(מימין למעלה עם כיוון השעון) בית הספר נתיב זבולון, בית הספר אבני חן, הישיבה התיכונית בני עקיבא לפיד, תיכון עירוני א' (צילומים: גדעון בכר, דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
(מימין למעלה עם כיוון השעון) בית הספר נתיב זבולון, בית הספר אבני חן, הישיבה התיכונית בני עקיבא לפיד, תיכון עירוני א' (צילומים: גדעון בכר, דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

ההיערכות העירונית לחורף במודיעין: מניעת מפגעים בבתי הספר בעיר

לקראת עונת החורף, עובדי עיריית מודיעין החלו להיערך באופן מתוגבר למניעת הצפות ומפגעי בטיחות במוסדות החינוך; בין ההנחיות לבתי הספר - לנקות מרזבים וגגות

פורסם בתאריך: 28.10.19 07:43

עיריית מודיעין מתכוננת לעונת הגשמים, ונערכת בכוחות מתוגברים כדי למנוע מפגעי בטיחות. הפעילות המרכזית של אגפי העירייה הרלוונטיים – שיפור פני העיר, שירותי ביטחון וחירום, תשתיות ומבני ציבור – יתרכזו במניעת סחף והצפות, ובביקורת של ציוד ושירותי החירום המקומיים, לקראת מקרה אפשרי של סופת גשמים חזקה.

בעירייה מציינים כי עיקר הפעילות בהיבט זה מתרכזת בגיזום מונחה מראש של עצים וותיקים, המוגדרים כמפגעי בטיחות פוטנציאליים, בעיקר בשטח מוסדות חינוך או בסמוך אליהם. פעולות הגיזום מיועדות למנוע מענפים להתעופף ברוחות החזקות או להצטבר יחד עם פסולת סחף שסותמת את תשתית הניקוז.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


פעילות נוספת שמבצעת העירייה כדי למנוע סחף והצפות בשטחים הציבוריים ובעיקר בכבישים, היא תגבור פעילויות הניקיון בשולי הכביש ובשולי המדרכות, במטרה לאסוף חלק גדול מהפסולת לפני שהיא מגיעה למערכת הניקוז. ניקיון זה ממוקד באזורים שמזוהים בעירייה כמוקדי סיכון להצטברות פסולת סחף שתגרום להצפה בעת סופה.

מלבד פעילויות הניקיון, הודיעה העירייה כי היא עורכת בימים אלה ביקורות נרחבות של כל ציוד ושירותי החירום, ובין היתר של הציוד המשמש צוות חירום חדש שהוקם על ידי העירייה במטרה לסייע בטיפול מהיר במפגעי בטיחות. כמו כן, ערכה העירייה בדיקות תקינות למערכות הניקוז ברחובות העיר ולציוד חירום המיועד להפסקות חשמל.


מנקים את שולי הכביש והמדרכות (צילום: דוברות עיריית מודיעין)

מנקים את שולי הכביש כדי למנוע סחף (צילום: דוברות עיריית מודיעין)


"נבדקה תקינותן של המשאבות הנחוצות לניקוי בזמן החורף והציוד הנדרש עבור צוותי העירייה להיערכות במקרי חירום, כדוגמת חליפות חורף, פנסים, גנראטורים ועוד", מסרה דוברות העירייה. "ציוד זה משמש את הצוות כונן החירום שמוקם על ידי האגף לשירותי ביטחון וחירום, אשר תפקידו יהיה לתת מענה במקרה של מפגעים בטיחותיים חמורים במקרה כאשר יש מזג אוויר קשה. זאת לצד המוקד העירוני (מוקד 106, ג"ס) הפועל 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע וזמין עבור התושבים לדיווחים על מפגעים במהלך החורף".

כחלק מההכנות לחורף ולגשמים, העבירה העירייה הנחיות למוסדות החינוך. "במוסדות החינוך, הונחו בתי הספר לנקות את כלל הגגות והמרזבים, עובדי מחלקת אחזקת מבנים יבצעו בקרוב ניקוי של כלל הגגות והמרזבים בגני הילדים ונערך מעקב לקולטנים בגני ילדים ובתי ספר", הוסיפה דוברות העירייה.

בנוסף לכל צעדי הבטיחות הללו, כפי שפורסם בשבוע שעבר (22/10) ב"כל העיר מודיעין", העירייה מבצעת פעולות ניקיון יסודיות בכל מערכת קולטני מי הגשם ברחובות העיר, ומפעילה צוותי חירום התנדבותיים לטיפול במפגעי בטיחות בכל שעות היממה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר