מפגע האבק בשכונת אבני חן, מודיעין
מפגע האבק בשכונת אבני חן - בבתי הספר ובגנים (צילום: הנהגת ההורים, תיכון עירוני ה')

מפגע האבק החמור בשכונת אבני חן: הצעדים החדשים לצמצום המטרד

הורים לתלמידי בתי הספר הפועלים בשכונה מתלוננים על כמויות של אבק, שמקורם מאתרי בנייה סמוכים - בתחילת השבוע נערכה פגישה בין נציגי ההורים לבין נציגי העירייה, במהלכה הוסכם על צעדים חדשים לצמצום מפגע האבק. הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 10.9.19 07:36

מפגע האבק בשכונת אבני חן ממשיך להטריד את התושבים: ל"כל העיר מודיעין" נודע כי בפגישה בין נציגי ההורים של שכונת אבני חן לבין נציגי העירייה, הוסכם על צעדים חדשים לצמצום האבק וזיהום האוויר העולה מאתרי הבנייה הגובלים במוסדות החינוך בשכונה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


הפגישה התקיימה ביום ראשון (8.9) בבוקר בין נציגי העירייה לבין נציגי ההורים מבתי הספר עירוני ה', אבני חן, חוט השני ומתחם גני הילדים. במהלך הפגישה סקרו נציגי העירייה את לוחות הזמנים של המשך העבודות באתרי הבנייה וכן את הפעולות שנעשות ושייעשו בעתי,ד על מנת לצמצם ככל האפשר את כמות האבק.

ל"כל העיר מודיעין" נודע כי במסגרת הצעדים החברה הקבלנית הונחתה להרחיק מגרסת הסלעים מאזור שכונת אבני חן. כמו כן, הוחלט כי לאורך כל שעות הפעילות יהיו בשכונה פקחים מטעם מחלקת הפיקוח על הבנייה ומטעם הפיקוח העירוני ויחידת איכות הסביבה. בנוסף, במטרה לצמצם את כמות האבק הנחתה העירייה את כלל הגופים הפועלים בשטח להרטיב את צירי הנסיעה לאורך כל שעות יום העבודה.

בחודשים האחרונים, כידוע, סובלים תושבי שכונת אבני חן, ובעיקר ילדיהם, מזיהום אוויר הנגרם מענני אבק העולים מאתרי הבנייה הסמוכים לשכונה. עם תחילת העבודות בשכונת מורשת הסמוכה, התפתחה בעיה של כמויות אבק שמגיעות עם הרוח לכיוון שכונת אבני חן, ובעיקר לשטחם של מוסדות החינוך הקרובים לאתרי הבנייה. "מוסדות החינוך נמצאים בקו הראשון של העבודות", מספרת נאוה אילון, יו"ר הנהגת ההורים של עירוני ה' בשיחה עם "כל העיר מודיעין". "בבתי הספר הכל לבן. החצרות, השולחנות של הילדים ואפילו העצים לא ירוקים אלא לבנים. כמויות האבק בלתי אפשריות. האבק הוא אבק מזיק עם חומרים מסרטנים, ויש החמרה במצב של הילדים שסובלים מאסטמה ומתקשים לנשום, והם ממעטים לשחק בחוץ", מתארת אילון את המצב. "המשאיות שנכנסות ויוצאות דרך השכונה שלנו גורמות לענני אבק באופן תמידי. יש פקחים, והקבלנים מקבלים דוחות על חוסר כיסוי של המשאיות, אי הרטבה של המגרסות ואי מילוי תנאי הרישיון, אבל זה לא עוזר".

ליאת מנצ'ל, יו"ר הנהגת הורים בבית הספר חוט השני, מספרת גם היא בשיחה עם כל העיר מודיעין כי "הקבלנים הציבו מגרסות מול בתי הספר ובתי הספר ספגו את כל האבק. בהתחלה היו פניות פרטניות של התושבים ונציגי ההורים בנפרד. אני פניתי לעירייה באתר וקיבלנו תשובות, אבל בפועל התחייבויות העירייה פחות נאכפו".


מפגע האבק בשכונת אבני חן, מודיעין

ענני האבק מהמשאיות מגיעים לחצרות בתי הספר והגנים (צילום: הנהגת ההורים, תיכון עירוני ה')


"אחרי כמה חודשים של הידברות עם העירייה, החלטנו לעשות מעשה. התאחדנו כל בתי הספר והגנים ואיימנו לשבות אם לא יימצא פתרון מיידי", אילון ממשיכה בתיאור האירועים, "ביום ראשון בבוקר נפגשנו עם נציגי העירייה הרלוונטיים, שהבטיחו להגביר את המאמצים למניעת האבק ואת הפיקוח. הם הבטיחו שעד ראש השנה תיפתח יציאה נוספת משכונת מורשת כך שהמשאיות לא ינועו בצמוד לבתי הספר".

"הצבנו דרישה מיידית לראות את השיפור בהרטבת האבק והפיקוח, וכבר עכשיו רואים שיפור", אומרת אילון, "הכי חשוב לנו שיבצעו ניטור של איכות האוויר בתוך בתי הספר. כרגע הניטור מבוצע במקום רחוק ולא עוזר בכלל. אני מאוד מקווה שהשיתוף פעולה עם העירייה יצליח ולא יהיה צורך בנקיטת אמצעים קיצוניים יותר, ושיהיה ברור שכל ההורים בשכונה מאוחדים מאחורי הנושא הזה".

"הרגשנו שהעירייה מוכנה לפעול לשיפור המצב", מוסיפה חפצי קופלה, יו"ר הנהגת הורים בבית הספר אבני חן בשיחה עם "כל העיר מודיעין", "ימים יגידו אם באמת יהיה שיפור, אך כרגע המצב לא משביע רצון. גם עכשיו אני נמצאת פה (בבית הספר, ש"ר) ורואה שהשטח עדיין מלא באבק, ולא נאפשר למצב הזה להימשך. הילדים באמת סובלים. הבן שלי מספר שקשה לו לנשום בכיתה והילדים חוזרים מההפסקות לבנים מלכלוך".

"כל העיר מודיעין" פנה לעיריית מודיעין שמסרה כי "בתחילת השבוע נערך מפגש בנושא העבודות בשכונת מורשת ומציאת פתרונות להפחתת נזקי האבק המגיע לשכונת אבני חן. בישיבה נכחו נציגי העירייה בראשות המשנה למנכ"ל גיא עידו, חבר המועצה עמיחי זליג ונציגי ההורים ובהם יו"רים של מוסדות החינוך של השכונה. בישיבה הוצגו לנציגי ההורים לוחות הזמנים של העבודות להקמת מורשת ונמסר כי בשבוע שעבר הנחתה העירייה את חברת 'דונה' הפועלת בסמוך לאבני חן, להרחיק את המגרסה הפועלת במתחם מאזור שכונת אבני חן. במקביל נמסר כי לאורך כל שעות הפעילות יהיו בשכונה פקחים הן מטעם מחלקת הפיקוח על הבנייה והן מטעם הפיקוח העירוני ויחידת איכות הסביבה. על הפקחים הוטל לבצע בדיקות פתע לאורך היום בכל המגרסות במתחם ולוודא כי הן עובדות על פי הנהלים. הובהר כי כל חריגה מהדרישות תוביל להפסקת פעילות המגרסה מידית".

בעירייה מוסיפים ואומרים כי "לתושבים הוסבר כי לצד המגרסות יש עוד גורמים היוצרים אבק ובהם פעילות כלי העבודה הכבדים כגון משאיות וטרקטורים. במטרה לצמצם את כמות האבק הנחתה העירייה את כלל הגופים הפועלים בשטח להרטיב את צירי הנסיעה לאורך כל שעות יום העבודה. תהליך זה צמצם אף יותר את תופעת האבק ובכוונת העירייה והחכ"ל להמשיך בפעילות זו עד לתחילת החורף ולירידת הגשמים. עוד הוצג בפני התושבים, כי בימים אלה מקדמות העירייה והחכ"ל ביצוען של דרכי יציאה נוספות מהשכונה. מדובר בשתי דרכים חדשות שמטרתן לצמצם תנועת כלי עבודה בסמוך לשכונת אבני חן דבר שיסייע, גם הוא, לצמצום ענני האבק: האחת פתיחת יציאה משכונת מורשת לכביש יהודה המכבי, כמאה מטרים לפני הגשר, מדרום לשכונת אבני חן. עבודות אלה כבר החלו כאשר בשבועות הקרובים ייסלל הכביש המוביל משכונת מורשת והיציאה ממנו לכביש יהודה המכבי תתאפשר. היציאה השנייה מתוכננת לאזור הדרום מערבי של השכונה, לדרך המקשרת את מורשת לכביש 431. העבודות להכשרת כביש זה נמצאות בעיצומן והן צפויות להיערך מספר חודשים בודדים, כאשר עם השלמת העבודות ייהפך ציר זה לציר המרכזי לכניסה וליציאה של משאיות וכלי עבודה נוספים לשכונה".

"כמו כן, הנחתה העירייה את החברה הכלכלית לבצע מהר ככל הניתן שכבות של אספלט בכבישים הסמוכים ליציאה משכונת מורשת, על מנת לצמצם את מרחקי הנסיעה של כלי העבודה על דרכי עפר. "באשר למבני בתי הספר וגני הילדים, הנחתה העירייה את הקבלנים העובדים מטעמה על ניקיון ואחזקת המבנים, להגביר את תדירות הניקיון על מנת לשפר את מצבם בכל הקשור לתופעת האבק".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר