פארק ענבה - זוהמה ולכלוך בחודש אוגוסט (צילומים: שחר מי-און)
פארק ענבה - זוהמה ולכלוך בחודש אוגוסט (צילומים: שחר מי-און)

התגובות לזוהמה בענבה: "יש לשלוח אנשים מטעם העירייה לפארקים"

לאחר הפרסום ב"כל העיר מודיעין" על האשפה שנערמה השבוע בפארק ענבה, התגובות מסמנות את האשמה הן בעירייה והן בציבור המבלים

פורסם בתאריך: 29.8.19 09:56

לאחר חשיפת תמונות הזוהמה והלכלוך בפארק ענבה במודיעין מגיעות התגובות לכמויות האשפה האדירות שהושלכו במקום. גדעון בכר מראשי תנועת תושבים משפיעים במודיעין אומר ל"כל העיר – מודיעין" כי "מדובר בתופעה שראויה לכל גינוי. נדרש חינוך לקיימות ומחזור". כזכור, ביום שני השבוע תועדה הזוהמה בפארק: צלחות וסכו"ם חד פעמי, חיתולים משומשים, עטיפות של ממתקים פזורים לכל עבר.

בכר אומר כי לדעתו, "יש לשלוח אנשים מטעם העירייה לפארקים או אנשים שיתנדבו ויסבירו על החשיבות בשמירה של הניקיון ובצמצום צריכת הכלים החד פעמיים. מעבר לכך יש להטיל קנסות על מי שמזהם את הסביבה והפארקים". בכר מוסיף כי "צריך לאסור על שימוש בכלים חד פעמיים בפארקים כמו שקורה בפארקים בראשון לציון, באילת וחופים מסוימים בנתניה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין


חבר המועצה שחר מי און שתיעד את הזוהמה בפארק אומר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "מבקרים באים ומבלים בפארק, אך אף אחד לא דואג לנקות אחריהם. הושקעו בפארק הזה מיליוני שקלים, מדובר בזלזול".

"האחריות היא גם של התושבים וגם של העירייה" אומר בכר. "אחריות העירייה היא להסביר ולחנך ובמקביל גם להגביר את ריקון הפחים, לעודד איסוף אחרי בילויים. נדרש חינוך לקיימות בבתי הספר, מערכת החינוך צריכה להכיר במשבר הסביבתי העצום, לחנך להפחית את הצריכה".

מי און מציין כי "הצעתי שמישהו מטעם העירייה יעמוד בפארק ויחלק שקית אשפה לכל מבקר שמגיע, זה ייתן קצת אחריות אישית ותרבות. אנשים, אתם מבלים בפארק? תאספו אחריכם".

בכר נזכר שהעירייה פעלה רבות בנושא ביום העצמאות האחרון: "הלכתי לכמה מקומות מרכזיים בעיר, גם בפארק ענבה וגם בגבעת הברושים אחרי ערב יום העצמאות, והמקומות האלה היו באמת נקיים ומצוחצחים. מצד שני הפארק סמוך לישפרו היה מזוהם ומלא בזבל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


"צריך לעבור לכלים רב פעמיים, איך עשינו פיקניק כשהיינו ילדים? לא חובה שהכלים יהיו חד פעמים שהורסים את הסביבה. גם היום כשאני יוצא לפיקניק זה רק עם כלים רב פעמיים".

בכר מציין כי מדובר לא רק בנזק סביבתי רחב אלא גם בנזק בריאותי: "חוץ מזה שהזבל מציף את הפארקים, השקיות הללו מתפרקות וחודרות לקרקע. במחקר שעשו התברר כי אדם אוכל 5 גרם בממוצע של פלסטיק בשבוע, שווה ערך למשקלו של כרטיס אשראי".

בכר מספר על המפגש של "תושבים משפיעים במודיעין" שפועלת לעידוד קיימות בקרב התושבים. בשבוע שעבר התקיים מפגש של הקבוצה ובמרכזו הרצאה על נושא איכות הסביבה ומחזור. ימים אחדים אחר כך הגיעו תמונות הזוהמה בפארק, שהבהירו שהמצב עדיין דורש טיפול.

תגובות

10 תגובות
  1. סתם אחד

    אתם עושים צחוק, נכון? אף מילה על זה שהפארק שבוי בימים אלה בידי תושבי מודיעין עילית ועל הקשר הישיר בין הדברים? למה שלא יטנפו ויהרסו אם לא הארנונה שלהם מנקה ומתקנת. רק קנסות גבוהים!

  2. א

    ימח שימך מה שאתה עושה זה רק לשפוט אוכלוסיה שלמה שלא עשתה לך כלום בןא תרד מהעץ שטתה נמצא עליו ותבוא ללוד רמלה תראה קצת מה זה ערבות הדדית ולקבל את האחר מה שאין בעיר הזאת !!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ה" מבלים", רובם ככולם, לא היו תושבי מודיעין אלא מי שניצל את תקופת בין הזמנים.בוא נראה מחנך אותם לשמירת הסביבה ולקיימות. נמאס כבר מהפוליטקלטי קורקט.תגידו את האמת ושהעיריה תפתור את הבעייה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צודק בהחלט, רק קנסות כבדים ירתיעו את המטנפים, אשר רובם באים ממודיעין עילית!!!

  5. O0o

    צודק בהחלט רוב תושבי מודיעין מכבים רעות, מעדיפים לאכול בבית ולטייל בפארק. (זה קרוב) את הטינופת משאירים אלה שבאים מבחוץ, אלה שלא רגילים ביישוב שלהם לראות דשא ו/או עץ שלם…

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברור לגמרי שאתה צודק!
    אני מציעה כי במקום דמי כניסה שנאסרו על ידי משרד הפנים, תגבה העיריה דמי השתתפות בניקוי הפארק , מכל מי שאינו תושב העיר התושבים כבר משלמים את חלקם בניקוי על ידי הארנונה. שווה להוציא כרטיסי תושב לשם כך!

  7. דרור

    שמשיכו לחגוג על חשבוניינו כל מי שלא גר במודיעין וזה מה שיהיה גם בהמשך.הכניסה לענבה רק לתושבי מודיעין!!!!

  8. מודיעין שלי

    כלב מי שלמלכלך
    ומה עם צואת הכלבים על המדרכות במודיעין ? זה גם תושבי מודיעין עילית ? תפסיקו לחפש אשמים ולנסות לחנך אחרים (זה הכי קל) !, כל מי שמגדל כלב בביתו, נא לחנך את ילדיכם לדאוג לאסוף את הצואה ! למה אנחנו צריכים לצעוד/לרוץ בשדות מוקשים ???

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פתרון פשוט לגבות חנייה למי שאינו תושב העיר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר