ינשוף (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
ינשוף (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

הינשוף הזה התגלה במצוקה באמצע הרחוב במודיעין: חייו ניצלו על ידי הווטרינר העירוני

הווטרינר העירוני ד"ר עופר עינב הבחין בעוף הדורס הקטן, שעמד ללא תזוזה על הכביש ברחוב עמק בית שאן. הוא העניק לו טיפול ראשוני והעביר אותו לבית החולים לחיות בר שבספארי

פורסם בתאריך: 27.3.19 17:30

ינשוף קטן, מסוג שעיר מצוי, שעמד חסר אונים במרכז כביש עמק בית שאן, ניצל השבוע על ידי הווטרינר העירוני, ד"ר עופר עינב, שהבחין בו בעת שנסע על הציר לתומו. ד"ר עינב הבחין לפני ימים אחדים בשעיר, שאינו מצליח לעוף. הוא עצר את רכבו, אסף את הציפור – שנחשבת לקטנה מבין דורסי הלילה של ישראל – ולקח אותה מייד לבדיקה וטרינרית.



בבדיקה התברר שהשעיר אינו פצוע חיצונית, אולם חום גופו לא היה תקין ומצבו הכללי היה ירוד ביותר. לאחר טיפול ראשוני התאושש הינשוף, והועבר לנציגות רשות שמורות הטבע להמשך טיפול בבית חולים לחיות בר, בספארי רמת גן.


ינשוף (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

כאן נמצא הינשוף (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


השעיר שוקל כ-100 גרם, ונראה במבט ראשון כמו קליפה של עץ בצבע חום-אפור. צבעו עוזר לו להסתתר במשך היום בין ענפי העצים, כהסוואה עם צבע הגזע. ציציות מעטרות את פניו ונוצות עדינות מכסות את גופו, ומאפשרות למעוף הלילי שלו להיות שקט.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


עיני השעיר ממוקמות בקדמת הראש, עובדה המאפשרת לו ראייה תלת ממדית לצד שמיעה מפותחת – יכולות המאפשרות לו לאתר טרף בשעות הלילה, בעיקר חרקים, ציפורים קטנות וזוחלים. השעיר חולף בישראל במהלך נדידתו השנתית, ומקצת הפרטים הנודדים נשארים כאן לתקופת הקיץ ומקימים דור המשך.

לקראת האביב, ותקופת הקינון שבפתח, ממליץ ד"ר עינב לבצע תצפית על קיני ציפורים המקננות על אדן החלון או על עץ בצמוד לבית, תוך שיתוף כל בני הבית ובעיקר ילדים. הוא מדגיש כי "בקן שבו גוזלים חיים אין לגעת. יש לחכות כמה שבועות עד אשר הגוזלים יפרחו ממנו, אחרת נגזר עליהם גזר דין מוות ומדובר בעבירה על חוק צער בעלי חיים".

אם נתקלתם בציפורים פצועות או בכל חיה פצועה אחרת, יש להתקשר למוקד רשות הטבע והגנים בטלפון *3639 שלוחה 3.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר