צוות חילוץ מגובה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
צוות חילוץ מגובה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

בעקבות תאונות העבודה במודיעין: הוקם צוות חדש לחילוץ מגובה

הצוות החדש כולל 10 מתנדבים ומתנדבות שמומחים בטיפוס ובגלישת סנפלינג. שמוליק כהן, מנהל אגף הביטחון בעירייה: "הרעיון להקים את צוות החילוץ נולד בעקבות מספר מקרים בעיר בהם היה נדרש חילוץ מגובה רב"

פורסם בתאריך: 11.2.20 07:43

יחידת החילוץ וההצלה של אגף הביטחון ושירותי חירום בעיריית מודיעין הקימה השבוע צוות ייעודי שמטרתו חילוץ מגובה, באמצעות טיפוס וגלישת סנפלינג. 10 מתנדבים ומתנדבות חברים בצוות החילוץ מגובה – כולם מגיעים עם רקע וניסיון בעבודה בגובה, בגלישה או טיפוס, בין אם כתחביב ובין אם באופן מקצועי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


צוות חילוץ מגובה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

צוות חילוץ מגובה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


הצוות הוקם בין השאר על רקע תאונות העבודה שהתרחשו בתקופה האחרונה באתרי הבנייה במודיעין. כפי שפורספ ב"כל העיר" בשבוע שעבר – בעקבות שורת תאונות עבודה במודיעין הוצאו צווי הפסקת עבודה ל-14 אתרי בנייה.

שמוליק כהן, מנהל אגף ביטחון ושירותי חירום מספר כי "הרעיון להקים את צוות החילוץ נולד בעקבות מספר מקרים בעיר בהם היה נדרש חילוץ מגובה רב. במקרה האחרון היה פועל שעבד על גג במרכז מסחרי בעיר, נפצע והיה צורך להעניק לו טיפול רפואי ולהורידו מהגג. משך הזמן שנדרשו להמתין לרכב כיבוי עם מנוף היה ארוך ולכן מתנדבי היחידה החלו להיערך להורדת הפצוע באמצעות חבלים. בסופו של דבר הגיע רכב כיבוי אש עם מנוף והוריד את הפצוע מהגג".

"מקרה זה ממחיש את נחיצות הקמת הצוות", מוסיף כהן, "לאור זמינותם הגבוהה של המתנדבים והיכולות המקצועיות שיש להם בזמן חירום ובזמן אירוע חירום שבשגרה. הוספת הצוות תתרום משמעותית למענה, שתיתן היחידה במצבים של קריסות מבנים המצריכים טיפוס למשל או הורדת פצוע או לכוד מגובה, הכל בשביל להיות מוכנים ראשונים בחזית העירונית כאשר נידרש לכך".



ביחידת החילוץ וההצלה בעיר מתנדבים כ-350 תושבים, אשר עוברים אימונים לצורך מתן מענה ראשוני חשוב במקרים של רעידות אדמה או מצבי חירום אחרים. תושבים המעוניינים להצטרף ולהתנדב ביחידה מוזמנים ליצור קשר בטלפון: 08-9394613 או במייל  [email protected]

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר