פארק ענבה - זוהמה ולכלוך בחודש אוגוסט (צילומים: שחר מי-און)
פארק ענבה - זוהמה ולכלוך בחודש אוגוסט (צילומים: שחר מי-און)

סוף לשימוש בכלים חד פעמיים בפארק ענבה?

האם מודיעין תלך בעקבות אילת ותאסור הכנסת כלים חד פעמיים לפארק ענבה? מחזיקת תיק איכות הסביבה הילה בן אליעזר: "לא חושבת שיהיה נכון לאסור לחלוטין ולקנוס כל מי שיעשה שימוש בכוס חד פעמית במקום ציבורי"

פורסם בתאריך: 16.12.19 17:16

האם אחרי אילת – גם עיריית מודיעין תאסור שימוש בכלים חד פעמיים בפארק ענבה? לאחרונה נודע כי עיריית אילת תקדם תיקון לחוק עזר עירוני, שמטרתו היא לאסור הכנסת כלים חד פעמיים לחופי הים בעיר וזאת כחלק מהמגמה העולמית להפסקת השימוש בחד"פ. בחודש אוגוסט האחרון פורסם ב"כל העיר מודיעין" על תלונות שנרשמו בשל השלכת פסולת רבה בפארק ענבה. צלחות וסכו"ם חד פעמי, חיתולים משומשים, עטיפות של ממתקים, שקיות ואוכל הושלכו על הקרקע. תופעה כזו נוטה לחזור בפארק בחגים ובחופשות.

בשיחה עם "כל העיר מודיעין" מסבירה מחזיקת תיק איכות הסביבה במועצה הילה בן אליעזר (חיים במודיעין) את עמדתה בנושא אימוץ החוק במודיעין. "אני מברכת כל רשות וכל גורם שפועל להפחתת השימוש בכלים חד פעמיים", אומרת בן אליעזר, "אבל אני לא חושבת שיהיה נכון לאסור לחלוטין על השימוש ולקנוס כל מי שיעשה שימוש בכוס חד פעמית במקום ציבורי. אני מאמינה שהאמצעי האפקטיבי והמתאים ביותר בתחום הזה הוא חינוך והסברה. הרי ממילא, השימוש הנרחב ביותר בכלים חד פעמיים נעשה בבתים הפרטיים עצמם, ושם אין לנו אמצעי לאסור על שימוש בכלים אלה. לכן נפעל בתוכנית הסברתית וחינוכית רחבה בגני הילדים, בבתי הספר ובקהילה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


בן אליעזר ממשיכה ואומרת כי "העירייה פועלת לשמירה על הניקיון בפארק באמצעות אכיפה הדוקה בד בבד עם ניקיון תדיר ויומיומי של הפארק. כך למשל, במועדים שבהם הפסולת שמושלכת בפארק רבה במיוחד, כמו בחגים, מתבצעות סריקה וניקיון של פארק ענבה מדי בוקר בשעה 6:00".

בעיריית אילת מתכוונים לקנוס את מי שיכניס כלים חד פעמיים לחופים – גובה הקנס: כ-730 שקלים. המטרה היא למנוע את זיהום הים עקב שימוש במוצרים חד פעמיים ושקיות נשיאה מפלסטיק.


מחזיקת תיק איכות הסביבה, הילה בן-אליעזר (צילום: עצמי)

מחזיקת תיק איכות הסביבה, הילה בן אליעזר (צילום: עצמי)


"בעולם השפע שבו אנחנו חיים, הורגלנו לרכוש הרבה מעבר לצורך", מסכמת בן אליעזר. "הרכישה הפכה בשביל רבים מאתנו לבילוי, לא פחות. לצריכה מופרזת ולא פרופורציונלית לצרכים האמתיים שלנו, יש השלכות רבות בתחומים שונים, ובין היתר על פגיעה בסביבה ובמשאבים הסביבתיים שלנו ועל ייצור כמויות אדירות של פסולת. חינוך להפחתה בצריכה שלנו יוביל, בטווח הארוך, גם להפחתה בפסולת".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגובות

אין תגובות

תגיות:

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר