אוטובוס ההתהפך בכביש 443
אוטובוס ההתהפך בכביש 443

תאונה קטלנית בכביש 443, סמוך לבית חורון: אוטובוס התהפך – כ-40 נפגעים, 2 הרוגים

בכביש 443, סמוך לבית חורון לכיוון ירושלים, התהפך אוטובוס; הוכרז אירוע רב נפגעים; כ-40 פצועים פונו לבתי החולים; נקבע מותם של שני נפגעים; הכביש חסום בשני הכיוונים

פורסם בתאריך: 10.2.19 10:23

תאונה קטלנית בכביש 443 לכיוון ירושלים: אוטובוס התהפך, מהזירה התקבלו דיווחים על לכודים מתחת לאוטובוס.

בזק"א מציינים כי הוכרז רב נפגעים. כוחות ההצלה הוזעקו למקום. מזק"א נמסר: "כביש 443 סמוך לבית חורון לכיוון ירושלים התקבל דיווח על אוטובוס שהתהפך, הוכרז אר"ן (אירוע רב נפגעים). ‏אוטובוס התהפך בכביש 443 מעופר לעטרות. כונני איחוד הצלה במקום מדווחים על 3 לכודים מתחת לאוטובוס ועוד כ-25 נפגעים רובם מהלכים".

ממד"א נמסר כי "חובשים ופראמדיקים של מד"א קובעים את מותם של 2 מנוסעי האוטובוס ומפנים לבתי החולים 41 פצועים, בהם 2 קשה, 5 בינוני ו- 34 קל. לבי"ח הדסה ע"כ 1 קשה, לבי"ח שערי צדק 14 פצועים, בהם 1 קשה, 3 בינוני ו- 10 קל, לבי"ח אסף הרופא 11 פצועים, בהם 2 בינוני ו-9 קל, לבי"ח הדסה הר הצופים 6 קל ולבי"ח איכילוב 1 קל".

במד"א מציינים כי "בשעה 9:52 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על אוטובוס שהתהפך בכביש 443 סמוך ליישוב בית חורון. מדיווח ראשוני, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לכ-35 נפגעים. מדובר באוטובוס מלא בנוסעים שהתהפך על צידו. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבתי החולים 35 נפגעים לבתי החולים בירושלים ותל השומר".

חובש בכיר במד"א, אוריאל גולדברג: "טיפלתי בתאונה קלה בכביש 443 לכיוון מחסום מכבים כשלפתע שמעתי רעש חזק מאוד מהנתיב הנגדי וראיתי את האוטובוס מתהפך על צידו. מיד דיווחתי למוקד 101 של מד"א על התאונה ובסיוע אזרחים וחיילים שהיו במקום התחלנו לחלץ את עשרות הנוסעים שהיו באוטובוס, יחד עם צוותי מד"א נוספים שהגיעו במהירות למקום ביצענו הערכה רפואית לפצועים, 2 מהנוסעים היו מחוסרי הכרה והשאר התהלכו. כוחות גדולים של מד"א שהגיעו למקום המשיכו את הטיפול הרפואי ופינו את הפצועים לבתי החולים כ-4 מתוכם במצב קשה, 3 בינוני ו- 23 קל".

פראמדיק מד"א פאדי דקידק שהגיע בניידת טיפול נמרץ הראשונה למקום סיפר: "כשהגענו המראה היה מזעזע, ראינו אוטובוס הפוך על צידו על מעקה הבטיחות בצד הכביש. הייתה המולה גדולה, חלק מנוסעי האוטובוס יצאו עצמאית וחלקם בעזרת פראמדיקים שלנו וחיילים שנקלעו למקום. כוחות הכיבוי שהגיעו מהר למקום סייעו לנו לחלץ את שאר הנפגעים כששתי נשים, אחת בשנות ה 50 והשניה כבת 30 נלכדו בחלקו האמצעי של האוטובוס. תוך החילוץ המורכב והממושך נכנסו לאוטובוס וביצענו בהן בדיקות רפואיות, הן היו ללא סימני חיים, המשכנו לבצע סריקה באוטובוס ומלבד אותן 2 נשים כולם חולצו ויצאו החוצה, בין הפצועים הייתה תינוקת כבת שנה, היא הייתה בהכרה מלאה וסבלה מחבלה בראשה, תוך טיפול רפואי פינינו אותה לבית החולים כשמצבה קל. 3 גברים היו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות קשות בפלג גופן העליון, שאר הנפגעים ישבו בצד הכביש והכוחות שלנו ביצעו מיון ראשוני והעניקו להם טיפול רפואי ולאחר מכן פינינו אותם לבתי החולים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


מאיחוד הצלה נמסר: "תאונה עם מעורבות רכב מסחרי ואוטובוס שהתהפך אירעה בכביש 443 בסמוך לבית חורון (מערב). חובשים באיחוד הצלה סניף בנימין בסיוע חובשים נוספים מאיחוד הצלה סניף ירושלים מעניקים בדקות אלו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים בזירת התאונה. צוותי כיבוי פועלים במקום לחילוץ לכודים".

דוד קריספל, מנהל אגף המבצעים של איחוד הצלה, מדווח מהזירה: "כשהגעתי למקום יחד עם חובשים נוספים שהיו בסמיכות למקום הענקנו טיפול רפואי ראשוני בזירת התאונה לנפגעים. חלקם היו לכודים וצוותי כיבוי פעלו לחלצם. למרבה הצער מדובר בזירה קשה עם מעורבות מספר רב של נפגעים ששהו ברכב ובאוטובוס שהתהפך".

אורי עופרי, חובש באיחוד הצלה, הוסיף: "חלק מהנפגעים פונו בניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של איחוד הצלה שהגיעו למקום. כמו כן עקב אופי האירוע הוזעקו למקום גם צוותי חוס"ן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".

אוטובוס התהפך בכביש 443 (צילום: דוברות איחוד הצלה)

אוטובוס התהפך בכביש 443 (צילום: דוברות איחוד הצלה)


ממשטרת מחוז ש"י נמסר: "מדובר בתאונה בין אוטובוס ישראלי לרכב פרטי וכתוצאה האוטובוס התהפך. ישנם מספר רב של נפגעים, כוחות משטרה וכוחות כב"ה פועלים לחילוץ לכודים ופינוי פצועים. הכביש חסום לתנועה לשני הכיוונים, מומלץ לא להגיע למקום ולנסוע בדרכים חלופיות".


אוטובוס התהפך בכביש 443 (צילום: דוברות איחוד הצלה)

אוטובוס התהפך בכביש 443 (צילום: דוברות איחוד הצלה)

אוטובוס התהפך בכביש 443 (צילום: דוברות איחוד הצלה)

אוטובוס התהפך בכביש 443 (צילום: דוברות איחוד הצלה)

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר