גן ילדים (צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום)
(צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום)

בינואר 2020: יופסק השימוש בכלים החד פעמיים בצהרונים במודיעין

ל"כל העיר מודיעין" נודע כי בתחילת שנת 2020 הצהרונים וגני הילדים בעיר יעברו לשימוש בכלים רב פעמיים. יו"ר הנהגת ההורים העירונית אייל כהן: "בימים הקרובים התוכנית תתקדם ותאושר"

פורסם בתאריך: 28.11.19 07:49

מהפכת הפסקת השימוש בכלים חד פעמיים במודיעין: בימים אלו עיריית מודיעין-מכבים-רעות בשיתוף עם הנהגת ההורים בעיר, מגבשות תוכנית בשלבים אחרונים ומתקדמים, להפסקת השימוש בכלים חד פעמיים בצהרונים ובגני הילדים, כאשר השאיפה שבתחילת 2020 יעברו לשימוש מוחלט בכלים רב פעמיים.

"אנחנו בשלב מאוד מתקדם למעבר בכלים רב פעמיים", מספר בשיחה עם "כל העיר" אייל כהן, יו"ר הנהגת ההורים העירונית. "אני מאמין שבימים הקרובים התוכנית תתקדם ותאושר, אנחנו נעשה פרויקט שונה, שלא כולל הצבת מדיחי כלים במוסדות הלימוד, ואנחנו עובדים על זה. יש נכונות מהעירייה, ומעמותת סחלבים להעניק תקציב, וכרגע אנחנו מגבשים את הרעיון הכי טוב".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" – [email protected]


לדברי כהן, הצפי שאליו מכוונים להכנסת השימוש בכלים רב פעמיים, הינו כבעוד חודש וחצי, תחילת השנה האזרחית. "בנינו את כל המכלול", מציין כהן. "אנחנו מכוונים שזה ייצא לפועל בשנת 2020 שנעבור לשימוש בכלים רב פעמיים, ואם לא בשנה לאחר מכן".

כפי שפורסם לראשונה בחודש שעבר ב"כל העיר מודיעין" בעירייה מתגבשת תכנית, בהנחיית ראש העיר חיים ביבס, להפסקת השימוש בכלים חד פעמיים בשיתוף עם עמותת סחלבים, הנהגת ההורים העירונית, וועד הגנים העירוני.


אייל כהן (צילום: ורד פיצ'רסקי)

אייל כהן (צילום: ורד פיצ'רסקי)


כידוע, העיר הראשונה שהרימה את הכפפה היא תל אביב-יפו – העירייה הודיעה על הפסקת השימוש בכלים חד פעמיים בגני הילדים ובצהרונים, וכי עד סוף שנת 2019 תיושם תוכנית להפחתה של השימוש בכלים חד-פעמיים במוסדות הללו. בהמשך גם עיריית חולון הודיעה כי היא נערכת לערוך פיילוט בצהרונים, במסגרתו הצוותים יעברו להשתמש בכלי אוכל רב-פעמיים. בנוסף, בעיריית הרצליה מתקיים הפרויקט "עיר ללא פלסטיק" על מנת להפחית את השימוש בפלסטיק חד פעמי במשרדי העירייה, במערכת החינוך, במוסדות הציבור ובבתי התושבים. חד פעמיים.

שירה לב עמי, ממנהלות הקבוצה 'הורים למען אקלים-מודיעין,' מדגישה כי אפשר להכניס את המיזם עוד השנה למוסדות הלימוד, ועדיין לא מאוחר. "יש אלפי ילדים במודיעין שכל יום משתמשים בסט שלם של כלים חד פעמיים. אני חושבת שעוד לא מאוחר, ואפשר השנה לעבור להשתמש בכלים רב פעמיים, ולהתחיל כפיילוט בחלק מהגנים, לעשות משהו קונקרטי ולא לדחות את זה יותר".

"הפתרון בעינינו לשים מדיח בכל אחד מהצהרונים וגני הילדים", מציינת לב עמי. "האתגר הוא כוח האדם, אך יש מקומות ברחבי ארץ שהילדים לוקחים חלק בשטיפת הכלים-זה סוג של אמירה חינוכית".

מעיריית מודיעין-מכבים-רעות נמסר כי "בימים אלה נבחנות מספר אלטרנטיבות בנושא ולכשתתקבל ההחלטה היא תובא לידיעת הציבור".


* הפרסום הראשון: עיריית מודיעין בוחנת – הפסקת השימוש בכלים החד פעמיים בצהרונים


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר