פח מחזור כתום (צילום: תאגיד המיחזור תמיר)
פח מחזור כתום (צילום: תאגיד המיחזור תמיר)

מחזור במודיעין: האם נראה בקרוב את הפחים הכתומים לטיפול באריזות?

במודיעין ישנו מגוון פחי מחזור אך אין את הסוג הכתום לאריזות פלסטיק ומתכת. מבירור שערך "כל העיר מודיעין" עולה: בקרוב יוחלט האם להציב בעיר את הפחים הכתומים "אנו צופים שבזמן הקרוב תתקבל החלטה בנושא"

פורסם בתאריך: 10.12.19 14:05

ל"כל העיר מודיעין" נודע: בעירייה שוקלים להחליף את פחי המחזור החומים, המיועדים לפסולת אורגנית, בפחי מחזור כתומים, המיועדים לאריזות קרטון ומתכת ולשקיות ניילון. במודיעין ישנם מגוון רחב של פחים למחזור המטפלים בכמה סוגי פסולת שונים. כיום, פחי המחזור הכתומים לא מוצבים בעיר. בעקבות קריאה והבעת רצון של כמה מתושבי מודיעין  לשימוש בפחים הכתומים, "כל העיר מודיעין" פנה אל מחזיקת תיק איכות הסביבה במועצה ושמע על ההחלטה הצפויה להתקבל בקרוב ועל השיקולים העומדים מאחוריה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"אנחנו עכשיו בעבודה על הדבר הזה" אומרת חברת המועצה והממונה על תיק איכות הסביבה, הילה בן-אליעזר (חיים במודיעין) בשיחה עם "כל העיר מודיעין". "אנחנו בוחנים את זה ובתקופה הקרובה תתקבל החלטה האם אנחנו נעבור לפחי מחזור כתומים. כבר כיום הפסולת העירונית שמושלכת באתר חירייה ממוינת באתר ונערך חילוץ של האריזות מתוך הפסולת הכללית באמצעות מערכת מיוחדת. יש מכונה בשם "r.d.f" והיא ממיינת, מוציאה ומחלצת את האריזות ועושה את ההפרדה שמאפשרת מחזור האריזות. התהליך עורך הפרדה בקצה במקום הפרדת הפסולת במקור, על ידי התושבים. מצד שני התהליך הזה לא עושה את המיון במאה אחוז".


פח מחזור כתום (צילום: תאגיד המיחזור תמיר)

פח מחזור כתום (צילום: תאגיד המיחזור תמיר)


"כיום יש בעיר מיון של פסולת מסוגים שונים", ממשיכה ומרחיבה בן-אליעזר. "ישנה הפרדה של נייר באמצעות הפחים הכחולים המוצבים בכל בניין, הפרדה של זכוכית באמצעות הפחים הסגולים ומחזור של בקבוקי פלסטיק באמצעות המחזוריות. יש גם מחזור סוללות, באמצעות פחי מחזור המפוזרים בבתי הספר בעיר, מחזור פסולת אלקטרונית ופחים חומים להפרדת פסולת אורגנית".


מחזיקת תיק איכות הסביבה, הילה בן-אליעזר (צילום: עצמי)

מחזיקת תיק איכות הסביבה, הילה בן-אליעזר (צילום: עצמי)


"יש כל מיני משמעויות והשלכות בהכנסה של הפחים הכתומים למחזור האריזות". ממשיכה בן אליעזר ומסבירה: "אחת המשמעויות של הכנסת הפחים הכתומים היא הוצאת הפחים החומים המיועדים לפסולת אורגנית – אוכל וכדומה. הסיבה לזה היא מגבלת מקום שיש בחדרי האשפה בעיר. כל חדרי האשפה מתוכננים לפי תקנים ומספר תושבים שהם אמורים לשרת ולכן לא ניתן פיזית להכניס גם פחי מחזור כתומים וגם חומים. אין אף עיר שיש גם פחים חומים וגם כתומים – תמיד או זה או זה. לכן אנחנו בוחנים מה יהיה יותר אפקטיבי ויותר סביבתי. בזמן הקרוב תתקבל החלטה האם להוציא את החומים ולהכניס את הכתומים על מנת להעלות את אחוז חילוץ האריזות. אמנם האריזות מחולצות גם עכשיו אבל אם נעבור לכתומים נוכל לחלץ ולמחזר יותר אריזות. אנו צופים שבזמן הקרוב תתקבל החלטה בנושא".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר