב למזרח לכיוון ירושלים. באותה עת, התרחשה תאונה קלה בנתיב הנסיעה לכיוון מערב (המנוגד לנתיב נסיעתו של הנאשם) כתוצאה מכך נוצר עומס תנועה בנתיב הנגדי. בכתב האישום מתואר כי הנאשם, אשר התקרב למקום התאונה הקלה בכיוון נסיעתו, והבחין בעומס שנגרם בעקבותיה, עצר את רכבו בשול השמאלי, במקביל למקום התאונה, מבלי להפעיל אורות מהבהבים, מבלי להניח משולש אזהרה ומבלי להתריע בשום אמצעי אחר על עצירתו. במעשיו – יצר הנאשם מכשול וסיכון בדרך בלא כל הצדקה לכך, כך נטען בכתב האישום.

בשלב מסוים, לפי כתב האישום, כאשר נהג אוטובוס מלא בנוסעים יצא לעקיפה, הוא נחשף לפתע לרכב של הנאשם ממרחק קצר שלא אפשר לו לעצור. בשלב זה, הסיט נהג האוטובוס את ההגה, פגע בצידו הימני של הרכב, כתוצאה מההתנגשות, נדחף הרכב שמאלה ופגע במעקה הבטיחות השמאלי, בעוד שהאוטובוס המשיך בתנועתו ימינה, פגע במעקה הבטיחות הימני והתהפך על צדו הימני, המשיך בהחלקה על צדו, תוך שמעקה הבטיחות חודר את גג האוטובוס. כתוצאה מהתאונה, נפצעו אנושות רחל חיה גוטמן ז"ל, ורוחמה רוזן ז"ל, אשר מאוחר יותר מתו מפצעיהן. בנוסף כתוצאה מן התאונה, נפצעו 32 מנוסעי האוטובוס. במעשיו המתוארים לעיל, גרם הנאשם ברשלנותו למותן של המנוחות, וגרם לפציעתם של-32 מנוסעי האוטובוס וכן לנזקים לכלי רכב.

בכתב האישום מודגש כי רשלנותו של הנהג התבטאה, בין היתר, בכך שנהג בקלות דעת, בחוסר זהירות בכך שעצר את הרכב בנתיב הנסיעה השמאלי, בדרך שאינה עירונית; בכך שעצר את רכבו כאמור לעיל, ללא כל הצדקה לכך; ובכך שלא נקט באמצעי הזהירות הנדרשים בעת עצירה בנתיב נסיעה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. אורון

    "בשלב מסוים, לפי כתב האישום, כאשר נהג אוטובוס מלא בנוסעים יצא לעקיפה, הוא נחשף לפתע לרכב של הנאשם ממרחק קצר שלא אפשר לו לעצור." כך כתוב בכתבה. מה המסקנה הלא כתובה? שנהג האוטובוס, לפני העקיפה, לא וידא שהוא יודע מה צפוי לו בכביש שלפניו, למרות כל גובהו ויכולת שליטתו במרחב. הכיצד??
    הנהג כנראה לא שמר מרחק בטיחות נדרש אלא כנראה נצמד כל-כך לרכב שלפניו, שכנראה הייתה משאית גבוהה שהסתירה את הדרך, ןלכן כשיצא לעקיפה הוא פשוט הופתע, המסכן…. ולזאת קוראים 'אשמה תורמת'. שבמיקרה זה היתה גבוהה מאד ועלתה בחיי אדם….

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר