שכונת נופים, מאי 2019 (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
שכונת נופים, מאי 2019 (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

בעקבות התאונות באתרי הבנייה: עיריית מודיעין קוראת לקבלנים להגביר אחריות

מהנדס העיר דורש מהיזמים ומהקבלנים במודיעין להגביר אחריות לבטיחות באתרי הבנייה: "לא להסיר אחריות ולומר 'אצלי זה לא יקרה'"

פורסם בתאריך: 10.6.19 08:28

בעקבות הזינוק במספר התאונות הקטלניות באתרי הבנייה בארץ  – עיריית מודיעין פונה לקבלנים וליזמים ודורשת מהם להגביר את האחריות על מנת למנוע את התאונות הבאות.

בימים אלה נבנים ברחבי מודיעין פרויקטים נדל"נים שונים – ביניהם נבנית השכונה החדשה נופים. מהנדס העיר שלח בשבוע שעבר מכתב ליזמים ולקבלנים ברחבי מודיעים בדרישה להגביר אחריות ובטיחות על מנת למנוע תאונות עבודה באתרי הבנייה.

במכתב שהוציא מהנדס העיר ליזמים והקבלנים, הוא קרא להם "להגביר את הבטיחות באתרי הבנייה בעיר מודיעין מכבים רעות. זאת על ידי ביצוע הדרכות בטיחות לעובדים, פעולות יזומות לאיתור מקומות ומצבים שעלולים לייצר מפגעים וסכנות בטיחותיות, טיפול בבעיות בשטח על מנת למנוע מפגעים ויותר מכל, לא להסיר אחריות ולומר 'אצלי זה לא יקרה'".

"בתקופה האחרונה התרחשו ברחבי הארץ, תאונות עבודה רבות באתרי הבנייה", מציינים בעיריית מודיעין, "כאשר רק בשבוע שעבר, נפלו אל מותם ארבעה פועלי בניין שנהרגו באתר בנייה. בעקבות כך הגבירה העירייה הילוך באשר לריענון הנהלים, כאשר האחריות על הבטיחות באתרי הבנייה מוטלת על היזמים באמצעות הקבלנים, מנהלי העבודה מטעמם וקבלני הביצוע. כידוע, הפיקוח והאכיפה הינם באחריות של צוותים מטעם משרד העבודה והרווחה והשירותים החברתיים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


בעירייה מוסיפים ואומרים כי הם מקווים כי המכתב והדגשים שבו, יגבירו את האחריות, הבטיחות וכובד הראש הנדרש באתרי הבנייה על מנת למנוע תאונות ואסונות אפשריים בשל הסיכון הרב הקיים בעבודה מסוג זה.

בתוך כך, כפי שפורסם ב"כל העיר מודיעין", שכונת נופים החדשה במודיעין מתאכלסת – במינהל החינוך העירוני הוחלט בשבוע שעבר כי בעקבות מיעוט נרשמים בשכונה ישובצו התלמידים בבתי ספר בשכונת ציפורים הסמוכה. בעתיד מתוכננים להיפתח בשכונה שלושה מוסדות חינוך חדשים.

"כידוע בימים אלה נמצאת השכונה בשלבים שונים של הקמה", מציינים בעיריית מודיעין מכבים רעות, "כאשר על פי הערכת העירייה עד לחודשי הקיץ ייתכן ויאוכלסו מספר בניינים בודדים בשכונה. מטרת העדכון של העירייה היא לספק מידע לתושבים שיעברו לשכונה בחודשים הקרובים לגבי פתיחת מוסדות חינוך בשכונת נופים. בעירייה ציינו כי פתיחת מוסדות חינוך בשכונה חדשה נעשית בהתאם לכמות התלמידים הנרשמים למוסדות החינוך השונים ובהתאם למגזרים ולגילאים השונים".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר