לקראת החגים: עמותות החסד במודיעין במבצע איסוף מזון לנזקקים
איסוף מזון לנזקקים לקראת החג (צילום: בית חב"ד מודיעין)

לקראת החגים: עמותות החסד במודיעין יחלקו מאות סלי מזון

עמותות "חסד מודיעין", "עזר מודיעין" ובית חב"ד, יוצאות במבצע נרחב של איסוף חבילות מזון וחלוקתן למשפחות מתקשות בעיר. איך אפשר לעזור? הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 19.9.19 08:17

שבוע לפני ראש השנה: חבילות מזון יחולקו למאות משפחות נזקקות ברחבי העיר מודיעין על ידי עמותות הצדקה והחסד הפועלות בעיר. גם השנה תקופת החגים המתקרבת צפויה להיות קשה מבחינה כלכלית, במיוחד למשפחות מעוטות יכולת. במודיעין פועלות מספר עמותות חסד שמטרתן לעזור לאותן המשפחות, ובתקופת החגים, שנחשבת לאחת הקשות ביותר עבור אוכלוסיות חלשות, הן עושות זאת בין היתר על ידי מבצע נרחב של חלוקת סלי מזון.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


"כל שנה, לפני ראש השנה, אנחנו עושים חלוקה מאוד גדולה של מוצרי מזון, בקרב כמאה משפחות בעיר. אנחנו מחלקים מוצרי מזון: בשרים, דגים, מוצרים יבשים, פירות וירקות", מספר אלעזר שטראוס, מתנדב בעמותת "חסד מודיעין", בשיחה עם "כל העיר מודיעין", "מדובר בחבילה מאוד גדולה ומגוונת שכל משפחה מקבלת. מזמינים את כל המוצרים למקום מסוים וקוראים לתושבים להגיע, לעזור, להתנדב, לארוז ולחלק. אנחנו משקיעים סכומים מאוד גדולים בחלוקה הזו, והחבילות גדולות".

"מלבד הפעילות השוטפת שאנחנו עושים כל שבוע, אנחנו עושים גם שתי חלוקות גדולות בשנה, לפני פסח ולפני ראש השנה. אנחנו בוררים את המשפחות טוב טוב על ידי ועדה של תמיכות, שבודקת שאלה באמת משפחות שצריכות ונזקקות. אנחנו מקבלים מידע על משפחות נזקקות גם מהרווחה בעיר וגם הרבה מבתי הספר, מיועצות שמפנות למשפחות שלא רוצות לבקש, אבל כשפונים אליהן הן מאוד שמחות לקבל כי זה נעשה בצורה מכובדת", מפרט אלעזר, "כל משפחה מקבלת משהו כמו שבע קרטונים מלאים בכל טוב. זו לוגיסטיקה שלמה, אנחנו שוכרים בדרך כלל איזשהו אולם שיהיה נוח לספקים לבוא להוריד סחורות, ומביאים מתנדבים שמעמיסים את הכל לקרטונים. לקראת הערב, כשהכול מוכן, ממספרים את הקרטונים ושולחים אותם בעזרת מתנדבים עם רכבים פרטיים על חשבונם".

"העמותה קיימת משנת 2013, ויש בה מתנדבים בלבד. אין בה מנכ"ל או מנהל, אף אחד לא מקבל שכר, כולם מתנדבים תושבי מודיעין, ואנחנו מסייעים רק לתושבי מודיעין". ממשיך אלעזר ומספר על מתנדבי העמותה. "יש דתיים, חילונים גברים, נשים, באמת מכל גווני הקשת, מבתי ספר ותנועות נוער. אלה אנשים שבאים לעשות טוב. לחלוקה מגיעים גם הרבה הורים עם הילדים, וזה בונה משפחות. באים אפילו פרויקטים של בר מצווה ובת מצווה, וגם הורים שרוצים שהילדים שלהם יצאו מהמחשב והסלולר. למשל, בפסח האחרון הגיעו קרוב 50-60 נערים מתיכון מכבים רעות ועשו עבודה מצוינת ומדהימה".


לקראת החגים: עמותות החסד במודיעין במבצע איסוף מזון לנזקקים

חבילות מזון לתרומה לנזקקים (צילום: "חסד מודיעין")


עמותה נוספת שעוסקת בחלוקת חבילות מזון למשפחות נזקקות היא עמותת "עזר מודיעין". בראש העמותה עומד הרב דוד סגל, שהקים אותה לפני 22 שנה. "עשרות ומאות תושבי העיר מודיעין מתנדבים בעמותה – צעירים, מבוגרים, גברים, נשים ילדים, נוער, חילונים, דתיים, ימין ושמאל. יש מכל הסוגים. אנחנו מחלקים לכל תושבי העיר חבילות מזון, אנחנו מכירים את כולם כי אנחנו מחלקים כל השנה. ראש השנה זה עוד חג שצריך לעבור אותו. יש נזקקים מכל מיני סוגים: מבוגרים, צעירים, גרושות, אלמנות, יתומים, אנשים בלי עבודה, נכים ואנשים שזקוקים לאמצעים רפואיים", מספר הרב סגל, "לכבוד ראש השנה אנחנו משתדלים לתת לכל הנזקקים שאנחנו מכירים, ואנחנו מכירים את כולם. כל התרומות שלנו מאנשים פרטיים – לא מהעירייה או מהרווחה, 99 אחוזים מהתורמים הם תושבי מודיעין".

גם ב"בית חב"ד- מודיעין" עושים מאמץ כדי לעזור למשפחות נזקקות תושבות מודיעין. "אנחנו מחלקים סלי מזון כמעט עשרים שנה, בכל חג וחג. סלים מאוד מכובדים שכוללים כל מה שאדם צריך לקראת החג, כולל מוצרי אוכל והיגיינה", מספר הרב ברוך סלונים מבית חב"ד המקומי, "אחד הדברים החשובים בחלוקה שלנו שבנוסף לכך שיש לנו רשימות של מחלקת רווחה, יש אנשים שמתביישים ללכת לגופים רשמיים ופונים רק לעמותות. יש אנשים שמתביישים אפילו ללכת לעמותות עצמן והם פונים אליי ישירות. מדובר במשפחות נורמטיביות שנקלעו לקשיים בגלל פיטורים או בעיה כלכלית שהסתבכו בה, שמתביישות לפנות לגורמים רשמיים אז הם פונות אישית אליי או לעמותה, ואנחנו דואגים לתת להם את כל המצרכים. מדובר בעשרות משפחות".


לקראת החגים: עמותות החסד במודיעין במבצע איסוף מזון לנזקקים

עושים להם חג שמח (צילום: "חסד מודיעין")


"אחד הדברים הקשים במודיעין, בשונה מערים אחרות, הוא שפה יש באמת משפחות שבאו עם בסיס כלכלי מסודר, עבודה מסודרת, וחיים ברמה גבוהה, אבל ברגע שהם יסתבכו או חוו פיטורים הם מתקשים להסתגל לכזה מצב, ולכן הכי קשה להם להסתדר", מוסיף הרב סלונים לסיום, "החלוקה מבוססת על תרומות וככל שיש יותר תרומות כך החלוקה יותר גדלה. כמה שאנשים מוכנים לתרום יותר, אז הם שותפים יותר גדולים ונוכל לתרום יותר. אנחנו מקבלים תרומות מאנשים פרטיים ומעסקים אבל אין הקומץ משביע את הארי. החלוקה גודלת והבקשות גדלות. לפעמים, לצערנו קורה שאנחנו לא יכולים לתת את כל מה שאנחנו רוצים. הגיעו החגים וזאת הוצאה גדולה וצריכים הרבה וכל אחד יכול להיות שותף בזה".

למידע נוסף ותרומות למבצע איסוף המזון:

עמותת חסד מודיעין – https://www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/20640

עזר מודיעין – https://ezermodiin.wordpress.com/

חב"ד מודיעין – https://www.chabadmodiin.org/


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר