פח מחזור כתום (צילום: תאגיד המיחזור תמיר)
פח מחזור כתום (צילום: תאגיד המיחזור תמיר)

המיחזור במודיעין: פחים כתומים לאריזות יוצבו במקום הפחים החומים לפסולת אורגנית

כחודשיים לאחר הפרסום ב"כל העיר מודיעין": עיריית מודיעין חתמה על הסכם עם תאגיד המיחזור ת.מ.י.ר להצבת פחים כתומים לאריזות. מחזיקת תיק איכות הסביבה הילה בן אליעזר: "קפיצת מדרגה לשמירה על הסביבה"

פורסם בתאריך: 12.2.20 07:39

עיריית מודיעין הודיעה אתמול, שלישי, כי פחי המיחזור החומים – יפונו, במקומם יוצבו פחי המיחזור הכתומים. בהסכם, שנחתם לאחרונה בין עיריית מודיעין לחברת המיחזור ת.מ.י.ר, סוכם כי פחי המיחזור החומים, המיועדים לפסולת אורגנית ייאספו מרחובות העיר כבר במהלך השנה הקרובה, ובמקומם יוצבו פחי מיחזור כתומים המיועדים למיחזור אריזות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


במודיעין ישנם מגוון רחב של פחים למחזור המטפלים בכמה סוגי פסולת שונים. כיום, פחי המיחזור הכתומים לא מוצבים בעיר. בעקבות קריאה והבעת רצון של כמה מתושבי מודיעין לשימוש בפחים הכתומים, "כל העיר מודיעין" פנה, לפני כחודשיים, אל מחזיקת תיק איכות הסביבה במועצה, הילה בן אליעזר, שאמרה אז כי "אנחנו בוחנים את זה ובתקופה הקרובה תתקבל החלטה האם אנחנו נעבור לפחי מחזור כתומים". כאמור, לאחרונה התקבלה ההחלטה להיענות לרצון התושבים ולהציב פחי מיחזור כתומים.


פח מיחזור כתום (צילום: תאגיד המיחזור תמיר)

פח מיחזור כתום (צילום: תאגיד המיחזור תמיר)


את הסיבה להחלפה בין פחי המיחזור החומים, המיועדים לפסולת אורגנית, לבין הפחים הכתומים, נימקה בזמנו בן אליעזר: "הסיבה לזה היא מגבלת מקום שיש בחדרי האשפה בעיר. כל חדרי האשפה מתוכננים לפי תקנים ומספר תושבים שהם אמורים לשרת ולכן לא ניתן פיזית להכניס גם פחי מיחזור כתומים וגם חומים. אין אף עיר שיש גם פחים חומים וגם כתומים – תמיד או זה או זה. לכן אנחנו בוחנים מה יהיה יותר אפקטיבי ויותר סביבתי".

על פי הודעת העירייה השבוע, במקביל להחלפת הפחים החומים בכתומים, יהיה מהלך של הסברה וחינוך לתושבי וילדי מודיעין על הליכי המיחזור. בזמן תהליך החלפת הפחים ייאלצו תושבי מודיעין להשליך את כל הפסולת הביתית שברשותם אל פחי האשפה הירוקים הרגילים. בעירייה ציינו כי בהתאם לשינוי זה, וכחלק מתהליך הכנסת הפחים הכתומים, מתייתר השימוש בפח החום. עוד נמסר כי הליך הצבת הפחים הכתומים צפוי להסתיים בתוך כתשעה חודשים.


מחזיקת תיק איכות הסביבה, הילה בן-אליעזר (צילום: עצמי)

מחזיקת תיק איכות הסביבה, הילה בן-אליעזר (צילום: עצמי)


חברת המועצה, מחזיקת תיק איכות הסביבה, הילה בן אליעזר (חיים במודיעין מכבים רעות) אומרת השבוע כי "אחת המטרות שלנו לשנה הקרובה היא לפעול באופן נמרץ לעידוד הפחתת הצריכה הביתית וזאת מתוך הבנה שהגורם המרכזי לפגיעה במשאבי הטבע שלנו הוא הצריכה העודפת שהפכה לכל כך שגורה בעידן שלנו. יחד עם זאת, באותה נשימה אנחנו קוראים לתושבים לעשות שימוש חוזר בכל המוצרים שכבר נרכשו, ובכלל זאת באריזות. האריזות השונות מהוות כ-50 אחוזים מנפח הפסולת הביתית. לפיכך, הכנסת הפחים הכתומים שמיועדים למיחזור אריזות היא קפיצת מדרגה ותרומה משמעותית של תושבי העיר לשמירה על הסביבה. אני סמוכה ובטוחה כי גם בתחום זה, כמו בדברים רבים אחרים, העיר מודיעין מכבים רעות ותושביה יהווה דוגמה טובה לעיר ממחזרת וירוקה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. אזרח

    כתום הוא צבע צועק. פוצע את מראה סביבתו.
    אסור להעמיד ברחוב, בטח לא בסביבה ירוקה !!

  2. צ'רלי

    א. איך יכול להיות שבמודיעין העיר הכי חדשה בישראל עדיין אין פחים כתומים? מה זה נחשב גאווה להכניס אותם עכשיו? עשר שנים אחרי כל שאר המדינה. הייתי מתבייש להיות אחראי תיק סביבה בעיר כזאת

    ב. מה הקשר בין פח חום לכתום? להגיד שזה מחליף אחד את השני זה בושה. נדמה לכם שהתושבים כאלה טפשים? תגידו שאתם לא רוצים לשלם על פינוי הפחים החומים כי זה עולה לעירייה הרבה כסף

    ג. מתי תציבו את הפח הכתום? למה בכתבה אין התחייבות לתאריך? יאללה תהיו בני אדם ותתחייבו אתם מנהלים עיר
    באתי מהמדבר לבקר את המשפחה ולא מבין איך במודיעין אין פח כתום ובמדבר הלא מפותח יש לנו כבר אלפים

תגיות:

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר