יצחק רביץ, ראש מועצת קרית יערים (צילום: דודי אביטן)
יצחק רביץ (צילום: דודי אביטן)

ערב ט' באב במודיעין בצל הקורונה – "האחריות לאהבת חינם היא של כולנו"

מיוחד לערב ט' באב - ראש מועצת קרית יערים אומר ל"כל העיר מודיעין": "מתשעה באב הזה נצא מחוזקים באהבת חינם"

פורסם בתאריך: 29.7.20 19:02

ערב ט' באב במודיעין – נדמה כי בצל המשבר הכלכלי של הקורונה ואחרי שלוש מערכות בחירות סוערות – השסע בין הקטבים בחברה הישראלית רק העמיק. השיח האלים החריף והשנאה בין המחנות יוקדת. למרות זאת, יצחק רביץ, ראש מועצת קרית יערים הסמוכה לירושלים, שומר על אופטימיות, ואומר ל"כל העיר מודיעין" כי "נגיף הקורונה דווקא חיבר בינינו, מאות עמותות סיוע עושות הכל כדי לסייע לציבור, החרדי והחילוני. מתשעה באב הזה נצא מחוזקים באהבת חינם".

עם פרוץ משבר הקורונה נרשם מוקד הדבקה גבוה בקרית יערים – על היישוב הוטל סגר. "באותה תקופה קיבלתי לא מעט טלפונים", מספר רביץ, "רבים מהם היו מאנשים שהציעו את עזרתם בהתנדבות, שמעתי בקול שלהם שאכפת להם, שהם מעוניינים באמת ובתמים לסייע, הם לא היו חרדים. לשמחתי בעזרת השם ולאחר מאבק קשה שלנו כאן ביישוב ויחד עם תושבי המועצה, מצאנו את עצמנו עם 0 נדבקים ו-0 חולים. זו היתה בשורה משמחת, באותו היום קיבלתי טלפונים מחבריי, ראשי מועצות חילוניים ודתיים, הם ביקשו לברך אותנו ולשמוע כיצד אנחנו הצלחנו להוריד את רמת התחלואה לאפס, גם כאן שמעתי בקול שלהם שאכפת להם. העיניים שלהם נצצו כאשר מצאנו את עצמנו עם תושבים בריאים ושמחים. גם הם לא היו חרדים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין4"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"בחודשים האחרונים אני מוצא את עצמי שוב ושוב נזכר בסיפור על קמצא ובר קמצא, סמל לשנאת חינם", אומר רביץ, "סמל לבעיה חברתית עמוקה, סמל לריחוק ופירוד חברתי, סיפור שהביא על עם ישראל חורבן בית המקדש, חורבן בית השם. אני רואה גם היום חלקים מסויימים בחברה הישראלית המנסים לשסות ולקרוע, להפריד ולנפץ את החלום שאנחנו מגשימים ושאבותינו רק יכלו לחלום עליו, בנייה ומגורים בארץ ישראל. אלא שהם מעטים מאוד, אך קולם חזק מנשוא והם מקבלים ביטוי גם בתקשורת".

רביץ מדגיש כי "האחריות לאהבת חינם היא של כולנו, של הציבור החילוני ושל הציבור הדתי. אני גם לא מטיל אשמה על ציבור כזה או אחר בשנאה ופירוד. אך האם אלו המשסעים הם הדוגמה שלנו כיום לחברה הישראלית? לעניות דעתי התשובה היא לא מוחלט. אני רואה כל יום את מאות עמותות החסד שמסייעות לחילונים ודתיים, נגיף הקורונה קירב בינינו לא הרחיק בנינו. ראיתם פעם חרדי שלא מוכן לעזור לחילוני? ראיתם חילוני שלא מוכן לסייע לחרדי? מה שאנחנו שומעים לעיתים בתקשורת ומנבחרי ציבור לא משקף את הציבור עצמו".

על היום שבו עם ישראל מציין את חורבן הבית, מציין רביץ: "הערב אנחנו נצום למשך יממה, ניזכר בחורבן הבית וניזכר בגורמים שהובילו לחורבן הבית. חורבן הבית הוא לא רק גשמי, לא רק המנורה נקלחה, לא רק המזבח נותץ, לא רק המבנה נהרס. חורבן הבית הוא גם חורבן פנימי, חורבן הנפש. אנחנו ניזכר ונבטיח. נבטיח שננסה להכיר את הציבור השונה מאיתנו, לא ניקח מגזר כזה או אחר ונשסה בו את שאר הציבור, לא נכליל, לא נקיים שנאה בליבנו. יהי רצון שבעזרת השם, דווקא מהיום העצוב הזה נצא מחוזקים יותר באהבת חינם, נצא מחוזקים יותר בהכרת הציבור השונה ממני, מי יתן ודווקא הנגיף הזה יחדיר בנו אהבת חינם".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר