עמדת פחי מיחזור (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
עמדת פחי מיחזור - ומה עם עוד מתקנים לפסולת אלקטרונית? (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

תלונות על מחסור במרכזי מיחזור בעיר – איך משתלטים על הפסולת האלקטרונית?

האם ארבעה מרכזי מיחזור לפסולת אלקטרונית במודיעין מספיקים? גדעון בכר, מראשי עמותת "תושבים משפיעים במודיעין": "יש מקום להוסיף עוד מרכזי מיחזור, בעיקר כשמודיעין גדלה; מדובר בפסולת רעילה ומזהמת במיוחד"

פורסם בתאריך: 9.9.19 08:11

מלמדים את רובנו למחזר כבר מגיל קטן – פלסטיק, זכוכית, נייר ושאר חומרים שניתן לעשות בהם שימוש חוזר באופן שגם מונע זיהום סביבתי. אבל מה קורה עם הפסולת האלקטרונית? במודיעין ישנם ארבעה מרכזי מיחזור – במכבים, בחווה האקולוגית, בתיכון עירוני ב' ע"ש רבין ובמחסני השוק (מרכז מליבו), זאת לצד תחנות איסוף נוספות בבתי הספר היסודיים. כעת עולה הדרישה להרחיב ולהוסיף את מספר המרכזים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


"אנו סבורים שהעירייה צריכה להציב מיכלי מיחזור עבור פסולת אלקטרונית ועבור קופסאות פח לשימורים, במרכזי איסוף נגישים ברחבי העיר, שבהם מוצבים מיכלים גדולים למיחזור נייר, בקבוקי פלסטיק ולמיחזור זכוכית, כפי שעשו עיריית ראשון לציון ועיריית חולון", כך ציינה סיעת 'מודיעין חופשית' בשאילתה שהוצגה בשבוע שעבר בישיבת מועצת העירייה.

השאילתא נדחתה בהצבעה של מועצת העירייה, מאחר ולדעת חברי הקואליציה ישנם מספיק אתרי מיחזור במודיעין. "כל העיר מודיעין" פנה לעירייה, שהבהירה השבוע כי בשנה החולפת מוחזרו 544 ק"ג פסולת אלקטרונית ו-109 ק"ג סוללות, ולדבריה, בעיר ישנו "מערך מכובד ויעיל של מתקני מיחזור פסולת אלקטרונית".

גדעון בכר, מראשי עמותת "תושבים משפיעים במודיעין" אומר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "אני חושב שיש מקום להוסיף עוד מרכזים של פסולת אלקטרונית וסוללות, בעיקר כשמודיעין גדלה. 4 מרכזים לעיר כזו זה פחות מידי. אוכלוסיית מודיעין היא אוכלוסייה עמידה שצורכת הרבה מוצרים אלקטרוניים. הצורך במיחזור נובע כי הפסולת הזו רעילה ומזהמת במיוחד, הוא מדגיש, "במכשירים הללו קיימת כמות גדולה של מתכות כבדות. פסולת אלקטרונית מהווה רק 2 אחוזים מכמות הפסולת, אך מהווה 70 אחוזים מהזיהום שמגיע למי התהום ולאדמה שלנו".

כידוע, הפסולת האלקטרונית מזיקה ביותר לסביבה, כמו למשל: מכונות כביסה מקולקלות, מקררים תקולים ובעיקר חלקי מחשבים, אותם ניתן להפקיד למיחזור רק במרכזים למיחזור מוצרים אלקטרוניים וחשמליים, ובפחי איסוף ייעודיים.

בכר מצביע על בעיה נוספת בנושא מיחזור הפסולת האלקטרונית "התושבים אפילו לא יודעים שיש מרכזים למיחזור פסולת אלקטרונית, ולא מכירים את הנזקים שלה. הם לא יודעים שזו עבירה להשליך פסולת אלקטרונית סתם כך. לדעתי העירייה צריכה להגביר את ההסברה בעניין הזה. רוב רובה של אוכלוסיית מודיעין לא מודעת לנזק של חוסר המיחזור או למקומות בהם ניתן להשאיר אותה, והעירייה צריכה להסביר את החשיבות של מיחזור פסולת אלקטרונית".

מעיריית מודיעין נמסר בתגובה: "העירייה משקיעה משאבים רבים בנושא המיחזור, הן בפן ההסברתי – חינוכי והן בהצבת מתקני מיחזור רבים ברחבי העיר. בין המתקנים, שמה לה ליעד העירייה לעודד את מיחזור הפסולת האלקטרונית בקרב התושבים. בתחום החינוך, נושא זה נלמד באופן חווייתי, בשיתוף עם תאגיד המיחזור מ.א.י בבתי הספר בעיר ותורם רבות לאיסוף הפסולת האלקטרונית בבתי הספר. בד בבד עם הפעילות החינוכית, הוצבו ב-30 בתי ספר ברחבי העיר, עמדות למיחזור פסולת אלקטרונית וסוללות. הרציונל מאחורי החלטה חשובה זו, נובע מכך שהתלמידים מהווים כ-40 אחוזים מתושבי העיר ולכן הם מהווים נדבך נכבד בפעילות המיחזור, יחד עם הוריהם ובני משפחותיהם השייכים לקהילות בתי הספר. לראייה, הודות להצבת עשרות מתקני מיחזור אלו, רק בשנה החולפת מוחזרו 544 ק"ג פסולת אלקטרונית ו-109 ק"ג סוללות. חוץ ממתקנים אלו, ישנם שלושה מרכזי מיחזור גדולים בעיר לרשות התושבים. כל אלו יחד, מהווים מערך מכובד ויעיל של מתקני מיחזור פסולת אלקטרונית בעיר, כאשר רק בשנה החולפת מוחזרו 38,206 ק"ג בזכות מתקני המיחזור הרבים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. בני

    בהחלט זה הזמן לפחי מחזור. תודה גדעון.
    אילך חיים ביבס, האם זו תקלה מקרית שאין בעיר פחים כאלה? או שזו התעלמות ממה שנראה לך חסר חשיבות? כלומר שאתה מנהל עיר עם מודעות של אדם שחי בשנות החמישים? קרה משהו מאז חיים, צלצלול השכמה בבקשה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר