אבק בשכונת אבני חן מודיעין- צילום ועד הפעולה
אבק תמידי בשכונת אבני חן מודיעין (צילום: ועד הפעולה)

למרות הסיכומים מול העירייה – נמשך מפגע האבק החמור באבני חן

הנהגות ההורים בבתי הספר בשכונת אבני חן מתלוננות כי בניגוד לסיכומים שהושגו מול נציגי העירייה: "אנחנו ממשיכים לקבל דיווחים ותמונות של בתי ספר עמוסי אבק". צפו בווידאו

פורסם בתאריך: 12.9.19 20:16

למרות הסיכומים עם העירייה, תלמידי מוסדות החינוך באבני חן במודיעין ממשיכים לסבול ממפגע אבק חמור – כך טוענות בשיחה עם "כל העיר" הנהגות ההורים בבתי הספר בשכונה.

"במהלך היום אנחנו ממשיכים לקבל דיווחים ותמונות של בתי ספר עמוסי אבק", מתארת וטוענת נאוה אילון, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר עירוני ה', בשיחה עם "כל העיר מודיעין". "יש תלונות של ילדים שהתחילו להשתעל, שסובלים מקשיי נשימה, מצריבות ומדלקות בעיניים. חוץ מאשר מאמצים אמיתיים מצידו של חיים בלאיש – מנהל אגף שיפור פני העיר בעירייה – כל מה שהובטח לנו זה פשוט בדיחה",



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


כפי שפורסם ב"כל העיר מודיעין", בחודשים האחרונים סובלים תושבי שכונת אבני חן ממפגע אבק חמור שמקורו מאתרי בנייה הסמוכים לשכונה. הבעיה מורגשת במיוחד במוסדות החינוך הקרובים לאתרי הבנייה, בהם בתי ספר וגני ילדים. בפגישה שהתקיימה בין נציגי ההורים בבתי הספר בשכונת אבני חן לנציגי העירייה הושגו הסכמות על הצעדים שתנקוט העירייה כדי להפסיק או לפחות לצמצם את המפגע. בפגישה סוכם, בין השאר, כי מגרסת הסלעים שפועלת בסמוך לשכונה תורחק לאתר אחר, דרכי הגישה אל אתרי הבנייה יורטבו באופן קבוע, פעולות האכיפה על ידי פקחים באתרי הבנייה יתוגברו וכן יבוצעו בדיקות של איכות האוויר בשטח מוסדות החינוך עצמם.


אבק בשכונת אבני חן מודיעין- צילום ועד הפעולה

האבק ברחובות שכונת אבני חן (צילום: הילה ריטר, ועד הפעולה)


"אנחנו מרגישים שאנחנו צריכים להיות בקשר עם העירייה כל היום כדי שדברים יטופלו", מוסיפה אילון, "צריך להיות שם פקח כל היום, הוא אמור לעשות את זה, לא אנחנו. לבדוק שהדרכים מורטבות ולתת דוחות למשאיות שנוסעות ללא כיסוי. הבטיחו לנו ניקיון של החצרות, והגיעו רק אתמול לראשונה למרות שהובטח ביום ראשון שזה ייעשה מידית. הם ניקו אחר הצהריים, אבל כבר בבוקר יש ענני אבק נוספים, צריך לנקות בבוקר לפני שהילדים מגיעים ולא אחרי שהם הולכים".

"כל העיר מודיעין" פנה לעיריית מודיעין שמסרה כי "בהמשך לישיבה שהתנהלה עם נציגי הנהגות ההורים של מוסדות החינוך הסמוכים לבנייתה של שכונת מורשת, נערכה העירייה באופן מיידי, לתוכנית עבודה דחופה ונרחבת, על מנת לסייע ככל הניתן בהפחתת האבק באתר הבנייה. אגף שפ"ע (שיפור פני העיר, ש"ר), הפועל במקביל גם בתחום האכיפה באמצעות יחידת התכנון ואיכות הסביבה והפיקוח העירוני וגם בתחום הניקיון, נערך באופן מיוחד לתגבור תחומים אלו בשטח. אנשי הפיקוח העירוני נמצאים מדי יום באתר הבנייה ומבצעים ביקורות יזומות לאורך שעות היום וניתנים דוחות על פי הממצאים בשטח. בין היתר, ניתנים דו"חות למשאיות, שנוסעות שלא על פי הנהלים. כמו כן, הוארכו שעות הניקיון בשטחי מוסדות החינוך ומתבצע ניקיון בחצרות בתי הספר, מדי יום. כמו כן, מגרשי הספורט נשטפים אחת לשבוע".

בעירייה מוסיפים כי "באשר למתחם מורשת, לצד הרטבת כבישי הגישה באתר הבנייה לאורך כל שעות היום ופיקוח מוגבר על כך. בנוסף, בימים אלה מקדמות העירייה והחכ"ל ביצוען של דרכי יציאה נוספות מהשכונה. מדובר בשתי דרכים חדשות שמטרתן לצמצם תנועת כלי עבודה בסמוך לשכונת אבני חן דבר שיסייע, גם הוא, לצמצום ענני האבק: האחת פתיחת יציאה משכונת מורשת לכביש יהודה המכבי, כמאה מטרים לפני הגשר, מדרום לשכונת אבני חן. עבודות אלה כבר החלו כאשר בשבועות הקרובים ייסלל הכביש שיאפשר יציאה משכונת מורשת לכביש יהודה המכבי. היציאה השנייה מתוכננת לאפשר נסיעה ממורשת לכביש 431. העבודות להכשרת כביש זה נמצאות בעיצומן והן צפויות להיערך מספר חודשים בודדים, כאשר עם השלמת העבודות ייהפך ציר זה לציר המרכזי לכניסה וליציאה של משאיות וכלי עבודה נוספים לשכונה. כמו כן, הנחתה העירייה את החברה הכלכלית לסלול את הכבישים הסמוכים ליציאה משכונת מורשת, על מנת לצמצם את מרחקי הנסיעה של כלי העבודה על דרכי עפר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר