גן ילדים (צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום)
(צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום)

המחסור בסייעת שנייה בגני הילדים בימי שישי: ועד ההורים במודיעין מצפה לפתרון מהיר

המאבק הארצי לסייעת שנייה בימי שישי בגני הילדים - גם בוועד הורי הגנים במודיעין דורשים פתרון: "בימי שישי הסייעת הראשונה קורסת תחת הנטל והילדים הם הנפגעים הראשיים"

פורסם בתאריך: 2.1.20 10:32

בהמשך למאבק הארצי להוספת סייעת שנייה בגני הילדים, לגילי 4-3, בימי שישי – גם ההורים במודיעין דורשים פתרון מהיר לבעיה. למעשה, בכל הארץ, וגם במודיעין, מעביר משרד החינוך תקצוב לסייעת השנייה לחמישה ימים, ובשישי שהינו יום קצר יותר, פועלת בגן סייעת אחת בלבד, לצד גננת. מדובר בגנים שבהם נרשמים למעלה מ-30 ילדים. ל"כל העיר מודיעין" נודע כי למרות שהבעיה היא ארצית, עיריית מודיעין, ההורים והגננות בעיר מנסים למצוא פתרון לגני העיר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


חברת המועצה ומחזיקת תיק הגיל הרך, עדי מן (שחר עושים חינוך) מסבירה בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "המצב במודיעין הוא כמו בכל הארץ. בימי שישי אין סייעות שניות וזו תקלה חמורה. זו רפורמה שהביאו בלי לחשוב עד הסוף איך עושים אותה. הבעיה של המחסור בסייעות קיים כבר כמה שנים. הגננות צריכות להתמודד עם למעלה מ-30 ילדים בגן שזה באופן אובייקטיבי לא צריך לקרות. אין שום סיבה שביום שישי לא תהיה סייעת שנייה. הגורמים המקצועיים בעירייה ביחד עם הגננות, עם מחזיק תיק החינוך מויש לוי ואיתי, יושבים וחושבים מה הדבר הנכון לעשות ומהי הדרך הנכונה לעשות את זה. אנחנו מנסים לשנות את המצב בכל מיני דרכים, אבל בינתיים אין פתרונות קונקרטיים".

תקצוב הסייעת השנייה בגני ילדים לגילי 4-3 החל משנת הלימודים תשע"ו – במשרד החינוך ציינו כי מטרת הרפורמה היא קידום החינוך בגיל הרך, ומתן תנאים הולמים להתפתחות מיטבית, יחס חם ואישי יותר וסביבה חינוכית ועשירה יותר. הרפורמה כוללת בין השאר תקצוב סייעת שנייה בגן ילדים שבו מתחנכים לפחות 30 ילדים.

בוועד הורי הגנים העירוני מדגישים כי הם מצפים לפתרון מהיר בנוגע להיעדר סייעת שנייה בימי שישי. "ועד הגנים העירוני רואה חשיבות רבה בהוספת סייעת נוספת בגני הילדים בימי שישי", נמסר מהוועד ל"כל העיר מודיעין". "מה שרלוונטי ונכון לכל ימות השבוע, בוודאי הכרחי גם ביום שישי. אין הבדל, בצרכי הילדים והצוות, בין ימים א'-ה' ליום ו'. המצב כיום, שבגן בו אמורה להיות סייעת שנייה בימי שישי, הסייעת הראשונה קורסת תחת הנטל והילדים הם הנפגעים הראשיים. ועד הגנים העירוני ועיריית מודיעין רואים עין בעין את נושא הסייעות ומי שהעלה את הנושא לסדר היום הציבורי הינו חיים ביבס, ראש העיר, בכובעו גם כראש השילטון המקומי. אנו כועד הגנים העירוני מצפים לפתרון מהיר בנושא".


עדי מן וראש העיר חיים ביבס (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

עדי מן וראש העיר חיים ביבס (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


בתוך כך, לפני כשלושה שבועות נשלח מכתב אל שרי האוצר והחינוך, עליו חתומים ראש העיר חיים ביבס בכובעו כיו"ר מרכז השלטון המקומי יחד עם מזכ"לית הסתדרות המורים ויו"ר הסתדרות המעוף. במכתב מפרטים החתומים את הבעיה שקיימת בימי שישי וקוראים לשרים לתקצב את תוכנית הסייעת השנייה באופן מתאים לשישה ימים בשבוע. לטענתם "נוצר פער ביום שישי שבו שני אנשי צוות בלבד אמורים לדאוג לחינוך איכותי ולמעטפת פדגוגית עבור למעלה מ-30 ילדים שלעתים קרובות שליש מהם אינם גמולים, מלאכה זו היא בלתי אפשרית".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר