צהרוני סחלבים במודיעין - מהפכה ירוקה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
צהרוני סחלבים במודיעין - מהפכה ירוקה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

המהפכה הירוקה בצהרונים במודיעין יצאה לדרך: חולקו כלים רב פעמיים

בהמשך לפרסום הראשון לפני שלושה חודשים ב"כל העיר מודיעין" - ילדי צהרוני סחלבים קיבלו השבוע כלים רב פעמיים לשימוש בארוחת הצהריים

פורסם בתאריך: 10.3.20 16:22

המשך לפרסום הראשון לפני שלושה חודשים ב"כל העיר מודיעין" – השבוע יצאה לדרך התוכנית העירונית להפסקת השימוש בכלים חד פעמיים. ילדי צהרוני סחלבים בגן ענבר קיבלו כלים רב פעמיים, שהחליפו את הכלים החד פעמיים בארוחות הצהריים. במהלך השבוע הקרוב יעברו כל צהרוני העיר להשתמש בכלים רב פעמיים.

במסגרת התוכנית נרכשו כ-5,200 ערכות אוכל לכל ילדי הצהרונים, בגני הילדים ובבתי הספר בעיר. הערכה כוללת צלחת רב פעמית, סכו"ם ומכסה. בעירייה מדגישים כי הערכה יוצרה בארץ, בעלת תקן ממכון התקנים הישראלי, מאושרת למגע ישיר עם אוכל חם, ולשימוש במדיח ובמקרו. מידי יום יביאו הילדים את הערכה בדומה לכלי האוכל של ארוחת הבוקר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין2

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


צהרוני סחלבים במודיעין - מהפכה ירוקה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

(צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


"כדי להשלים את המעבר לכלים רב פעמיים", נמסר מהעירייה, "הן בכלי אחסון והגשת האוכל והן בכלי אוכל היומיומיים, נרכשו כלי אחסון למזון מנירוסטה (גסטרונומים) אשר החליפו את מיכלי המזון שהיו עשויים פלסטיק. המעבר בגן ענבר כלל פעילות מקדימה בנושא שמירה על הסביבה במסגרתה למדו הילדים על הפרדת פסולת, שימוש חוזר והתרומה הגדולה לסביבה שבצמצום השימוש בכלים חד פעמיים. בימים הקרובים צוותי הבוקר והצהריים יעבירו פעילויות דומות לילדים כהכנה למעבר".

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק איכות הסביבה הילה בן אליעזר (חיים במודיעין מכבים רעות) מציינת כי "הפסקת השימוש בכלים חד פעמיים בצהרונים העירוניים תורמת באופן מיידי להפחתת הזיהום והפסולת הסביבתית שלנו במידה ניכרת. יחד עם זאת, התוצר המשמעותי עוד יותר של ההסברה והחינוך של ילדי הצהרונים שליווה את תהליך החלפת כלי ההגשה לכלים רב פעמיים הוא חינוך לשמירה על הסביבה במובן הרחב יותר. אין לי ספק שפעולות אלה יובילו לשינוי התנהגותי בקרב הילדים שיעדיפו להפחית בשימוש בכלים חד פעמיים גם בבית, ויהיו מודעים להשלכות שיש לפעולות כאלה ואחרות שלהם על הסביבה".


צהרוני סחלבים במודיעין - מהפכה ירוקה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

(צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הגיל הרך, עדי מן (שחר עושים חינוך) מוסיפה ואומרת כי "כבר שנים שאני פועלת בתחום הגיל הרך, ברמה הארצית וברמה המקומית, אחד הנושאים הגדולים שהיה תמיד על הפרק הוא נושא ההזנה בצהרונים, איכות האוכל והאופן שבו הוא מוגש לילדים. אני שמחה וגאה על כך שמודיעין הצטרפה למהפכה הירוקה! אני רוצה להגיד תודה מיוחדת לענבל זרקון סמנכ"ל הגיל הרך בסחלבים שהעבודה איתה לאורך השנים רק חידדה לי עד כמה התחום הזה הוא מורכב ולא פשוט לתפעול, אך עם זאת, היא תמיד קשובה, מקצועית ברמות שלא ניתן לתאר, יודעת לעשות את העבודה ותמיד בסבלנות ועם חיוך. תודה לשותפים לדרך, הנהגת ההורים וועד הורי גני הילדים, להילה בן אליעזר ולמנכ"ל העירייה ומחלקת גני הילדים, על שהוציאו את זה לפועל".

יו"ר עמותת סחלבים חבר המועצה אלעד שמעונוביץ (הדור הבא) מוסר כי "מהפכת איכות הסביבה בצהרוני סחלבים יצאה לדרך ועכשיו נדרש שיתוף הפעולה של ההורים בהצלחת המיזם. המהלך כולו מלווה גם בהליך חינוכי ולימודי של הילדים על המשמעות של השינוי. אני רוצה להודות לצוות אגף הגיל הרך בסחלבים ולשיתוף הפעולה של הנהגת ההורים העירונית עם ועד הורי גני הילדים המסייעים רבות בהצלחת היוזמה".

יו"ר הנהגת ההורים, אייל כהן ויו"רית ועד הגנים, שני מאור הראל מוסרים: "הנהגת ההורים העירונית, בשיתוף פעולה מלא עם ועד הגנים העירוני, שמה לעצמה למטרה לקדם את התפיסה הירוקה המתמקדת בשמירה על איכות הסביבה בקרב האוכלוסייה הצעירה בעיר. הנהגת ההורים וועד הגנים העירוני מאמינים כי רק ביחד ניתן ליצור שינוי תודעתי ולהפוך את העיר מודיעין לירוקה יותר. רק שיתוף פעולה והתמיכה מלאה מצד כלל הגורמים, ההורים ונציגים רלוונטיים בעירייה כולל ראש העיר מודיעין מכבים רעות (שהפך את הפרויקט לאחד הנושאים החשובים על סדר היום של העיר ובכלל) הם שיחוללו את השינוי המיוחל".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר