שכונת מורשת (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
השטח שבו תיבנה שכונת מורשת (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

שכונת מורשת: פארק ארכיאולוגי יוקם בהשקעה של כ-15 מיליון שקלים

הפארק הארכיאולוגי במודיעין יוקם על ידי החברה הכלכלית ורשות העתיקות בשכונה החדשה מורשת, סמוך לאתר חרבת אשון, שבו התגלה יישוב יהודי מימי בית שני. הצפי לפתיחה: בעוד כשנה

פורסם בתאריך: 8.11.19 01:00

פארק ארכיאולוגי חדש יוקם בשכונת מורשת, שנבנית במערב מודיעין – היקף ההשקעה בהקמת הפארק: כ-15 מיליון שקלים.

הפארק, שייקרא חרבת אשון, מתוכנן על ידי החברה הכלכלית מודיעין, שאחראית על הקמת הפרויקט בשיתוף אנשי רשות העתיקות. כידוע, במתחם נחשפו עדויות ליישוב יהודי מימי בית שני. הצפי לפתיחת הפארק: בעוד כשנה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


"חרבת אשון הינו אחד מ-11 נקודות של אתרי מורשת הקיימים בעיר", מספרת ל"כל העיר מודיעין" מיכל ענבר פרפרי, מנכ"לית החברה הכלכלית מודיעין, האחראית על הפרויקט. "כאשר הפארק הארכיאולוגי הראשון הוא גבעת התיתורה, וברגע שלקחנו על עצמנו להקים פארק ארכיאולוגי נוסף, מיד גייסנו את אנשי רשות העתיקות להקים ביחד איתנו, כמו שעשינו עם גבעת התיתורה".

כבעוד שלושה חודשים, בתחילת שנת 2020, ייצא מכרז לקבלני הביצוע ולאחר שייבחר הקבלן הזוכה, יחלו בעבודות בניית הפארק. "חרבת א-שון, הינו חלק מתכנית אב לתיירות ואתרי מורשת שבנינו", מוסיפה ואומרת ענבר פרפרי. "מדובר בפרויקט דגל מבחינת ארכיאולוגיה, מכיוון שיכולים מהשלב הראשון לתכנן ולבצע אותו, ובתחילת שנת 2020 אנחנו מוציאים את המכרז לביצוע – אנחנו כרגע נמצאים בתכנון מפורט יש לנו יועצי תוכן, יועץ תאורה ועוד. אנו חושבים איך ליישם ולשפר בחרבת א-שון מתוך ניסיון שהקמנו בגבעת התיתורה".

בחרבת אשון נחשף יישוב יהודי מימי הבית השני, שכלל בית חווה, בית בד, גת תעשייתית, מקווה טהרה ומחסנים. בתקופה הרומית המאוחרת נבנתה, מעל חורבות היישוב מימי הבית השני, אחוזה חקלאית, שנחשפו ממנה בית אחוזה, מבנה נוסף וגת מורכבת.

מה יכלול הפארק? מסלולי הליכה, מתקנים לילדים, מתחמי אירועים שבילי ריצה ועוד. "הפתיחה של הפארק תהיה בהלימה יחד עם פיתוח השכונה, אנחנו לא נפתח פארק ארכיאולוגי בזמן שיש מתחמי פיתוח שעוד לא התחילו, אנחנו נעשה את זה ביחד עם היזמים. הגישה שלי היא כשמגיע תושב לשכונה יש לו פארק ליד הבית כמו בשכונת נופים".

כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר מודיעין" תכנית הקמת שכונת מורשת היא כחלק מהסכם הגג, שנחתם בחודש ינואר 2014 בין רשות מקרקעי ישראל, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון עם עיריית מודיעין –מכבים-רעות. לפי ההסכם לפיתוח העיר, השכונות העתידיות של העיר והשטחים העתידיים יפותחו על ידי העירייה באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח העיר, כאשר למעשה שכונת מורשת היא השכונה השלישית שיוצאת לפועל, וצפויה להיות אחת השכונות הגדולות בעיר, כאשר שטחה כ-1,686 דונם, ובה כ-4,200 יחידות דיור.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. משה

    מתחמי ארועים??? גם בפארק ארכיאולוגי יהיו מסיבות קראוקי עם רמקולים, מנגלים, רעש וזבל??? למה?
    למה לא לעשות סוף סוף מקום רגוע ומרגיע??? יש לנו מספיק רעש, זבל ובידור כפוי!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר