פארק ענבה - זוהמה ולכלוך בחודש אוגוסט (צילומים: שחר מי-און)
פארק ענבה - זוהמה ולכלוך בחודש אוגוסט (צילומים: שחר מי-און)

הדיון על החד"פ: תושבים במודיעין קוראים לאסור שימוש בכלים חד פעמיים בפארקים

הדיון על החוק האוסר כלים חד פעמיים בפארקים במודיעין ממשיך. לאחר התנגדות מחזיקת תיק איכות הסביבה לחוק, נשמעות דעות שונות: "אנחנו קוראים לאיסור הכנסת כלים חד פעמיים לפארק ענבה"

פורסם בתאריך: 19.12.19 13:56

גדעון בכר, ממובילי קבוצת תושבים משפיעים במודיעין, מתנגד, בשיחה עם "כל העיר מודיעין", לדבריה של מחזיקת תיק איכות הסביבה וקורא לאסור על השימוש בכלים חד פעמיים בפארקים במודיעין.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


השבוע פורסמו ב"כל העיר מודיעין" דבריה של מחזיקת תיק איכות הסביבה במועצה, הילה בן אליעזר (חיים במודיעין) בנוגע לשימוש בכלים חד פעמיים בשטחים ציבוריים במודיעין ובפרט בפארק ענבה. בן אליעזר התנגדה לאימוץ החוק שמקודם באילת האוסר שימוש בכלים חד פעמיים בשטחים ציבוריים. "אני לא חושבת שיהיה נכון לאסור לחלוטין על השימוש ולקנוס כל מי שיעשה שימוש בכוס חד פעמית במקום ציבורי. אני מאמינה שהאמצעי האפקטיבי והמתאים ביותר בתחום הזה הוא חינוך והסברה".

לדבריה של בן אליעזר מגיב בכר: "אנחנו קוראים לאסור הכנסת כלים חד פעמיים לפארק ענבה כי זה מזהם שטח טבעי ופתוח. השימוש בכלים חד פעמיים שנעשה בפארקים ובשטחים פתוחים גורם לזיהום סביבתי". בכר קורא להחלת האיסור על פארק ענבה "אנחנו חושבים שמדובר באיסור מבורך שכן הפארק סובל מזיהום ארוך ומתמשך, הפלסטיק הוכח כמזהם".


פארק ענבה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

(צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


בכר ממשיך ואומר כי "יש מדינות אחרות בעולם שהחליטו לאסור שימוש בחד פעמי, פלסטיק ושקיות נילון, בין אם זה האיחוד האירופאי, קנדה, הודו וכן מספר עיריות בארץ ולכן אין סיבה שזה לא יקרה גם פה. אנחנו משוכנעים שאחרי שיוסבר לציבור על הסכנה הנשקפת מפלסטיק הוא ישתף פעולה ברצון גם בלי קנסות. עיריית מודיעין צריכה לצאת בקריאה לתושבים להימנע מהכנסת כלים חד פעמיים לגנים ופארקים במודיעין".


גדעון בכר (צילום: פרטי)

גדעון בכר (צילום: פרטי)


כפי שפורסם בתחילת השבוע, בעיריית אילת מתכוונים לקנוס את מי שיכניס כלים חד פעמיים לחופים – גובה הקנס: כ-730 שקלים. המטרה היא למנוע את זיהום הים עקב שימוש במוצרים חד פעמיים ושקיות נשיאה מפלסטיק.

בהמשך הכתבה שפורסמה אמרה בן אליעזר כי "הרכישה הפכה בשביל רבים מאתנו לבילוי, לא פחות. לצריכה מופרזת ולא פרופורציונלית לצרכים האמתיים שלנו יש השלכות רבות בתחומים שונים, ובין היתר על פגיעה בסביבה ובמשאבים הסביבתיים שלנו ועל ייצור כמויות אדירות של פסולת. חינוך להפחתה בצריכה שלנו יוביל, בטווח הארוך, גם להפחתה בפסולת".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. איתן ה.

    חינוך והסברה במודיעין זה יפה, הבעיה היא באורחים הנחמדים מהערים השכנות שמביאים איתם, אעך לומר, סט ערכים שונה…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר