אבק באתר הבנייה, אבק בחצר בית הספר (צילום: מתוך דוח המשרד להגנת הסביבה מרים אייל מונדרי)
אבק באתר הבנייה, אבק בחצר בית הספר (צילום: מתוך דוח המשרד להגנת הסביבה מרים אייל מונדרי)

חשיפה: דוח המשרד להגנת הסביבה על מפגעי האבק בשכונת אבני חן במודיעין

מדוח המשרד להגנת הסביבה שהגיע ל"כל העיר מודיעין" עולים ממצאים מדאיגים: "בחצר בית הספר נצפה אבק בכמות רבה מאוד - מגרשי ספורט, שבילים ורחבות"

פורסם בתאריך: 4.12.19 16:04

דוח חדש של המשרד להגנת הסביבה, שהגיע לידי "כל העיר מודיעין", קובע: ליקויים בטיפול מפגע האבק בשכונת אבני חן במודיעין. כפי שפורסם ב"כל העיר מודיעין" – תושבי אבני חן ובעיקר תלמידי מוסדות החינוך בשכונה סובלים כבר מספר חודשים ממפגעי אבק שמקורם באתרי הבנייה הסמוכים. ההורים לתלמידים ערכו בין השאר הפגנות ואירועי מחאה שונים.

ביום ראשון 1.12. המשרד להגנת הסביבה שלח דוח חדש לעיריית מודיעין ובו הוא מונה מספר ליקויים בטיפול באבק הנגרם מעבודות הבנייה בשכונת מורשת הסמוכה לשכונת אבני חן. כמו כן, המשרד להגנת הסביבה מפרט בדוח את האמצעים שאותם הוא דורש מהעירייה לנקוט על מנת להילחם בבעיית האבק הפוגעת בתושבי ותלמידי שכונת אבני חן.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


בדוח, המבוסס על סיור שערכו נציגי המשרד להגנת הסביבה, צוינו מספר ליקויים הגורמים להמשך מפגע האבק. בדוח נכתב כי בין השאר כי "בכניסה לאתר בצומת הרחובות פז ויהודה המכבי ניכרו סימני הרטבה לאורך כמה מטרים. לאחר מרחק של כ- 10 מטרים מהכניסה, לא נראים יותר סימני הרטבה והדרך יבשה". בהמשך נכתב כי "כל דרכי הגישה שנצפו בפנים האתר היו יבשות, והעלו אבק בזמן נסיעה עליהן; באתר נצפו ערימות של חומר יבש, לא מכוסות ונצפו משאיות ריקות נכנסות אל האתר דרך צומת פז-יהודה המכבי כשהן לא מכוסות".

כמו כן, נציגי המשרד להגנת הסביבה שערכו סיור בחצר בית הספר עירוני ה', הסמוך לאתר הבנייה, ציינו בדוח כי "בחצר בית הספר נצפה אבק בכמות רבה מאוד על המשטחים החיצוניים בבית הספר –
מגרשי ספורט, שבילים ורחבות". זאת ועוד, לגבי הגדר האחורית של בית הספר הפונה אל אתר העבודות, נכתב בדוח כי היא "מכוסה ביריעות ברזנט באופן המשאיר רווחים שאינם מכוסים. גובה הגדר כ-2.5 מטרים".


אבק באתר הבנימתוך דוח המשרד להגנת הסביבה מרים אייל מונדרי

(צילום: מתוך דוח המשרד להגנת הסביבה, מרים אייל מונדרי)


בהמשך הדוח מצוינות הדרישות של המשרד להגנת הסביבה, ביניהן: "יש להרטיב את כל הדרכים באתר המשמשות לנסיעה בתדירות שתשמור על יציבות הדרכים ותמנע עליית אבק לאוויר; יש להקפיד על כיסוי ערימות חומרי החפירה באתר; משאיות היוצאות מן האתר או נכנסות אליו יכוסו ביריעות כדי למנוע פיזור אבק; יש להעביר לידי המשרד את תכנית הפיקוח מטעם העירייה על האתר".

בדוח המשרד להגנת הסביבה מציינים כי "יש לבחון סגירת הכניסה בצומת הרחובות פז-יהודה המכבי גם לכניסת משאיות, כפי שנעשה לגבי יציאתן, כדי להפחית למינימום את התנועה בדרכים מכוסות האבק הסמוכות למוסדות הלימוד".

בנוסף, על פי הדוח, "בימים שבהם יש רוחות חזקות במהירות מעל 12 מטרים לשנייה לכיוון מוסדות החינוך ובתי המגורים יש להפסיק עבודות חפירה וגריסה".


אבק בבית הספר (צילום: מתוך דוח המשרד להגנת הסביבה מרים אייל מונדרי)

(צילום: מתוך דוח המשרד להגנת הסביבה, מרים אייל מונדרי)


"אין ספק שהדוח מוכיח את מה שאנחנו אומרים כל הזמן", אומרת ל"כל העיר מודיעין" עו"ד דנה יאראק-זהרוביץ, המייצגת את ועדי ההורים במוסדות החינוך בשכונת אבני חן. "יש אבק בבתי הספר ובאתרי הבנייה, העבודה שם נעשית על אף התחייבויות העירייה ובקשות חוזרות ונשנות שלנו. אנחנו מאוד שמחים שהמשרד להגנת הסביבה מעורב בזה וסבור שיש צורך בבדיקה מעמיקה של הדברים. אנחנו מקווים שבעקבות הדוח העירייה באמת תעשה חשיבה מחודשת ותשתף פעולה איתנו. אם זה יקרה אנחנו נשמח כי הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה לנקוט בהליכים משפטיים אבל אם לא תהיה ברירה נשקול את זה. ככל שנראה שהעבודה נעשית בניגוד לחוק ולהיתרים אנחנו נשקול לפנות לבית המשפט. אנחנו לא מחפשים הליכים משפטיים אלא רק למנוע את הזיהום האוויר ולהקל על התלמידים".


אבק באתר הבניה (צילום: מתוך דוח המשרד להגנת הסביבה מרים אייל מונדרי)

(צילום: מתוך דוח המשרד להגנת הסביבה, מרים אייל מונדרי)


"בשבועיים האחרונים היתה לנו החמרה משמעותית בנושא האבק", מוסיפה ואומרת נאוה אילון, יושבת ראש הנהגת ההורים בתיכון עירוני ה' שבשכונת אבני חן, בשיחה עם "כל העיר מודיעין". "לא מעט תושבים פנו אלינו בתלונות לגבי ילדים שבשיעור חינוך גופני חשו ברע והקיאו או חשו צריבה בעיניים. אנחנו בקשר רציף עם העירייה אבל בפועל הדברים אינם נעשים כפי שהובטח לנו. אנחנו מתקשרים כל הזמן למוקד 106 ומדווחים על מה שקורה. משאיות יוצאות כל הזמן מהיציאה הקרובה לבית הספר למרות שאסור להן. אנחנו כולנו תקווה שנמנע מפתיחת הליך משפטי, ומנסים לעשות ככל יכולתנו לעבוד יד ביד עם העירייה".


אבק באתר הבניה (צילום: מתוך דוח המשרד להגנת הסביבה מרים אייל מונדרי)

(צילום: מתוך דוח המשרד להגנת הסביבה, מרים אייל מונדרי)


"כל העיר מודיעין" פנה לעיריית מודיעין שמסרה בתגובה: "העירייה מבצעת פיקוח מלא על היזמים הפועלים במתחם לרבות נקיטת סנקציות והפסקות עבודה והטלת קנסות כנגד יזמים שלא עובדים בהתאם לנדרש. בנוסף, לבקשת התושבים העירייה ערכה בדיקות לניטור זיהום אוויר בבתי הספר, ותוצאותיה קבעו כי אין זיהום אבק באזור אבני חן. העירייה תוסיף לקיים פיקוח הדוק על העבודות בשכונה ולשמור על איכות החיים של התושבים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר