המודעה שפורסמה, עבודות הנחת הצנורות בקיץ האחרון (עיצוב: ועד הפעולה להצלת יער מכבים, צילום: אמרי ונדל)
המודעה שפורסמה, עבודות הנחת הצנורות בקיץ האחרון (עיצוב: ועד הפעולה להצלת יער מכבים, צילום: אמרי ונדל)

ט"ו בשבט במודיעין – המאבק על יער מכבים מחריף

במסגרת המאבק המתחדש על שימור עצי יער מכבים - פעילי המאבק הפיצו "מודעת אבל" ובה הם מודיעים על "הריסתו של יער מכבים": "החלטנו להפוך את ט"ו בשבט ל'תשעה באב' של יער מכבים"

פורסם בתאריך: 10.2.20 10:58

החרפה במאבק נגד הנחת צינור מים וכריתת עצים ביער מכבים. היום, שני 10.2, נחגג ברחבי העולם היהודי ראש השנה לאילנות – ט"ו בשבט, ופעילי הסביבה הנאבקים כנגד כריתת חלק מעצי היער מעלים הילוך במאבקם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


אתמול, ערב ט"ו בשבט, הופצה מודעה המעוצבת כמודעת אבל, בה נכתב: "בצער רב ובעצב גדול אנו מודיעים על הריסתו של יער מכבים". במודעה, כנהוג במודעות אבל, גם מצויינות שנות הלידה והפטירה של היער – 2020-1985. המודעה מהווה חלק מקמפיין הפעילים כנגד כריתת העצים ביער מכבים ומטרתה ליצור הד ציבורי נרחב ולהביא לכך שכמות גדולה של אזרחים ותושבי מודיעין יחתמו על הערערים כנגד החלטת קק"ל לאשר את כריתת העצים.


מודעת האבל על יער מכבים (עיצוב: ועד הפעולה להצלת יער מכבים)

מודעת האבל על יער מכבים (עיצוב: ועד הפעולה להצלת יער מכבים)


כפי שפורסם בסוף השבוע האחרון ב"כל העיר מודיעין": לאחרונה אושרה בקק"ל התוכנית של חברת מקורות להנחת צינורות מים גדולים מתחת לפני הקרקע ביער מכבים הסמוך למודיעין. עבודות אלו כוללות כריתה של 105 עצים מהיער, כך על פי התוכנית שפרסמה חברת מקורות.


חידוש העבודות ביער השבוע (צילום: מיכל ציון)

חידוש העבודות ביער בשבוע שעבר (צילום: מיכל ציון)


בשיחה של "כל עיר מודיעין" עם אחד ממובילי המאבק, דני רוזנפלד, מסביר הפעיל את ההחלטה על פרסום המודעה:"זאת לא מודעת אבל, זה הומור שחור, זה מכניס קצת לשוק וזאת בדיוק המטרה. אחרי מודעה כזאת כמות הערערים עולה מיד. אתה חשוף היום לכל כך הרבה פוסטים ומודעות, והפוסט הזה מייצר תודעה. הייתה פה סדרת מהלכים שכללה גם ראיונות בתקשורת המקומית והארצית, ברשתות החברתיות, בישראל ובעולם. זה מייצר משהו – משתמשים בפורמט של מודעת, אבל למרות שזאת לא מודעת, זה שובה את העין וזאת הייתה המטרה. אתה רואה מאות פוסטים ביום ויש תחרות על תשומת הלב, זה קצת שונה וזה הצליח".

עד כה הוגשו נגד העבודות ביער מכבים 1,382 ערערים – עלייה חדה של יותר מ-300 חתימות על ערערים תוך פחות משבוע.


חידוש העבודות ביער השבוע (צילום: מיכל ציון)

חידוש העבודות ביער בשבוע שעבר (צילום: מיכל ציון)


"צריך היה לעשות רעש וצריך היה לעורר את האנשים", ממשיך ומסביר רוזנפלד. "לפעמים אנשים קצת רדומים, היה צריך להגיד את האמת בפרצוף ולפעמים משתמשים בכלי קיצוני. אנחנו מציינים עכשיו את ט"ו בשבט אז החלטנו להפוך את זה ל'תשעה באב' של יער מכבים, הטרקטורים והצינורות כבר שם. המרחק בינינו לסילוק חברת מקורות מהיער זה רק הערערים. אני אופתע אם קק"ל אי פעם קיבלה כמות כל כך גדולה של ערערים. בדרך כלל מדובר בבודדים, מקסימום עשרות. מספר מגישי הערערים עומד על קרוב ל-1400 וזה עולה כל הזמן. זאת לא סתם עצומה באינטרנט, כל ערער הוא מסמך משפטי".


עבודות הנחת הצנורות בקיץ האחרון (צילום: אמרי ונדל)

עבודות הנחת הצנורות בקיץ האחרון (צילום: אמרי ונדל)


בידיעה שפורסמה בשבוע שעבר ב"כל העיר מודיעין" הובאה תגובת חברת מקורות, בה נאמר, בין השאר, כי "קווי אספקת המים בקוטר 1.6 מטרים אושרו ברשות המים במסגרת תכנית תגבור אספקת מים ואמינות המערכת לאספקת המים. כחלק מהתפיסה הסביבתית בוצעה במסגרת תכנון הקווים, בדיקת חלופות בשיתוף נציגי העירייה, קרן קיימת לישראל ורשות הטבע והגנים. רק לאחר בדיקת כל החלופות  נבחר התוואי הנוכחי בקצה היער במטרה, כאמור, למזער עד כמה שניתן את הפגיעה ביער. טרם ההחלטה על התוואי בוצע סקר עצים נרחב אשר אושר על ידי העירייה, פקיד היערות ורשות הטבע והגנים. מתוך 400 עצים שנסקרו –  105 עצים מיועדים לכריתה, 7 עצים להעתקה ו-388 עצים לשימור. מקורות בשיתוף קרן קיימת לישראל עדכנה את תכנית הקו במטרה למזער את הפגיעה בעצים. חשוב להדגיש כי העצים שמיועדים לכריתה הינם אך ורק בתוואי הנחת הצנרת. לא צפויה כריתת עצים בשטחי אחסון עודפי עפר או מעבר כלי רכב. בתום הנחת הקווים יבוצע שיקום נופי וסביבתי בתוואי, זאת בהתאם לתוכנית השיקום ובהתאם למדיניות הסביבתית עליה מקפידה 'מקורות' ומתוקף ניסיונה הרב בתחום. חשוב לציין כי על מנת לעמוד ביעדי אספקת המים לעיר מודיעין והסביבה, כמו גם לשמור על אמינות האספקה, חשוב להימנע מכל עיכוב בביצוע הקווים המתוכננים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר