מבנה הישיבה התיכונית בשכונת השבטים (צילום: פרטי)
מבנה הישיבה התיכונית בשכונת השבטים (צילום: פרטי)

הטענות על בית הכנסת שפועל ללא היתר – מחזיק תיק שירותי הדת במודיעין מגיב

בתגובה לטענת שהעלו דיירים בשכונת השבטים כי מבנה הישיבה התיכונית משמש בשבתות כבית כנסת למרות איסור הוועדה המחוזית, אומר חבר המועצה עמיעד טאוב ל"כל העיר מודיעין": "המניין מתפלל בהתאם לחוק ולהנחיות העירייה וועדת הערר"

פורסם בתאריך: 12.12.19 13:58

התלונות של דיירים בשכונת השבטים בנושא בית הכנסת הלא חוקי שפועל במבנה בית הספר בשכונה, שעליהם פורסם השבוע ב"כל העיר מודיעין", הצליחו לעורר את כעסו של חבר מועצת העיר עמיעד טאוב (הבית היהודי). "במדינת ישראל ובעיר מודיעין עדיין חוקי וגם רצוי להתפלל, למיטב ידיעתי", אומר טאוב ל"כל העיר מודיעין" ומוסיף. "לפני כמה שנים נעשה סקר מקצועי בנושא כמות בתי הכנסת ביחס לגודל העיר, על ידי מהנדס העירייה. מהסקר עלה כי יש מחסור בבתי כנסת בעיר. מאחר והתקבלה בעירייה החלטה לתעדף שימוש במוסדות חינוך ממלכתיים-דתיים לטובת מניינים, הוחלט שהמניין המדובר ומניין נוסף יפעלו בבית הכנסת".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", דיירים בשכונת השבטים מתלוננים אודות הרעש שלטענתם יוצרים המתפללים וילדיהם. בנוסף פורסמו הטענות על הפרת החלטת ועדת הערר המחוזית בשימוש בבית המדרש שבמתחם הישיבה התיכונית ברחוב ראובן כבית כנסת. עוד פורסם כי אחד הדיירים טוען כי "התחלנו לשמוע רעש בתקופת החגים, ומאז זה הפך לנורמה. מתפללים שם בשישי, הילדים מתרוצצים ועושים שם רעש. בשבת באות משפחות שלמות שמביאות אוכל ועושות שם סעודות. לא מספיק שבמהלך כל השבוע יש צלצולים, גם בשבת יש רעש".

בתגובה לדברים הללו אומר טאוב כי כבר כמה שנים מתפללים במקום בשבתות.


מבנה הישיבה התיכונית בשכונת השבטים (צילום: פרטי)

מבנה הישיבה התיכונית בשכונת השבטים (צילום: פרטי)


לגבי החלטת וועדת הערר המחוזית ב-2012 כי "בית המדרש ישמש רק את תלמידי בית הספר ולא יעשה בו כל שימוש חיצוני עצמאי". אומר טאוב כי "המידע שאתה מציג לא נכון. המניין מתפלל בהתאם לחוק ולהנחיות העירייה וועדת הערר".

בית המדרש השני הוא מבנה שלדברי התושב תוכנן ככיתת מעבדות אך הפך לבית מדרש. לדבריו: "זאת לא מעבדה ולא נעליים, זה בית מדרש מספר שתיים". על כך אומר יו"ר הבית היהודי "הועברה הנחייה חד משמעית לא לפעול בבית המדרש החיצוני".


פנים בית המדרש (צילום: פרטי)

פנים בית המדרש (צילום: פרטי)


ב"כל העיר מודיעין" פורסם עוד כי "זאת ממש רפובליקת בננות, עיריית מודיעין לא אוכפת את החוק". טאוב אומר מנגד כי "העירייה פעלה כמצופה ומנעה את הפעילות בבית המדרש ברגע שהדבר נודע לה. אני מזכיר לך שהערר קבע שאסור להשתמש בבית המדרש כמקום תפילה של מניינים חיצוניים בלבד. המניין עצמו פעל בבית הספר עוד בטרם הוקם המבנה עצמו".


המשנה לראש העיר עמיעד טאוב (צילום: עט תקשורת)

המשנה לראש העיר עמיעד טאוב (צילום: עט תקשורת)


בדברים שהובאו מוקדם יותר השבוע ב"כל העיר מודיעין אמר חבר המועצה, אבי אלבז (מודיעין חופשית) למתפללים: "תצטרפו לקהילות אחרות, יש מספיק בתי כנסת באזור ואל תחפשו כל מיני דברים שנעשים בהיחבא ובגניבה". בתגובה אומר טאוב כי "אין לי עניין להתייחס לפופוליזם זול של מי שלא טורח ללמוד את הפרטים, האמת היא בגדר המלצה עבורו ותרומתו לעיר מסתכמת בשיסוי, קיטוב, שנאה והודעות לעיתונות. בחלומי אני רואה נבחרי ציבור שעוסקים בדברים חיוביים ותרומה לעיר ולמזלנו מרבית נבחרי הציבור במודיעין הם כאלו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר