ההפגנה ברחבת עיריית מודיעין - נגד מפגע האבק באבני חן (צילום: חפצי קופלה)
ההפגנה ברחבת עיריית מודיעין - הבוקר (צילום: חפצי קופלה)

רחבת העירייה – הורים וילדים הפגינו נגד מפגע האבק באבני חן

המאבק נגד מפגע האבק באבני חן עולה הילוך - הבוקר, שני, הורים ותלמידים מבתי ספר בשכונה יצאו להפגין ברחבת עיריית מודיעין - הלימודים הושבתו: "עד שלא נראה שהעירייה נוקטת צעדים בפועל אנחנו לא מתכוונים להוריד את עוצמת המאבק"

פורסם בתאריך: 23.9.19 08:40

הסלמה נוספת במלחמה באבק: בתי הספר והגנים בשכונת אבני חן הושבתו, בעוד ההורים והתלמידים יצאו להפגין הבוקר, 23.9, מול בניין העירייה.

הלימודים הושבתו בבתי הספר היסודיים 'אבני חן' ו'חוט השני' וכן באשכול הגנים שלידם בין השעות 9:00-8:00, בעוד בית הספר התיכון הסמוך, עירוני ה', מושבת עד לשעה 10:00. תלמידי שכונת אבני חן והוריהם נמצאים בשעה זו, כאמור, מול בניין העירייה ומפגינים בקריאה להגביר את הצעדים למניעת מפגע האבק הנסחף מאתרי הבנייה אל השכונה, בעיה שגורמת, כך לטענת ההורים, לבעיות בריאות משמעותיות אצל רבים מילדיהם. בין השאר מניפים המפגינים שלטים שעליהם נכתב: "תנו לנשום בשקט"; "די נחנקנו"; "מאבק באבק". חלק מההורים ומהילדים מצויד במסכה רפואית.


ההפגנה ברחבת עיריית מודיעין - נגד מפגע האבק באבני חן (צילום: חפצי קופלה)

רחבת העירייה, הבוקר (צילום: חפצי קופלה)


האירועים הללו מתרחשים לאחר שביום רביעי שעבר, 18.9, חסמו תושבי השכונה את כביש הגישה של המשאיות אל אתרי הבנייה הסמוכים, ולאחר שביום שישי, 20.9, חילקה הנהגת ההורים לתלמידי בית ספר "אבני חן" מסיכות להגנה מפני האבק, כחלק ממערך המחאה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


ההשבתה וההפגנה הנערכות הבוקר מגיעות בעקבות טענות ההורים על נקיטת צעדים בלתי מספקים מצד העירייה למניעת מפגע האבק. טענה נוספת אותה מעלים ההורים, היא שילדיהם סובלים מבעיות בריאות משמעותיות הנובעות ישירות מענני האבק הנסחפים מאתרי הבנייה הסמוכים למוסדות החינוך.

"ביום רביעי שעבר הבן שלי התקשר מבית הספר והתלונן על כאבי גרון. כשבאנו לאסוף אותו התברר שבאותו היום השתחררו שנים עשר ילדים – כולם עם כאבי גרון ונזלת", מספרת וטוענת חפצי קופלה, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר "אבני חן", בשיחה עם "כל העיר מודיעין". "התחלתי לבדוק את הנושא וקיבלתי כ-50 פניות של הורים מהשכונה שדיווחו על מצוקות של ילדיהם וגם של עצמם, מכאבי גרון ונזלת ועד לדלקות גרון, דלקות בדרכי הנשימה ודלקות עיניים. חלקם היו אצל רופאים ואובחנו באלרגיה. הרופאים שאלו את הילדים עד כמה הם קרובים לאבק באבני חן, וזה אומר שהרופאים מודעים לבעיית האבק. נכון שאין לנו אישור רשמי שהגורם הוא אבק, אבל קצת היגיון בריא – לא יכול להיות שבבית ספר אחד, מעל 50 ילדים מפתחים את אותן התופעות".


ההפגנה הבוקר בשכונת אבני חן (צילום: נאוה אילון)

ההפגנה נגד מפגע האבק בשכונת אבני חן (צילום: נאוה אילון)


כפי שפורסם ב"כל העיר מודיעין", בחודשים האחרונים סובלים תושבי שכונת אבני חן ממפגע אבק חמור, שמקורו באתרי בנייה הסמוכים לשכונה. הבעיה מורגשת במיוחד במוסדות החינוך הנמצאים בשולי השכונה וקרובים לאתרי הבנייה, בהם בתי ספר וגני ילדים. בפגישה שהתקיימה לפני שבועיים בין נציגי ההורים בבתי הספר בשכונה לבין נציגי העירייה, הושגו הסכמות על מספר צעדים שתנקוט העירייה כדי להפסיק או לפחות לצמצם את המפגע. בהפגנה הבוקר דורשים ההורים לתגבר את ניקיון מוסדות החינוך עם דגש על ניקיון ותחזוקת המזגנים שמסננים את האבק, להעביר את מגרסות הסלעים לעומק האתר ולהפסיק באופן מידי את נסיעת המשאיות בדרך הגישה הסמוכה למוסדות החינוך.


מפגע האבק בשכונת אבני חן, מודיעין

מפגע האבק בשכונת אבני חן – בבתי הספר ובגנים (צילום: הנהגת ההורים, תיכון עירוני ה')


"כתוצאה מבעיות הבריאות של הילדים וכן מזה שראינו שהפניות שלנו לעירייה לא נענות, החלטנו להסלים את המאבק ומשביתים את בתי הספר", ממשיכה קופלה. "בנוסף החלטנו לבצע בדיקת זיהום אוויר בעצמנו, זה עלה 8,000 שקלים שגייסנו מתרומות מתושבי השכונה. עצם זה שהתושבים צריכים לממן בעצמם בדיקה שברור שהעירייה צריכה לממן, זה בגדר שערורייה, פשוט מחדל מטורף, דרשנו את הבדיקה לפני שבועיים והעירייה לא דיברה אתנו בכלל עד יום חמישי בלילה. רק אחרי שהוצאנו את ההודעות על השביתה בחמישי בלילה, קיבלנו תמונות של השטיפה שעשו בבתי הספר ובכביש הסמוך, ובשישי בצהריים קיבלנו גם הודעה שהעירייה מתארגנת לבצע בדיקת איכות אוויר בימים הקרובים, אני לא יודעת אם זה יקרה בפועל. עד שלא נראה שהעירייה נוקטת צעדים בפועל אנחנו לא מתכוונים להוריד את עוצמת המאבק".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר