מבנה הישיבה התיכונית בשכונת השבטים (צילום: פרטי)
מבנה הישיבה התיכונית בשכונת השבטים (צילום: פרטי)

תלונות בשכונת השבטים במודיעין: מבנה בית הספר הופך בסופי שבוע לבית כנסת

תושבי שכונת השבטים טוענים כי מבנה בית הספר הסמוך הופך, בשבתות, לבית כנסת למרות החלטת הוועדה המחוזית שאסרה על כך. "מתפללים שם בשישי, לא מספיק שבמהלך כל השבוע יש צלצולים אז גם בשבת יש רעש"

פורסם בתאריך: 11.12.19 07:48

תושבים בשכונת השבטים מתלוננים בשבועות האחרונים על תופעה: מבנה בית הספר משמש בשבתות כבית כנסת. לטענתם, מבנה בית המדרש שבמתחם הישיבה התיכונית ברחוב ראובן, משמש בשבתות כבית כנסת, למרות האיסור של ועדת הערער המחוזית. בנוסף, מתלוננים התושבים, על רעש העולה בשבתות ממתחם הישיבה שאליו מגיעים המתפללים עם ילדיהם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


אחד מתושבי השכונה מספר על התופעה: "התחלנו לשמוע רעש בתקופת החגים, ומאז זה הפך לנורמה. מתפללים שם בשישי, הילדים מתרוצצים ועושים שם רעש. בשבת באות משפחות שלמות שמביאות אוכל ועושות שם סעודות. לא מספיק שבמהלך כל השבוע יש צלצולים, גם בשבת יש רעש. הם פותחים שם שולחנות וב-11:00 הם הולכים".


מבנה הישיבה התיכונית בשכונת השבטים (צילום: פרטי)

מבנה הישיבה התיכונית בשכונת השבטים (צילום: פרטי)


השאלה של שימוש מסוג זה במבנה נדונה כבר ב-2012 בוועדת הערער המחוזית. הוועדה קבעה כי "בית המדרש ישמש רק את תלמידי בית הספר ולא יעשה בו כל שימוש חיצוני עצמאי". על ההיתר למבנה, המאשר את השימוש בו רק לתלמידים, חתום גם ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס.

התושב פנה בעבר לעירייה אך, לטענתו, היא בחרה להשיב רק עכשיו. הוא טוען כי "כתבנו מכתב לעירייה שנענה לאחרונה ע"י מנכ"ל העירייה, יורם כרמון. הוא אמר בין היתר כי 'מצאנו שיש פעילות תושבים בצד תלמידי הישיבה בבית המדרש'. התשובה מקוממת, התלמידים לא רשאים להשתמש במבנה בשבת". בהמשך תשובתו של כרמון נכתב כי "הפעילות במקום תופסק מהשבת הקרובה (6.12)".

אלא שהתושב מספר כי ביום שישי האחרון, בערב "ירדתי, ועל דלת בית המדרש היית תלויה מודעה שהתפילה עברה לבית המדרש השני". בית המדרש השני הוא מבנה שלדברי התושב תוכנן ככיתת מעבדות אך הפך לבית מדרש. "זאת לא מעבדה ולא נעליים, זה בית מדרש מספר שתיים. זאת ממש רפובליקת בננות, עיריית מודיעין לא אוכפת את החוק".


הפתק בכניסה לבית המדרש (צילום: פרטי)

הפתק בכניסה לבית המדרש (צילום: פרטי)


חבר המועצה, אבי אלבז (מודיעין חופשית), שלח מכתב לראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, ולחברי המועצה, בו כתב בין היתר כי "המקום הפך להומה אדם, בני משפחות וילדים מקימים רעש הן בתוך והן בחצר בית המדרש במהלך השבת. אנו מבקשים ומצפים ממך שכראש העיר ששמירת החוק והמנהל התקין הם נר לרגליו, תפעל להפסקה מידית של השימוש".


פנים בית המדרש (צילום: פרטי)

פנים בית המדרש (צילום: פרטי)


אלבז אומר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "ברגע שוועדת הערער המחוזית נתנה החלטה חייבים לקיים אותה. זאת החלטה משפטית והעירייה צריכה לדאוג שלא תתקיים שם פעילות. אני מקווה שהעירייה תגיד לאותן משפחות 'אתם לא יכולים להתפלל שם. תצטרפו לקהילות אחרות, יש מספיק בתי כנסת באזור ואל תחפשו כל מיני דברים שנעשים בהיחבא ובגניבה".

"לא יתכן שיהיה חוסר התחשבות בכלל", מסכם אלבז. "מנסים לקחת בכל פעם עוד בית כנסת ועוד מקום וככה זה עובד. צריך להמשיך לדרוש את זכויותינו. לציבור החילוני אין הרבה זכויות. אומרים 'תתחשבו בצרכים של הציבור הדתי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגובת עיריית מודיעין לא התקבלה למרות פניית "כל העיר מודיעין".

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. יצחק

    הגיע הזמן לבנות בתי כנסיות נורמליים כל גבעה C עם בתי כנסת מאולתרים קרוואנים מקלטים ואולמות ספורט. יש מספיק כספים במשרד הדתות כדי לבנות עוד בתי כנסת אנחנו זקוקים לזה למה אני צריך להתפלל באולם ספורט עם כיסא מפלסטיק?!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר