גן ילדים (צילום אילוסטרציה: תמר הירדני)
גן ילדים (צילום אילוסטרציה: תמר הירדני)

המחסור בסייעות בגנים במודיעין – הנפגעים העיקריים: ילדי החינוך המיוחד

בעקבות המחסור שנרשם בסייעות במודיעין ועד הורי הגנים העירוני מציע פתרונות לשלב בנות שירות ומתנדבים מהגיל השלישי: "אנו רואים בפתרון הבעיה ערך עליון. חשוב בהחלט למצוא חלופות נוספות לסייעות לטווח הקצר"

פורסם בתאריך: 30.1.20 07:53

גני הילדים במודיעין, ובעיקר גני החינוך המיוחד סובלים ממחסור משמעותי בסייעות. בעיית המחסור בסייעות נובעת מקושי בגיוס כוח אדם, שמשפיעה על כל גני הילדים בעיר ובמיוחד על גני החינוך המיוחד. בוועד הורי הגנים העירוני מציינים כי על מנת להתמודד עם הבעיה העירייה מנסה ליצור איזון ולהשתמש בסייעות בגנים עם כוח אדם מספיק כדי לתמוך בגנים עם מחסור בכוח האדם. מצב זה יוצר חוסר יציבות בצוות הגנים הפוגע בעיקר בילדי החינוך המיוחד הזקוקים מאוד לצוות גן קבוע.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"כיום נרשם מחסור בסייעות בגני הילדים בעיר", מדגישים בוועד הורי הגנים במודיעין ומסבירים כי "הפער נובע מחוסר יכולת לגייס סייעות לעסוק במקצוע. המצב הזה משפיע ישירות על מצב הסייעות בכל גני הילדים בעיר ומורגש עוד יותר בגני החינוך המיוחד ולעתים אף מאיים על פתיחת גנים בעיר".

"לרוב העירייה מווסתת את הסייעות כך שלא יהיה חוסר בגן מסוים" מציינים בוועד, "אבל הדבר מקשה מאוד על הגננות ועל הילדים בהיבט תחלופות צוותים רבות. בגני החינוך המיוחד החוסר מורגש עוד יותר. היציבות של הצוותים בגני החינוך המיוחד קריטית וחשובה מאוד למהלך התקין של היום. ועד הגנים העירוני בשיח מתמיד עם גורמי העירייה בנושא אך רואה בפתרון הבעיה ערך עליון. חשוב בהחלט למצוא חלופות נוספות לסייעות לטווח הקצר כגון: בנות שירות, גיוס סייעות מערים קרובות ולטווח הארוך הגברת הגיוס למקצוע הסייעת בעיר ויצירת תנאים משכנעים יותר למקצוע".

כידוע, תפקיד סייעת בגן הינו מאתגר הזוכה לתגמול לא גבוה. כפי שפורסם ב"כל העיר מודיעין" נרשמת בעיית תקצוב של סייעת שנייה בגן בימי שישי ברחבי הארץ, אולם הפעם הבעיה נעוצה בהמחסור בכוח אדם שיאייש את המשרות. מדובר בפער משמעותי בכוח אדם שימלא את משרת הסייעת. אחת ההצעות שעלתה בקרב ועד הורי הגנים שאף נבדקת היא הגדלת כוח האדם על ידי שימוש בבנות שירות לאומי ובמתנדבים מהגיל השלישי, אשר יסייעו לצוותי הגן.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר