עמרי קינגסלי הרצאות סמארטפון (צילום: אלנתן אליהו)
עמרי קינגסלי (צילום: אלנתן אליהו)

"מרימים ראש" מהנייד – המיזם פורץ הדרך של הנער ממודיעין לצמצום השימוש במסכים

ההתמכרות לטלפונים הניידים היא מכת מדינה, בכל שכבות הגיל ובעיקר בעיקר תלמידי בית ספר צעירים. ומה הפתרון? הפרויקט הייחודי - "מרימים ראש", שהוקם על ידי הנער עמרי קינגסלי, תושב מודיעין, מנסה לצמצם את השימוש בטלפונים הניידים

פורסם בתאריך: 8.9.19 15:42

בחלק גדול מזמנם הפנוי, מרבית תושבי ישראל – צעירים ומבוגרים כאחד – מבלים (או סובלים בלי לשים לב, תלוי את מי שואלים) בטלפון הנייד שלהם. 'וואטסאפ', 'פייסבוק', 'אינסטגרם' ושלל אפליקציות הפכו כבר מזמן לחלק אינטגרלי מחיי היום יום של כולם, כולל ילדים צעירים מאוד.

הנער עמרי קינגסלי ממודיעין, שסיים את לימודי כיתה י"ב בבית הספר "אמי"ת בנים" ומעיד על עצמו שהיה מכור לשימוש בטלפונים ניידים, הפיק בשנה החולפת פרויקט חדש בשם "מרימים ראש". מטרת המיזם היא להנחיל לכמה שיותר לבני נוער חינוך נכון לגבי שימוש בטלפונים ניידים חכמים.

במסגרת המיזם עורך קינגסלי סדרת הרצאות בבתי ספר ברחבי הארץ על ההשלכות בשימוש מוגזם בטלפונים הניידים. "שמתי לב שאני מבלה בפלאפון שעות ארוכות, ולאט לאט שמתי לב שההתנהגות שלי מקיימת את כל הסממנים הקלאסיים של התמכרות", הוא מספר בשיחה עם "כל העיר מודיעין". "היא השפיעה לרעה על חיי החברה שלי ועל חיי האישיים, בזבזה את מרבית זמני ובאופן כללי גרמה לי להרגיש שאני בעיקר מפסיד".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


דרכו של קינגסלי במסע נגד השימוש המוגזם בטלפונים הניידים החלה לפני כשנתיים, כשסיים את לימודיו בכיתה י' והתקבל לתוכנית המנהיגות החברתית "LEAD", בה עבר הכשרה במשך שנה לפני שנדרש להקים פרויקט חברתי משלו.

בנוסף להרצאות הפרונטליות קינגסלי הוציא לאור חוברת הדרכה מיוחדת למורים ולצוותים החינוכיים בבתי הספר, המיועדת להעביר את המידע הרלוונטי בתפוצה רחבה לכל הארץ. החוברת כוללת את כל המידע שקיים בהרצאות, ומלבד מידע חיוני שהיא אמורה להנחיל למורים כדי שיעבירו לתלמידים, היא מספקת גם מידע חיוני בנוגע לשינוי והתאמת התשתיות החינוכיות של בית הספר למען המטרה.


עמרי קינגסלי - מרצה ומייסד פרויקט "מרימים ראש" נגד התמכרות לפלאפונים

עמרי קינגסלי – מחנך נגד התמכרות לסמארטפונים (צילום: נורית דוידי)


החוברת כוללת שני פרקים – פרק א' ("סור מרע") עוסק בהקניית כלים לתלמידים במטרה שיוכלו להתמודד בעצמם עם הבעיה ולשנות את הרגלי השימוש שלהם בטלפון הנייד; פרק ב' ("עשה טוב"), שעוסק בכללים ובסביבת החינוך שעל בית הספר לאמץ בכדי לאפשר לתלמידים לעשות את השינוי בצורה הטובה ביותר – לדוגמה, איך הוספה של אטרקציות פיזיות כגון שולחן פינג-פונג תוכל לגרום לתלמידים לצאת קצת מהמסך ולכייף בעולם האמיתי.

"בתי הספר שהרצנו בהם קיבלו את הפרויקט באהבה וקיבלנו מהם תגובות חיוביות מאד", מספר קינגסלי על הצלחת הפרויקט עד כה, "עכשיו אנחנו עובדים על הגרסה החדשה של החוברת ועל הפצה רחבה שלה, בשאיפה לכמה שיותר בתי ספר בארץ, כדי להתרחב גם למקומות בהם אנחנו לא מעבירים הרצאות. מעבר לזה, אם אני בא להרצאה, אני רוצה להקנות למי ששומע אותה את כל הכלים הדרושים לו". לדבריו, מטרת הפרויקט הסופית היא "ליצור חינוך חדש לגבי התמכרות לפלאפונים בכמה שיותר בתי ספר בארץ, ולעזור לכל ילד להשיג לעצמו את החיים שמגיעים לו בלי העול של ההתמכרות הזו".

קינגסלי הרחיב בשנה שעברה את הפרויקט, במהלכה הוא הכשיר 10 תלמידים נוספים בכיתות י' ו-י"א ב-2 בתי ספר שונים, כדי שישמשו כמדריכים תומכים ביוזמה שלו. מאז ועד כה, הגיע הפרויקט של קינגסלי ללמעלה מ-50 בתי ספר ברחבי הארץ, באמצעות 150 מדריכים צעירים שהוכשרו לשם כך.

"החזון והשאיפה שלנו היא להתרחב לכל בתי הספר בארץ, ונכון לכרגע אנחנו מרצים בבתי ספר ויוצרים מערכי שיעור והרצאות שייכנסו בשאיפה לתוכנית הלימוד של בתי הספר עצמם, תחילה בעיר מודיעין. תכנים אלו ינחילו את החינוך הנכון לגבי שימוש במכשירי סמארטפון כבר מגיל צעיר", מסכם קינגסלי, בנוגע לתוכנית ההתרחבות העתידית של הפרויקט. "ברמה הערכית, אנחנו מאמינים שלכל ילד מגיעה הזכות לשלוט במסך, בחיבור אליו ובתשומת הלב שהוא שואב, ומגיעה לו סביבה תומכת שתעזור לו לעשות את זה. זה החזון שאנחנו רוצים להגשים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר