בית הספר אופק (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים-רעות)
בית הספר אופק (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים-רעות)

המשבר בבית הספר אופק: ההחלטה הלילית – ההורים מתכננים להשבית את הלימודים

"ב-1.9 לא נפתח את שנת הלימודים באופק": כך נכתב במייל שהגיע ל"כל העיר מודיעין" ונשלח אתמול (שלישי) בלילה על ידי ועד ההורים ב"אופק" - בבית הספר מתוכנן איחוד בשכבה ב' לכיתה אחת שבה ילמדו 39 תלמידים

פורסם בתאריך: 28.8.19 19:01

ההחלטה לאחד את הכיתות בשכבת ב' בבית הספר היסודי אופק בעיר, לכיתה אחת בלבד, מובילה את ההורים להשבית את הלימודים ביום ראשון הקררוב, ה-1 בספטמבר. במייל שנשלח אתמול בלילה, שלישי, על ידי אייל טל, יו"ר ועד ההורים בבית הספק אופק נקראים כל ההורים לא לפתוח את שנת הלימודים עד שימצא פתרון הולם.

תוכן המייל שהגיע לידי "כל העיר מודיעין" נכתב בין השאר כי "נכון להיום – ההחלטה על איחוד שכבה ב' שרירה וקיימת. לנו, כהורים אסור לתת למהלך כזה להתקיים, היום, מדובר בשכבה ב' ובשנה הבאה זו יכולה להיות שכבה ג', ו' או כל שכבה אחרת".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין


בנוסף, צוין במייל כי "זוהי שנה קריטית להמשך קיומו של בית הספר בשל הרעיון של העירייה לאחד בתי ספר שצובר תאוצה גדולה. בית הספר עומד בפני שנה קריטית להמשך קיומו, הרעיון של העירייה לאיחוד בתי ספר צובר תאוצה מרגע לרגע, זה הזמן לקום ולעשות מעשה, להגן על בית ספר השלנו ועל צביונו המיוחד".


מייל שביתה בית ספר אופק

 


בסוף המייל קוראים נציגי ההנהגה המוסדית להורים לפעול יחדיו עם נציגי הכיתות השונות ולהשבית את בית הספר, בתחילת השנה יום ראשון, 1.9, בתקווה שההחלטה על איחוד הכיתות תשתנה על ידי הגורמים הרלוונטיים. "אופק הוא קהילה, וכקהילה שדואגת לילדיה – עלינו לפעול ביחד. אנחנו , נציגי הכיתות השונות חברי הועד המוסדי החלטנו על השבתת בית הספר ומקווים שהשבתה תביא לכך שהגורמים ישקלו את ההחלטה מחדש, ב-1.9, לא נפתח את שנת הלימודים באופק".


מרחב הלימוד החדשני בבית הספר אופק (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים-רעות)

מרחב הלימוד החדשני בבית הספר אופק (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים-רעות)


בעירייה טענו בין השאר בפרסום הקודם ב"כל העיר מודיעין" כי "ימים האחרונים עזבו תלמידים את שכבת הגיל, ונוצר מצב שמספר התלמידים לא עונה על התקן של שתי כיתות, על פי התקנים הקבועים על ידי משרד החינוך. עקב כך, ישנה היערכות פדגוגית ורגשית מקסימלית למען התלמידים. כך למשל, כיתה זו תקבל 42 שעות שבועיות (התקן הרגיל לכיתה ב' הוא 29 שעות בלבד) כאשר חלק נכבד, יילמד בקבוצות קטנות בדגש על מקצועות הליבה החשובים של עברית וחשבון על מנת לאפשר תהליך למידה מיטבי. כמו כן, שעתיים שבועיות של תכנית לימודים נוספת (תל"ן), שתהיה גם היא בקבוצות קטנות. נדגיש כי הצוות החינוכי והנהלת בית הספר ערוכים היטב להכלה מיטבית של כלל התלמידים בכיתה לקראת תחילת שנת הלימודים".

כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר מודיעין", בשנת הלימודים תש"פ ילמדו פחות תלמידים במודיעין-מכבים-רעות, לעומת שנת תשע"ט. כ-11,470 תלמידים ילמדו ב-27 בתי הספר היסודיים בעיר לעומת 11,697 תלמידים שלמדו בשנה שחלפה. כתוצאה מצניחת מספר התלמידים הנרשמים לבתי הספר היסודיים, חששות ההורים מאיחודי כיתות וצמצום בצוותי ההוראה. אייל כהן, יו"ר הנהגת ההורים במודיעין, התייחס לבעיה הדמוגרפית בעיר וטען בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "לנושא הבעיה הדמוגרפית בעיר צריך למצוא פתרון, כבר בתחילת השנה הנוכחית – במהלך כל חודש ספטמבר נתחיל לטפל בבעיה הזו ונקיים רצף של פגישות עם מינהל החינוך, אם לא יימצא פתרון נגיע למצב שיבוטלו תקנים במוסדות החינוך, והתלמידים ייפגעו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר