רחוב עמק זבולון, תאונה בצומת הרחובות עמק זבולון-מרדכי מקלף (צילומים: מוטי סמברנו)
רחוב עמק זבולון, תאונה בצומת הרחובות עמק זבולון-מרדכי מקלף (צילומים: מוטי סמברנו)

מכת תאונות הדרכים בעמק זבולון במודיעין: ייבנו אמצעי בטיחות נוספים

בעקבות תלונות תושבים על שורת תאונות דרכים שהתרחשה בכביש עמק זבולון - בעירייה ובמשרד התחבורה מקדמים תוכניות לבניית כיכר נוספת בציר ולהצבת רמזור. האם זה יבלום את תאונות הדרכים?

פורסם בתאריך: 3.12.19 08:06

ברחוב עמק זבולון במודיעין נרשמת מכת תאונות דרכים – כך לפי תלונות תושבים. ל"כל העיר מודיעין" נודע כי בימים אלו, מקדמת העירייה הוספת כיכר נוספת בצומת עמק זבולון-אבני החושן. כמו כן, עוד נודע כי במשרד התחבורה אושרה לאחרונה תוכנית להצבת רמזור, לאחר הוספת פנייה שמאלה משדרות החשמונאים מדרום לכיוון עמק זבולון למערב. האם אמצעי הבטיחות האלו יעזרו לבלום את תאונות הדרכים?

לפי נתונים שנמסרו מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי בין השנים 2019-2018 אירעו ברחוב עמק זבולון 12 תאונות דרכים, מתוכן 11 מוגדרות קל ואחת מוגדרת קשה. עוד עולה מנתוני הרלב"ד כי בשנים אלו נפגעו בתאונות דרכים בעמק זבולון 21 תושבים במצב קל ונפגע אחד במצב קשה.

מנגד, יש לציין כי במד"א מוסרים ל"כל העיר מודיעין" כי מתחילת שנת 2018 ועד חודש נובמבר 2019 התרחשו בציר עמק זבולון 46 תאונות דרכים, בהן נפגעו 52 נפגעים – 2 נפגעים במצב בינוני, 24 נפגעים במצב קל שפונו לבתי החולים, ו-26 נפגעים שטופלו במקום ולא נזקקו לפינוי. לפי מד"א בתאונות שאירעו היו מעורבים גם כלי רכב פרטיים ואופנועים, וכן רוכבי אופניים והולכי רגל ולפחות פעם אחת גם משאית.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר מודיעין" בחודש שעבר הולכת רגל שחצתה במעבר חציה נפגעה בצומת הרחובות עמק זבולון-מרדכי מקלף. לדבריה היא נפגעה לאחר שניסתה להימלט מרכב "שנסע במהירות מטורפת".

ואכן, רוב התלונות של התושבים שמתגוררים סמוך לעמק זבולון הן על נהגים שנוסעים במהירות מופרזת, ומסכנים בעיקר את הולכי הרגל.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


מוטי סמברנו, 53, תושב מודיעין שמתגורר צמוד לצומת הרחובות עמק זבולון-מרדכי מקלף, מספר השבוע כי "בערך פעם בשבועיים אני רואה שיש תאונה בצומת הצמוד לבית שלי. הצומת מאוד בעייתי, לנהגים שנכנסים לצומת הזה אין שדה ראייה. אני לא מהנדס תנועה, אבל מנקודת המבט שלי חובה לשים שם כיכר כדי להאט את התנועה ולמנוע את התאונות. לפני שנה העירייה בנתה באמפרים (פסי האטה, ש"ר) וגם כיכרות בצמתים סמוכים, אבל בצומת לידינו ובעוד צמתים ברחוב עמק זבולון הבעיה עוד קיימת. הילדים שלי חוצים את הצומת כמעט כל יום. פעם בשבועיים אני שומע בום, מוציא את הראש החוצה ורואה מכוניות פגועות, הפחד שלי זה שהילדים ייפגעו".


מכונית הפוכה בתאונה ברחוב עמק זבולון (צילום: מוטי סמברנו)

מכונית הפוכה בתאונה ברחוב עמק זבולון (צילום: מוטי סמברנו)


רחוב עמק זבולון' המשתרע מתחנת הרכבת במודיעין ועד לסוף שכונת אבני חן' הוא אחד מצירי התנועה המרכזיים בעיר. ברחוב ישנה תנועה ערה של כלי רכב והולכי רגל. בנוסף, נרשמת כמות גדולה של ילדים ובני נוער הנעים לאורך הציר של עמק זבולון כיוון שברחוב פועלים מוסדות חינוך.


רחוב עמק זבולון (צילום: מוטי סמברנו)

רחוב עמק זבולון (צילום: מוטי סמברנו)


מעיריית מודיעין מכבים רעות נמסר: "לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, האמונה לנושא זה, הנתונים אותם מציג הארגון אינם תואמים את המציאות. בשנת 2018 היו בעיר 48 תאונות דרכים ובשנת 2019 היו עד לחודש אוקטובר 37 תאונות דרכים כאשר שלוש מהן היו בשדרות עמק זבולון. יש לציין כי בשדרות עמק זבולון נעשו עבודות רבות למיתון מהירות הנסיעה בכבישים, בין השאר הוקמו שלוש כיכרות לאורך העמק וכן לפני כל צומת הותקנו פסי האטה וכן מספר מעברי חצייה מוגבהים. כמו כן בוצעו שינויים גיאומטריים ברחובות הסמוכים לעמק דוגמת הקמת איי טיפה במטרה להצר את הצומת ולהפחית את מהירות כלי הרכב. כמו כן, בימים אלו, מקדמת העירייה הוספת כיכר נוספת בצומת עמק זבולון-אבני החושן.

"יתרה מזאת, על פי נתוני משרד התחבורה", מוסיפים בעירייה, "מודיעין מכבים רעות היא אחת הערים הבטוחות ביותר בנושא הבטיחות בדרכים. נתונים אלה קיימים בזכות עירנות הנהגים והולכי הרגל וכן, בשל התכנית העירונית למיתון התנועה והגברת הבטיחות בדרכים, אותה מבצעת העירייה בשנים האחרונות עם יותר מ-300 פרויקטים תחבורתיים בעיר. בין השאר העבודות כללו הקמת עשרות כיכרות חדשות, הותקנו פסי האטה ומעברי חצייה מוגבהים בסמוך למוסדות חינוך ומוסדות ציבוריים, בוצעו שינויים גיאומטריים בצמתים ונעשו עבודות לריבוד מחדש של עשרות רחובות ברחבי העיר. כתוצאה ממהלכים אלה ואחרים, ישנה מגמה עקבית של ירידה ניכרת המתבטאת בעשרות אחוזים בהיקף תאונות הדרכים בעיר, במהלך שש השנים האחרונות. העיר נחשבת לאחת הערים הבטוחות ביותר בנושא תאונות הדרכים ונפגעי תאונות הדרכים".

"העירייה מוסיפה לקדם באופן שוטף, פרויקטים תחבורתיים להגברת הבטיחות. כך למשל, הקימה בשנה האחרונה, כיכרות בצומת עמק דותן-עמק יזרעאל, שתי כיכרות בעמק זבולון וכיכר בצומת האופה קדר שבמרכז עינב. כמו כן, מקדמת העירייה הוספת איי טיפה בצמתים, כך למשל, הסדרת אי טיפה (מפרדה) ברחוב תלתן, מעברי חצייה מוגבהים כמו למשל ברחוב לב העיר, קידום שינויים גיאומטריים בצמתים ועריכת סקרים תחבורתיים, וזאת במטרה להפוך את העיר לבטוחה ככל הניתן".

ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה פועל לצמצום תאונות הדרכים בכל הרשויות בארץ, בין היתר באמצעות תקצוב פרויקטים תחבורתיים, בהתאם לקריטריונים ולפניות הרשויות. במסגרת זאת, תוקצבו מספר פרויקטי בטיחות ברחוב עמק זבולון במודיעין. בנוסף, לפני שבועיים אושרה תוכנית רמזור לאחר הוספת פנייה שמאלה משדרות החשמונאים מדרום לכיוון עמק זבולון למערב".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר