מודיעין - שטחים ירוקים (מסדרון אקולוגי) - צילום: תושבים משפיעים במודיעין
מטיילים בחג (צילום: תושבים משפיעים במודיעין)

הבנייה המואצת במודיעין: החשש – כרסום השטחים הפתוחים

תוכנית ההרחבה של מודיעין מדאיגה את הארגונים הירוקים - עמותת "תושבים משפיעים במודיעין": "אם העיר תסגור את המסדרון האקולוגי, הדבר יהווה פגיעה אנושה בטבע"

פורסם בתאריך: 18.9.19 07:48

הבנייה המואצת במודיעין – במסגרתה נבנות ומאוכלסות בימים אלה השכונות החדשות נופים ומורשת – באה על חשבון השטחים הפתוחים והירוקים בעיר, ועלולה לפגוע בהם וב"מסדרון האקולוגי" הטבעי שהם יוצרים באופן משמעותי, כך לדברי המתנגדים לסעיפי תוכנית המתאר להרחבת העיר.

בשיחה עם "כל העיר מודיעין", מספר גדעון בכר, מראשי עמותת "תושבים משפיעים במודיעין", שמביע דאגה רבה מהבנייה הרבה בשטחים הפתוחים, כי "העיר מודיעין נבנתה בלב השטחים הפתוחים בישראל, בלב ליבו של המסדרון האקולוגי הארצי שממשיך מצפון לדרום, וכן באמצע מסדרון נוסף ממזרח למערב, מירושלים לכיוון גוש דן. מודיעין נמצאת בצומת המסדרונות האלה. מדובר באזור בעל עושר אקולוגי נרחב הן מבחינת בעלי חיים כמו ארנבות שועלים, תנים, וצבאים וגם מבחינת הצומח והנוף שיש כאן, מדובר בעושר רב", מספר בכר על המינים הרבים שקיומם עלול לעמוד בסכנה עם התרחבות הבנייה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


"מודיעין נמצאת במקום בעל חשיבות לאומית ולכן יש חשיבות גדולה לשמור על השטחים הפתוחים במודיעין. הבנייה במודיעין מסכנת את המסדרון האקולוגי, וכל שכונה או כביש מהווים סיכון. כמו כן מודיעין חשובה מאוד מבחינת אתרי המורשת הארכיאולוגית וההיסטורית שלה, ויש לנו חובה לשמור על הנופים שבהם חיו המכבים", ממשיך בכר ומספר על החשיבות הטבעית וההיסטורית של השטחים הפתוחים בעיר.

בעקבות התקדמות תוכנית הבנייה ואכלוס השכונות החדשות, בכר מזהיר מהרס המסדרון. "אם לא יהיה מסדרון או אם העיר מודיעין תסגור את המסדרון האקולוגי, הדבר יהווה פגיעה אנושה בטבע במדינת ישראל, מאחר והמסדרון מאפשר מעבר של חיות וצמחים. אנחנו רואים את תוכנית המתאר של העיר מודיעין, וצריך לוודא שהתוכנית תשמור על המסדרון האקולוגי. לכן, אנחנו קוראים להקים גן לאומי על השטחים הפתוחים במודיעין כדי לספק להם הגנה מפני פיתוח ובנייה. אסור לנו להגיע למצב שכל השטח יכוסה באספלט ובטון ולא ישאיר זכר למכבים ולעבר שלנו", טוען בכר.


מודיעין - שטחים ירוקים (מסדרון אקולוגי) - צילום: תושבים משפיעים במודיעין

השטחים הירוקים במודיעין, בסכנה? (צילום: תושבים משפיעים במודיעין)


נושא חשוב נוסף שעולה בשטחים הפתוחים של מודיעין, שלדבריו של בכר הנו "בעל משמעות עולמית" הוא מסלולי נדידת הציפורים. "ישראל נמצאת על נתיב נדידת הציפורים החשוב בעולם, והגבעות של מודיעין הן נקודת החנייה האחרונה של הציפורים לפני שהן עוברות למדבר הסהרה ונודדות אלפי קילומטרים בלי אוכל. לכן יש למסדרון הזה חשיבות גדולה כל כך מבחינה בין לאומית בהקשר של נדידת הציפורים הגדולה מצפון לדרום", הוא מציין.

במקביל להתנגדותו לבנייה המואצת בשטחים הפתוחים, בכר מציין גם שינוי אופטימי שקרה לאחרונה. "לתושבים ולעירייה יש אחריות לאומית לשמור על הטבע ברמה הלאומית והבין לאומית. אני חושב שהמודעות של העירייה לשמירה על השטחים הפתוחים גברה בשנים האחרונות יחד עם השיח הציבורי המתקיים במודיעין ובישראל על שמירה על הטבע והסביבה", מוסיף בכר לסיכום.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר