ההפגנה הבוקר בשכונת אבני חן (צילום: נאוה אילון)
ההפגנה נגד מפגע האבק בשכונת אבני חן (צילום: נאוה אילון)

אבני חן: הורים הפגינו נגד מפגע האבק החמור; צפו בווידאו

תושבי השכונה הגיעו לכדי משבר אמיתי בעקבות מפגע האבק ויצאו הבוקר (ד') להפגין בשכונה: "צריך לעשות דברים קיצוניים יותר כדי לפתור את הבעיה הזו"

פורסם בתאריך: 18.9.19 08:03

הסלמה במלחמה במפגע האבק: תושבי שכונת אבני חן, בעיקרם הורים לתלמידים במוסדות החינוך בשכונה, חוסמים הבוקר, רביעי, את דרך הגישה לאתרי הבנייה הסמוכים, בתגובה למפגע האבק המתמשך ממנו סובלים תושבי ותלמידי השכונה. חסימת הדרך, ביוזמת הנהגות ההורים של מוסדות החינוך בשכונה, נערכת בעקבות טענות על הפרת חלק מהבטחות העירייה להורים.

לטענת הנהגות ההורים, תושבי השכונה, ובעיקר תלמידי בתי הספר שלומדים בה, הם ממשיכים לסבול מהאבק הרב העולה מאתרי הבנייה, זאת למרות סיכומים שהושגו עם העירייה בשבוע שעבר, לפיהם ינקטו צעדים משמעותיים שיביאו לפתרון הבעיה.



נאוה אילון, יושבת ראש הנהגת ההורים של תיכון עירוני ה' שבשכונת אבני חן, מספרת בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "בישיבה עם העירייה הובטחו לנו כמה דברים. בין היתר הובטח להעביר לנו לו"ז של ביצוע העבודות, התקדמותן ותשובות לשאלות נוספות. כל זה טרם הועבר אלינו. כמו כן הובטח לנו שידאגו לתקינות המזגנים בבתי הספר והגנים, וכן שהניקיון יתוגבר, ולא כל ההבטחות קוימו. יתרה מכך, עדיין לא בוצע ניטור של רמת זיהום האוויר בבתי הספר, ונכון לכרגע אנחנו לא יודעים מה רמת הנזקים שנמדדת בחצרות בתי הספר, והאם מדובר בחשיפה שמזיקה מעל המותר ודורשת לעשות הפסקת מידית בעבודות".


ההפגנה הבוקר בשכונת אבני חן (צילום: נאוה אילון)

ההפגנה הבוקר בשכונת אבני חן (צילום: נאוה אילון)


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


כפי שפורסם ב"כל העיר מודיעין", בחודשים האחרונים סובלים תושבי שכונת אבני חן ממפגע אבק חמור, שמקורו באתרי בנייה הסמוכים לשכונה. הבעיה מורגשת במיוחד במוסדות החינוך הנמצאים בשולי השכונה וקרובים לאתרי הבנייה, בהם בתי ספר וגני ילדים. בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר (ראשון 8/9) בין נציגי ההורים בבתי הספר בשכונה לבין נציגי העירייה, הושגו הסכמות על מספר צעדים שתנקוט העירייה כדי להפסיק או לפחות לצמצם את המפגע. בפגישה סוכם, בין השאר, כי דרכי הגישה אל אתרי הבנייה יורטבו באופן קבוע, וכן שפעולות האכיפה על ידי פקחים באתרי הבנייה יתוגברו, במקביל לכך שיבוצעו בדיקות של איכות האוויר בשטח מוסדות החינוך עצמם.


מפגע האבק בשכונת אבני חן, מודיעין

מפגע האבק בשכונת אבני חן (צילום: הנהגת ההורים, תיכון עירוני ה')


אילון ממשיכה לתאר את ההתנהלות הבעייתית של העובדים באתרי הבנייה. "המשאיות אמורות לנסוע במהירות מוגבלת ולכסות את הארגזים שלהם, אבל הרבה פעמים הם נוסעים עם ארגזים לא מכוסים, ובכלל נוסעים כמו מטורפים במהירות מאוד גבוהה. כמו כן, הרבה פעמים הם מתעמתים עם הפקחים שנשלחים מהעירייה. חיים בלאיש, מאגף שיפור פני העיר של העירייה, עושה כל שביכולתו בשבילנו, אבל הוא מוגבל כי העובדים של הקבלנים בשטח מפירים את כל הנהלים", מוסיפה נאוה, "העירייה מנסה להילחם בזה אך היא מוגבלת. אנחנו עושים את זה כדי שהקבלנים יבינו שהפרת הנהלים שלהם משפיעה ישירות על הילדים שלנו".

"כולם מסכימים שהמצב לא אופטימלי, אבל השאלה היא איך פותרים את זה. צריך לעשות דברים קיצוניים יותר כדי לפתור את הבעיה הזו", אומרת אילון לסיכום, "היום זו חסימה של שעה ואני מצפה שהקבלנים יבינו ויפנימו שלא לעולם חוסן, ואם אנחנו נתחיל להתעקש איתם אז הם ייפגעו באופן ישיר כי אנחנו כוח. אין לנו עניין להזיק לקבלנים, אבל צריך להקפיד על נהלים כדי לאפשר לנו אורח חיים נורמלי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. איציק

    העיר עם התושבים הכי קרציות שיש. אין מה לעשות זו עיר מתפתחת ופיתוח מה לעשות זה בנייה אי אפשר לבנות ושלא יהיה אבק. תלכו עם מסכות נשימה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר